Deittailun aikajana
Haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia deittailusta. Millaisilla aikatauluilla teillä on edennyt deittailu ensitreffeistä johonkin vakavampaan? Minkälaisilla treffeillä olette käyneet, milloin seksi astui mukaan kuvioihin? Jos jommalla kummalla tai molemmilla on lapsia, milloin treffikumppani on esitelty heille? Milloin on sovittu siitä, että muita ei enää tapailla? Kertokaa kaikki! Olen utelias, sillä olen nyt ensimmäistä kertaa pitkän parisuhteen jälkeen testailemassa deittailua, ja olen ehkä jopa tavannut kiinnostavan tyypin.
Ps. otetaan vastaan vinkkejä siihen, miten pelkästä halista edetään esimerkiksi pussailuun tai muuhun kosketteluun.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Tinder tilastoa:
Matchistä tapaamiseen 1-2 viikkoa.
Ensitapaamisella halit
Seksiä 4-8 tapaamisen jälkeen
Ero 4-12 kuukauden tapailun jälkeen.Ja sitten sama rundi jatkuu.
M40.
Miksi tuossa kohtaa tulee ero? Onko siinä jokin tietty kaava kohdallasi vai vaihteleeko syy?
Vierailija kirjoitti:
Tinder tilastoa:
Ensitapaamisella halit
M40.
Mihin ne sitten aina loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder tilastoa:
Ensitapaamisella halit
M40.
Miksi tuossa kohtaa tulee ero? Onko siinä jokin tietty kaava kohdallasi vai vaihteleeko syy?
Syy vaihtelee. Jompi kumpi kyllästyy. Tai sitten toinen haluaa enemmän kuin toinen.
Kumppaneina ollut 35-40-vuotiaita eronneita naisia, joilla jo lapsia. Itse olen myös eronnut ja minulla on lapsia. En halua enää saman katon alle asumaan.
Tinderistä eka tapaaminen seuraavana päivänä tai parin viikon sisään.
Jos on haluja toista kohtaan pian ni 2-3 kerralla seksiä. Jos ei ni homma on loppunu yleensä siihe, kun toinen on paljon kiinnostuneempi eikä oo halunnu pysyy kaverina tai deittailla pidempään odotellen mulle mahdollisesti tulevia tunteita.
Sanoisin että jos 2kk tulee täyteen ni voi jutella suhteen virallistamisesta. Toki ekojen 3 treffin aikana on ehottomasti selvitettävä että mitä se toinen ylipäänsä hakee. Ite tehny "virheen" kerran ja jättäny kysymättä. Lopputulos oli se, että mies ei ollut kykenevä sitoutumaan. Vaikka sitä kyllä ootinki johtuen meijän suhteen tyylistä.
Jos olis lapsia ni esittelisin vasta siinä kohtaa, kun suhde on oikeesti vakava ja ois tulevaisuuden näkymiä.
Olen oikea deittailukonkari. Olen 30+ iässä viimeisestä pitkästä suhteestani eronnut ja käynyt sittemmin n. kuuden vuoden aikana useilla kymmenillä treffeillä. Tarkemmin ajatellen varmasti yli 100 miestä on tullut treffattua. Olen tavannut toistamiseen ehkä kymmentä miestä ja käytännössä näiden kaikkien kanssa on ollut seksiä. Seksiä kuitenkin vasta toisilla-kolmansilla treffeillä. Ekoilla treffeillä on kuitenkin jo tullut tietyt vibat kiinnostuksesta.
Kymmenestä miehestä (joiden kanssa olen harrastanut seksiä) viiden kanssa parit treffit johtuvat jonkinlaiseen tapailuun. Yleensä miehet olettivat ensin meidän olevan jonkinlainen pari. Tähän kului aikaa keskimäärin kuukausi. Itse en ole ollut tosissani kiinnostunut kuin yhdestä, joka taas ei ollut minusta kiinnostunut.
Eli alussa ollaan taas/edelleen ja yritän olla kyynistymättä liikaa.
Ekat treffit kannattaa pitää lyhyenä eikä mitään erikoista. Peruskahvi. Puolessa tunnissa ainakin itse huomaan, herättääkö toinen minussa tuntemuksia. Jos ei, niin kannattaa jättää siihen.
Jo ennen treffejä kannattaa kysellä, millaista suhdetta toinen etsii. Jos erilaista, niin ei kannata vaivautua. Seksiä ei ihan heti, mutta liian kauankin on turha odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikea deittailukonkari. Olen 30+ iässä viimeisestä pitkästä suhteestani eronnut ja käynyt sittemmin n. kuuden vuoden aikana useilla kymmenillä treffeillä. Tarkemmin ajatellen varmasti yli 100 miestä on tullut treffattua. Olen tavannut toistamiseen ehkä kymmentä miestä ja käytännössä näiden kaikkien kanssa on ollut seksiä. Seksiä kuitenkin vasta toisilla-kolmansilla treffeillä. Ekoilla treffeillä on kuitenkin jo tullut tietyt vibat kiinnostuksesta.
Kymmenestä miehestä (joiden kanssa olen harrastanut seksiä) viiden kanssa parit treffit johtuvat jonkinlaiseen tapailuun. Yleensä miehet olettivat ensin meidän olevan jonkinlainen pari. Tähän kului aikaa keskimäärin kuukausi. Itse en ole ollut tosissani kiinnostunut kuin yhdestä, joka taas ei ollut minusta kiinnostunut.
Eli alussa ollaan taas/edelleen ja yritän olla kyynistymättä liikaa.
Miten tiiviisti olet yleensä tapaillut alkuvaiheessa, jos jo kuukauden jälkeen on oletettu, että olette pari? Onko siis siinä vaiheessa takana esim. neljät treffit vai kymmenet ja onko siinäkin paljon vaihtelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder tilastoa:
Ensitapaamisella halit
M40.
Syy vaihtelee. Jompi kumpi kyllästyy. Tai sitten toinen haluaa enemmän kuin toinen.
Kumppaneina ollut 35-40-vuotiaita eronneita naisia, joilla jo lapsia. Itse olen myös eronnut ja minulla on lapsia. En halua enää saman katon alle asumaan.
Olen nainen toisella kierroksella, enkä halua minäkään enää saman katon alle asumaan. Ensimmäinen syy on se, etten halua uusperhesäätöä. Teini-ikäinen lapseni saa minut joskus raivon partaalle. Vieras ihminen ryhtyisi väistämättä vihaamaan lastani ja soppa olisi valmis.
Toiseksi en halua ottaa enää riskiä siitä, että päädyn tekemään kaikki kotityöt. Oma tupa ja oma siisteystaso.
Kolmanneksi uskon, että intohimo säilyy paremmin eri asunnoissa.
Miehille tämä toiveeni eri asunnoista on ollut vaikea ja kaksi suhdetta päätyi tuohon. Valitettavasti myös taisi molempia herroja houkuttaa myös omaisuuteni.
Löytyi onneksi sopiva kumppani.
Olisiko lisää kokemuksia tai näkemyksiä?
Nykyinen parisuhde meni niin että tavattiin keikalla ja vaihdettiin numeroita. Parin päivän päästä mies laittoi viestiä ja pyysi treffeille. Ekoilla treffeillä halattiin ja pussailtiin. Seksiä oli neljänsillä treffeillä, sitä ennen oltiin kyllä nukuttu yhdessä. Alettiin seurustelemaan reilu kuukauden kuluttua tapaamisesta. Vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen. Yhdessä oltu nyt 4v.
Tinderiä yms deittailuappeja kokeilin myös, mutta siellä asiat eivät ikinä edenneet yhtä mutkattomasti kuin "oikeassa elämässä". Kävin useilla treffeillä ja tapasin mukavia ihmisiä, mutta treffailusta ei päästy etenemään mihinkään vakavampaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen parisuhde meni niin että tavattiin keikalla ja vaihdettiin numeroita. Parin päivän päästä mies laittoi viestiä ja pyysi treffeille. Ekoilla treffeillä halattiin ja pussailtiin. Seksiä oli neljänsillä treffeillä, sitä ennen oltiin kyllä nukuttu yhdessä. Alettiin seurustelemaan reilu kuukauden kuluttua tapaamisesta. Vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen. Yhdessä oltu nyt 4v.
Tinderiä yms deittailuappeja kokeilin myös, mutta siellä asiat eivät ikinä edenneet yhtä mutkattomasti kuin "oikeassa elämässä". Kävin useilla treffeillä ja tapasin mukavia ihmisiä, mutta treffailusta ei päästy etenemään mihinkään vakavampaan.
Meinaatko, että se johtui tapaamistavasta, että tapailu ei edennyt mihinkään vakavampaan, vai voiko olla kyse vain siitä, että
kenenkään muun kanssa ei kolahtanut yhtä hyvin kuin nykyisen kumppanisi?
- Ensitapaaminen
- pari tapaamista eri yhteyksissä ja sain kyydin kotiin illalla tms
- kahvittelua kahdestaan
- 2 vkoa ensitapaamisesta, alettiin seurustella
- 2 vkoa lisää, mies kosi ja sovittiin, että mennään naimisiin 6kk päästä, kun sattui olemaan sopiva aika/vuodenaika häille silloin. Jälkeenpäin ollaan mietitty, että oltaisiin voitu mennä naimisiin nopeamminkin. :D
- Suudeltiin ensimmäisen kerran alttarilla ja muutettiin häiden jälkeen yhteen
- Nyt ollaan oltu naimisissa kolme vuotta.
Kummallakin on aikaisemmin ollut avoliittoja, kihlauksia, säätöjä ja yhdenyön panoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että se johtui tapaamistavasta, että tapailu ei edennyt mihinkään vakavampaan, vai voiko olla kyse vain siitä, että
En tiedä. Ehdin minä pariin sieltä tinderistäkin tavattuun ihmiseen ihastua. Olisin ollut silloin ihan halukas parisuhteeseen, mutta jostain syystä tinder jutut eivät edenneet tapailuvaihetta pidemmälle vaikka kipinääkin tuntui olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se johtuu tapaamistavasta. Itse olen nettideiteillä tavannut tyyppejä, joista olen kiinnostunut ja kemia on selkeästi ollut molemminpuolista ja elämän/parisuhdekokoemuksellani uskon että nämä ns. perinteisellä tavalla baarista, harrastuksista tms bongattuna olisivat johtaneet jonkinlaiseen suhteeseen. Mutta nettideiteillä vaan on outo jännite/paine/väkinäisyyden tuntu joka tekee koko hommasta jotenkin luonnottoman. Vaikea selittää!
Eri, N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenenkään muun kanssa ei kolahtanut yhtä hyvin kuin nykyisen kumppanisi?Kyllä se johtuu tapaamistavasta. Itse olen nettideiteillä tavannut tyyppejä, joista olen kiinnostunut ja kemia on selkeästi ollut molemminpuolista ja elämän/parisuhdekokoemuksellani uskon että nämä ns. perinteisellä tavalla baarista, harrastuksista tms bongattuna olisivat johtaneet jonkinlaiseen suhteeseen. Mutta nettideiteillä vaan on outo jännite/paine/väkinäisyyden tuntu joka tekee koko hommasta jotenkin luonnottoman. Vaikea selittää!
Eri, N42
Ja tuolla viimeisellä en tarkoita itse treffejä, joilla on ollut aina hauska ja rento meininki, taan treffien jälkeistä aikaa jolloin alkaa outo arpominen molemmin puolin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenenkään muun kanssa ei kolahtanut yhtä hyvin kuin nykyisen kumppanisi?Kyllä se johtuu tapaamistavasta. Itse olen nettideiteillä tavannut tyyppejä, joista olen kiinnostunut ja kemia on selkeästi ollut molemminpuolista ja elämän/parisuhdekokoemuksellani uskon että nämä ns. perinteisellä tavalla baarista, harrastuksista tms bongattuna olisivat johtaneet jonkinlaiseen suhteeseen. Mutta nettideiteillä vaan on outo jännite/paine/väkinäisyyden tuntu joka tekee koko hommasta jotenkin luonnottoman. Vaikea selittää!
Eri, N42
Ja tuolla viimeisellä en tarkoita itse treffejä, joilla on ollut aina hauska ja rento meininki, taan treffien jälkeistä aikaa jolloin alkaa outo arpominen molemmin puolin :D
Ovatko jutut sitten vain kuivuneet kasaan itsestään vai mitä niille on käynyt?
Seksiä ensimmäisellä tai toisella kerralla, kun on vietetty kahdestaan iltaa. Siitä eteenpäin ollaankin sitten nähty säännöllisesti. Ensin pari kertaa viikossa, myöhemmin melkein joka päivä.
Näin ovat alkaneet kaikki kolme pitkää parisuhdettani. En todellakaan jaksaisi sellaista, että istutaan monilla muodollisilla treffeillä, mahdollisesti useamman kanssa, kunnes sitten mennään sänkyyn ja aletaan arpoa, mikä tämä juttu on.
Kun kemiaa on, sitten siihen tartutaan.
Miten pitempään tapailuun päätyneet olette sopineet, että jätetään muut tapailukumppanit pois kuvioista ja missä vaiheessa?
Tinder tilastoa:
Ensitapaamisella halit
Ero 4-12 kuukauden tapailun jälkeen.
Ja sitten sama rundi jatkuu.
M40.