Kesäloma lasten kanssa. Mitä tehdä kun mies ei halua tehdä mitään
Olen toista viikkoa lasten kanssa lomalla. Ensi viikolla mirs alkaa lomat ja nyt jo hirvitttää että mitä siitä tulee. Mies ei halua tehdä mitään. Tai joo ehkä haluais mutta rahaa ei saa mennä mihinkään. Minulla olisi käytössä isoäidin mökki mutta kun mökki ei vastaa mieheni "tarpeita" niin ei se sinne halua lähteä. Auto on niin vanha että sillä ei mieheni mukaan pysty lähteä minnekkään. Uusi auto pitäis hankkia ja siihen olis varaa mutta kun ei miestä kiiinnosta laittaa rahaa uuteen autoon. Siis pelkään että jään koko lomaksi kotiin kuolemaan tylysyyteteen. Minnekkään ei voi lähteä auton takia ja mikään ei saa maksaa mitään. Meillä olis kuitenkin varaa tehdä edes jotain. Kaksi työssäkäyvää aikuista kuitenkin raatanut töissä kokonaisen vuoden jo. Enkä minä mitään lomamatkoja ajattele vaan jotain päiväreissuja edes. Onko vinkkejä mitä lasten kanssa pystyy tekemään halvalla? Rannalla ollaan paljon. Kotona pihalla vesileikit ja pyöräilyä tehdään. Turhautunut siihen että vaikuttaa siltä että kakilla on jotain kivaa kesäksi suunnitteilla ja me kökötetään vaan kotona. T: turhautunut
Kommentit (23)
No näköjään joo. Kiitos oli tosi avulias vastaus. Ap
Tee yksin lasten kanssa niitä maksullisia juttuja? Ja onhan vaikka mitä ilmaistakin. En tiedä missä päin asutte, mutta me ollaan tänään menossa junalla Lintsin ilmaislaitteisiin. Ensi viikolla kotieläintilalle mennään, ilmainen sisäänpääsy sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut hommata mies joka käy myös ulkona ja antaa nykyinen jollekkin kotona viihtyvälle naiselle. Luulis et tuo olis tullut esiin ennen lasten tekoa.
Nämä tällaiset EIVÄT tule esille ennen lasten tekoa. - sivusta
Miten niin rahaa ei saa mennä mihinkään, vaikka teillä on varaa? Eikö sulla ole muka omaa rahaa, työssäkäyvä ihminen? Miksi mies saa määrätä kaikesta?
Nyt alat suunnitella reissua itsellesi ja lapsille, varaat hotellit jne. Sitten ilmoitat miehelle, me lähdetään silloin ja silloin tuonne ja tuonne, tuletko mukaan vai jäätkö kotomieheksi.
Jos autoa ei saa käyttää, niin ota valmiiksi selvää junat ja bussit.
Noin minäkin tein aikoinaan. Esittelin valmiin suunnitelman ihan ilmoitusluontoisena asiana. Yleensä mies lähti mukaan, valitettavasti, pilasi aina kaiken kiukuttelulla ja ryypiskelyllä. Onkin nyt exä, ja saan reissata just niinku haluan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin rahaa ei saa mennä mihinkään, vaikka teillä on varaa? Eikö sulla ole muka omaa rahaa, työssäkäyvä ihminen? Miksi mies saa määrätä kaikesta?
Nyt alat suunnitella reissua itsellesi ja lapsille, varaat hotellit jne. Sitten ilmoitat miehelle, me lähdetään silloin ja silloin tuonne ja tuonne, tuletko mukaan vai jäätkö kotomieheksi.
Noin minäkin tein aikoinaan. Esittelin valmiin suunnitelman ihan ilmoitusluontoisena asiana. Yleensä mies lähti mukaan, valitettavasti, pilasi aina kaiken kiukuttelulla ja ryypiskelyllä. Onkin nyt exä, ja saan reissata just niinku haluan.
Olishan se kiva tehdä koko perheenä jotain yhdessä. Lapsille kuitenkin tärkeää. Minusta tuntuu että minulle olis se ja sama jos mies tulee mukaan tai ei mutta tiedän että lapset toivoo kyllä isänsä mukaan. Mies ei kyllä ryyppää mutta on näköjään niin pihi
Minkäikäiset lapset ja missäpäin Suomea asutte? Helpottaisi vähän ehdottamista.
Pikkubudjetilla pääsee esim. päiväreissulle Tallinnaan, laivamatka pari tuntia suuntaansa ja jokunen tunti maissa. Entisestään halpenee jos ottaa eväitä mukaan.
Kerro lasten iät ja missä päin asutte, niin me tehdään ehdotuksia kivaan, muutaman päivän reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kiva tehdä koko perheenä jotain yhdessä. Lapsille kuitenkin tärkeää. Minusta tuntuu että minulle olis se ja sama jos mies tulee mukaan tai ei mutta tiedän että lapset toivoo kyllä isänsä mukaan. Mies ei kyllä ryyppää mutta on näköjään niin pihi
Ja tuosta syystä alat suunnitella ajankäyttösi itse. Unohda mies, nauti lapsista ja lomasta. Miksi sinun pitäisi jäädä kotiin jos mies ei halua tehdä mitään.
No miksi teillä sitten on se vanha auto, jos se on niin huono, ettei sillä voi ajaa? Täysin turha menoerä.
Bussi-tai juna-aikataulut esiin ja suunnittelemaan. Ukko jääköön kotiin. Lapsilla on varmasti hauskempaa reissussa ilman isää kuin kököttää kotona isän kanssa, joka oletettavasti ei kauheasti ole lasten kanssa.
Kuulostaa tosi ihanalta mieheltä... mitä se sitten kotona tekee? Makaa sohvalla?
Itse teen lapsien kanssa yksin paljon kaikkea, ihan sen takia kun mies on niin paljon töissä. Käydään esim. kylpylässä, hoplopissa, naapurikaupungissa syömässä ja shoppailemassa, kahviloissa, elokuvissa, kirjastossa, luontoretkillä paistamassa makkaraa. Mökillä saatetaan olla kolmestaan koko päivä.
Miehen kanssa sitten pidemmät reissut silloin kun mahdollista. Ja lähtee se aina mökillekkin mielellään kun vaan pääsee. Aikoinaan se ei halunnut lähteä etelänreissulle. Minä varasin matkan ja lähdin lasten ja äitini kanssa. Sen jälkeen on aina halunnut lähteä ulkomaan reissulle.
Tuo autojuttu kuulostaa ihan naurettavalta! Onko sun miehellä muuten kaikki ihan hyvin? Saatko sinä ajaa sillä autolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut hommata mies joka käy myös ulkona ja antaa nykyinen jollekkin kotona viihtyvälle naiselle. Luulis et tuo olis tullut esiin ennen lasten tekoa.
Nämä tällaiset EIVÄT tule esille ennen lasten tekoa. - sivusta
No kyllä voi tulla. Meillä ei ole lapsia, mutta on tässä jo tullut havaittua, että mies on kotona viihtyvää sorttia. Lähtee kyllä reissuun kun ehdotan, mutta ei oma-aloitteisesti keksi viikonloppuihin tai lomiin oikein muuta tekemistä kuin kotona hengailua. Vai muuttuisikohan tuo sitten kovin meneväksi, jos meillä olisi lapsi?
Haloo, miksi ette vuokraa farmariautoa kesäloman ajaksi?
Minä yritin ehdottaa miehelle pitkään erilaisia päiväretkiä yms, mutta nykyään vain otan ja lähden lasten kanssa. Tehköön mies mitä lystää, kun ei näytä kiinnostavan. Mulla on melko pienet lapset vielä, mutta oon kerännyt kohteita jo vähän tulevaisuuteenkin.
http://www.metsa.fi/retkeily
https://www.luontoon.fi/web/guest
https://100syyta.fi/?teema=luonto&gclid=EAIaIQobChMI_vjQxNKV4wIVEhoYCh2…
Kuntien ja maakuntien sivuilta löytyy muunlaisia lähikohteita.
Paikalliset kesäkahvilat itselle sopivan matkan päässä ovat hyviä lyhyitä reissuja. Lapsille riittävät laavut, leikkipuisto, uimaranta, eläimet (vaikka vaan tien vieressä laiduntavat), jätski, laivaranta, lentokoneet, junat, panssarivaunut. Mikä vaan on kiinnostuksen kohteena.
Meidän lapset tykkäsi museorautatiestä. Suosittelen, jos lähistöltä löytyy.
Eikö AP:llä itsellä ole ajokortia? Jätä mieskotiin, jos ei halua osallistua päiväretkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta syystä alat suunnitella ajankäyttösi itse. Unohda mies, nauti lapsista ja lomasta. Miksi sinun pitäisi jäädä kotiin jos mies ei halua tehdä mitään.
Tämä!
Ihan kokemuksesta: ei ne lapset isää reissuun kaipaa! Minä ja lapset (3 kpl) ollaan kesällä käytännössä keskenämme ja reissaamme milloin mihinkin. Joka kesä ollaan 1 vko siskon mökillä (siskolla samanikäiset lapset) eikä kertaakaan ole ihmetelty, miksi isä ei ole mukana. Linnanmäelle osaan mennä näiden kanssa keskenään, samoin Tukholmaan. On kierretty ties mitkä arboretumit ja lyhyet vaellusreitit, tehty tunnin junareissuja (ja käyty perillä mäkkärissä...) ja ihan ilman isää. Kivaa on ollut.
Talvella isä vie nämä laskettelemaan tai vaikka Roomaan ja minä olen sillä aikaa töissä. Eipä ole yksikään lapsista itkenyt sitä, että äiti ei ole ollut mukana. Kyllä se on ihan omassa päässä, jos ei kykene lomailemaan lasten kanssa ilman toista aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsille on kuitenkin kivampi, että pääsevät äidin kanssa joillekin hauskoille reissuille, kuin että istuvat kotona odottamassa että jos isä nyt kuitenkin vastahakoisesti suostuisi johonkin.
Olisi varmaan kiva lomailla koko perheellä joo, mutta se ei nyt ole teille korteissa. Hyväksy reippaasti tilanne ja tee siitä mahdollisimman hyvä sulle ja lapsille. Menkää sinne mökille ja tehkää muutenkin ne reissut, mitä lapset ja sinä haluatte.
Ja reilusti ennen ensi kesää raahaa mies pariterapiaan ja ammattilaisen avulla yritä kertoa hänelle toiveesi ja selvittää miksi hän on niin pihi.
Meillä taas on niin, että ehdottelen päiväreissuja, joihin mies on yleensä vastahakoinen vaikkei mitään sanoisikaan, mutta ei sieltä kuulu iloista myöntymistäkään. Sitten retkipäivän aamuna tulee pientä kuittailua miten on joko pöhkö kohde tai että no onko hänellä tässä nyt muuta vaihtoehtoakaan kuin lähteä minun ja lapsen mukaan. Lopulta tulee vähintään sanaharkkaa tai riita, koska en kuuntele tuollaista jupinaa. Joka paikkaan pitää lähteä niin, että minulla on lopulta paha mieli. Itse reissut tai retket on kuitenkin sinällään onnistuneita ja ainakin lapsella on kivaa. Mies suuttuu jos sanon että jää sitten kotiin. Vie hirveästi voimavaroja olla ihmisen kanssa, joka suhtautuu pääosin negatiivisesti kaikkeen mikä ei ole hänen oma ideansa.
Lähet viikoksi sinne mökille lasten kanssa.
Kyllä mies varmasti haluaisi jotain tehdä mutta naiselle se tuskin kelpaa. Maksaisi vain vaivan ja sehän siinä naisia riipii että mies nauttisi siitä. Ei, ei, ei missään nimessä sellaista.