Paljonko kk-tulosi (brutto)? Entäs miehesi? Miten pärjäätte?
omat 2490¿, miehen n.3500¿, loppukuusta aina rahat loppu, muuten hyvin.
Kommentit (75)
Minulle tuo 1200 on hirvittävä määrä rahaa, kun olen 4,5 vuotta kituuttanut sillä 400 eurolla/kk (opiskeluaikana). Eli olen oppinut leipomaan itse ja säästämään arjen pikkuostoksissa, joten nykyäänkään en käytä rahaa kuin sen 200-300 euroa kuussa, vuokranmaksun jälkeen.
saa joskus jotain bonareita myös, ei kuitenkaan aina.
Pärjätään noin 4500-4900 nettotuloilla oikein mainiosti.
Lisätuloja saan hyvästi, mutta vaihtelevasti kuukausittain kirpparilta / huutonetista / ebaysta.
Miehen duunipalkka + hänen vuokratulot vuokraamista asunnoista on noin 24000e kk.
Pärjätään taloudellisesti todella hyvin :)
Helvetin tiukkaa on, kun on monenlaista velkaa.
Vierailija:
omat 2490¿, miehen n.3500¿, loppukuusta aina rahat loppu, muuten hyvin.
Montako taloa olette vuokranneet?
Kuinka te voitte saada tukia, jos vuokraatte omistamianne asuntoja? Mistä te saatte tukia?
7000-10000 euroa kuussa tienaavien miesten kotiäitivaimot, jotka täällä palstalla mesoavat siitä, että kaikkien pitäisi hoitaa lapsensa kotona...tuli tätä ketjua lukiessa vähän sellainen olo, että naisella voi helposti olla tulot 0 euroa kuussa, jos miehellä on isommat tulot kuin monilla työssäkäyvillä puolisoilla yhteensä....
Taidat juksata! Kuinka paljon saat tukia?
meillä tulot minulla kotihoidontuki 350e +lapslisät rapian alle 500e, miehen brutto 3700e ja ihan mukavasti pärjätään. Juuri viimeistellään uutta reilun 200m2 taloamme ja ajamme velattomilla autoilla joista toinen on 2v vanha, uutena meille ostettu tila-auto , toinen vm-00. Lapsia on 4. Lainaa lyhennetään 1000e/kk. Toki nyt kun on uutta kotia rakennettu ja sisustettu on tili tyhjentynyt normaalia ripeämpää tahtia joka kuukausi mutta lainaa on jouduttu nostamaan odotettua vähemmän. Kaikkeen tarpeelliseen rahat riittävät ja mm. ensi kuussa lähdemme etelän aurinkoon koko perhe. Tosin ei meillä joka vuosi ole tapana ulkomailla käydä.
että käteen jää paljon vähemmän, jos tulot on 7000+0 kuin jos tulot on 3500+3500.
Aika monta kämppää saa olla noihin tuloihin:) Hyvät naurut.....
jos perheen tulot on yhteensä yli 5000 euroa ja silti tekee tiukkaa? Maksatteko lainaa pois isolla summalla vai törsäilettekö muuten vain?
Meillä minun tulot on 560¿/kk ja miehen 2200¿/kk . Maksetaan asuntolainaa ja on iso farmari. Silti pärjätään hyvin tai ainakin kohtuullisesti, käydään välillä syömässä ulkona jne. Meillä on yksi lapsi, jonka vaipat ja muut tarvikkeet vie paljon rahaa myös. En valita, vaan haaveilen salaa isommasta palkasta :)
yksi lapsi on ja senttiäkään ei saada asumistukea, kun kerran mies tienaa. Toimeentulotukea saatais joku 50e mut periaatteessa en hae, odotan sitä päivää kun alan tienaan, ainakin ollaan opittu käyttään rahaa toisin kuin monet hyvätuloiset ystävämme. Köyhällä on rikastumisen toivo, rikkaalla ei ole sitäkään!
Ihan hyvin tullaan toimeen - omakotitalossa asutaan suuren kaupungin lähellä (8 km. työmatka) mutta maaseutumaisessa rauhallisessa ympäristössä.
7000 on nettona 7000, selvähän se.
Tietysti loppukuusta jo vähän tiukkaakin jos isompia menoja, muuten ihan ok