Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäloma lasten kanssa. Mitä tehdä kun mies ei halua tehdä mitään

Vierailija
02.07.2019 |

Olen toista viikkoa lasten kanssa lomalla. Ensi viikolla mirs alkaa lomat ja nyt jo hirvitttää että mitä siitä tulee. Mies ei halua tehdä mitään. Tai joo ehkä haluais mutta rahaa ei saa mennä mihinkään. Minulla olisi käytössä isoäidin mökki mutta kun mökki ei vastaa mieheni "tarpeita" niin ei se sinne halua lähteä. Auto on niin vanha että sillä ei mieheni mukaan pysty lähteä minnekkään. Uusi auto pitäis hankkia ja siihen olis varaa mutta kun ei miestä kiiinnosta laittaa rahaa uuteen autoon. Siis pelkään että jään koko lomaksi kotiin kuolemaan tylysyyteteen. Minnekkään ei voi lähteä auton takia ja mikään ei saa maksaa mitään. Meillä olis kuitenkin varaa tehdä edes jotain. Kaksi työssäkäyvää aikuista kuitenkin raatanut töissä kokonaisen vuoden jo. Enkä minä mitään lomamatkoja ajattele vaan jotain päiväreissuja edes. Onko vinkkejä mitä lasten kanssa pystyy tekemään halvalla? Rannalla ollaan paljon. Kotona pihalla vesileikit ja pyöräilyä tehdään. Turhautunut siihen että vaikuttaa siltä että kakilla on jotain kivaa kesäksi suunnitteilla ja me kökötetään vaan kotona. T: turhautunut

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa auto, jos mökille ei pääse julkisilla tai menkää taksilla se osa matkasta, jota ei pääse julkisilla.

Vierailija
22/23 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta käy vähän sääliksi, oppii hyvinkin olevansa ei-haluttu. Aikuisen suhteen noniin, itsehän valitset millaisen idiootin kanssa elämäsi kulutat.

Suosittelen että kerrot minne mennään ja milloin. Lähtöpäivänä keräät valmiiksi pakatut kassit ja lapsen ja siirryt autoon tms. Ukolle huikkaat ovelta ilosesti "oletko tulossa mukaan, me mennään nyt". Kun jätät pari kertaa kuin nallin kalliolle alkaa ehkä kiinnostaa. Tai sitten ei mistä voitkin tehdä omat johtopäätöksesi. Yhteinen tekeminen voi olla ihan pientä kuten eväsretki läheiseen puistoon tai pyörällä jonnekin kivaan paikkaan. Miettikööt äijä yksikseen miksei halua mukaan...

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas on niin, että ehdottelen päiväreissuja, joihin mies on yleensä vastahakoinen vaikkei mitään sanoisikaan, mutta ei sieltä kuulu iloista myöntymistäkään. Sitten retkipäivän aamuna tulee pientä kuittailua miten on joko pöhkö kohde tai että no onko hänellä tässä nyt muuta vaihtoehtoakaan kuin lähteä minun ja lapsen mukaan. Lopulta tulee vähintään sanaharkkaa tai riita, koska en kuuntele tuollaista jupinaa. Joka paikkaan pitää lähteä niin, että minulla on lopulta paha mieli. Itse reissut tai retket on kuitenkin sinällään onnistuneita ja ainakin lapsella on kivaa. Mies suuttuu jos sanon että jää sitten kotiin. Vie hirveästi voimavaroja olla ihmisen kanssa, joka suhtautuu pääosin negatiivisesti kaikkeen mikä ei ole hänen oma ideansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin rahaa ei saa mennä mihinkään, vaikka teillä on varaa? Eikö sulla ole muka omaa rahaa, työssäkäyvä ihminen? Miksi mies saa määrätä kaikesta?

Nyt alat suunnitella reissua itsellesi ja lapsille, varaat hotellit jne. Sitten ilmoitat miehelle, me lähdetään silloin ja silloin tuonne ja tuonne, tuletko mukaan vai jäätkö kotomieheksi.

Jos autoa ei saa käyttää, niin ota valmiiksi selvää junat ja bussit.

Noin minäkin tein aikoinaan. Esittelin valmiin suunnitelman ihan ilmoitusluontoisena asiana. Yleensä mies lähti mukaan, valitettavasti, pilasi aina kaiken kiukuttelulla ja ryypiskelyllä. Onkin nyt exä, ja saan reissata just niinku haluan.

Olishan se kiva tehdä koko perheenä jotain yhdessä. Lapsille kuitenkin tärkeää. Minusta tuntuu että minulle olis se ja sama jos mies tulee mukaan tai ei mutta tiedän että lapset toivoo kyllä isänsä mukaan. Mies ei kyllä ryyppää mutta on näköjään niin pihi

Mikset käynyt lasten kanssa jossain sillä aikaa kun mies oli vielä töissä?