Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan oikeasti. Kaupassa tarkastettiin 5e ja 10e seteleiden aitous.

Vierailija
01.07.2019 |

Ostokset maksoivat yhteensä reilun kympin. Koskaan aikaisemmin ei ole vastaavissa summisssa aitoutta tarkistettu, eikä tämä kassahempukka tarkastanut takanani tulevan naisen 20e setelin aitoutta. Joo, en ehkä ollut pukeutunut kovin siististi ja pidin päässäni aurinkolaseja, sillä olin viikonloppuna juhlimassa ja olin väsynyt. Mutta eikö noilla kaupoilla ole joku ohje, että mistä summasta ylöspäin tarkistetaan, sillä on todella loukkaavaa että minua pidetään rikollisena. Kyse ei voinut olla ohjesäännöstä sillä takana tulevan naisen suurempaa seteliä ei tarkistettu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ehkä et huomannut että takana tulevan naisen seteli tarkistettiin. Ehkä kassaneidille tuli blackout juuri silloin. Ota sinä ainakin ihan iisisti, ei kukaan epäillyt sinua rikolliseksi.

Vierailija
2/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkasti vain pistokokeena? Ehkä kaupoilla on tullut linjaus että nykyään tarkistetaan satunnaisesti myös pienempi seteleitä? Järkeväähän se olisi. Eiköhän noita pienempiä juuri eniten väärennetä, väärentäjätkin tietää että isoimpia tarkastetaan kaupoissa.

Turhaan otat itseesi, en todellakaan usko että tarkasti sen takia että sinä olisit näyttänyt epäilyttävältä vaan ehkä kyseessä on jonkinlainen pistokoe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Ehkä et huomannut että takana tulevan naisen seteli tarkistettiin. Ehkä kassaneidille tuli blackout juuri silloin. Ota sinä ainakin ihan iisisti, ei kukaan epäillyt sinua rikolliseksi.

No selvästi epäiltiin, sillä pidin huolta, että katsoin tarkasti tarkastaako myyjä seuraavien setelit. Näinköhän minun seteleitäni olisi tarkastettu, jos olisin nainen??

Vierailija
4/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan rehellisten kansalaistenkin etu, että setelit tarkastetaan? Mitä jos siinä kaupassa oli käynyt edellisellä viikolla joku väärentäjä?

Vierailija
5/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai liikkeellä ollut just 5 ja 10 euron väärennettyjä seteleitä, ei 20-eurosia? Näistähän ei aina kansalaisille kerrota.

Vierailija
6/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt siltä myyjältä. Mitä sä täällä arvuuttelet?

Vierailija
7/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämä olisi kivempaa kannatta miettiä myös niitä positiivisia vaihtoehtoja eikä vain negatiivisia. Esim. tuo että joku systeemi jolla tarkastetaan jolla ei ole mitään tekemistä kanssasi. Vaikka niin että joku päivä päätetään tarkistaa 5 ja 10 euron setelit ja joku toinen päivä jotain muuta. Tai joka kymmenes asiakas tarkistetaan. Ja tuo ulina taas että jos olisit ollut nainen. Huokaus. Juuri tästä syystä kannattaa pysyä ihan helvetin kaukana red pill -aivomädättämöistä, ettei kävisi juuri näin ja kuilu normaaliin ajatteluun kasvaisi liian suureksi normaalia elämää ajatellen.

Vierailija
8/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai liikkeellä ollut just 5 ja 10 euron väärennettyjä seteleitä, ei 20-eurosia? Näistähän ei aina kansalaisille kerrota.

Näin on.

Vierailija
9/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on joskus myös tarkastettu kympin seteli. Kysyin närkästyneenä myyjältä että "ihanko oikeasti luulet että väärentelen kympin seteleitä" ja myyjä vastasi "minun ei tarvitse perustella tarkastuspäätöksiäni". Eli kyllä, hän todella luuli että olin väärentänyt kympin setelin, jotta voisin maksaa sillä kuuden euron ostokseni.

Vierailija
10/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ja juuri minua tämä hempukka päätti alkaa epäillä väärennysliigan jäseneksi, joka väärentelee 5 ja 10 euron seteleitä?? Mistä muualta olisin saanut väärennettyjä seteleitä ellen olisi väärentänyt niitä itse.

Vierailija
11/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se joku kesätyöntekijä? tai jotenkin muuten vain pitkän vuoron jälkeen hiukan jumissa se kassatyöläinen.

En ole itse ollut kassalla, jossa tarkistetaan seteleitä, mutta olen kysynyt papereita varmaan joltain 50-vuotiailta tms, kun on pää ollut jumissa. Valitettavasti kaikkiin asiakkaisiin ei tosiaan tule kiinnitettyä kunnolla huomiota ja osa toiminnoista menee jollain automaatiolla, joka välillä pettää. Noissa seteleissä saattoi olla kyse tällaisesta automaatiosta.

Vierailija
12/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupan kassat tarkastavat setelien aitouden aivan rutiininomaisesti riippumatta siitä kuka on asiakkaana. Tosin nuo pienemmät setelit saattavat olla usein moninkerroin taiteiltuja ja huonommassa kunnossa kuin 20 ja 50 euron setelit.

Vierailija
13/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt oikeesti viitsikö tuollaisista asioista rähjätä kassahenkilökunnalle. Työtään he vain tekevät annettujen ohjeiden mukaisesti.

Vierailija
14/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee ilmoitus tyyliin "hei nyt on tällä alueella liikkeellä väärennettyjä vitosen seteleitä" ja sillon tarkastetaan ne vitosen setelit ihan sama miltä asiakas näyttää. Ei ole mikään henkilökohtainen loukkausyritys

Vierailija
15/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntö tarkastaa kaikki setelit. Setelin koosta tai asiakkaan väsymystilasta riippumatta.

Vierailija
16/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ja juuri minua tämä hempukka päätti alkaa epäillä väärennysliigan jäseneksi, joka väärentelee 5 ja 10 euron seteleitä?? Mistä muualta olisin saanut väärennettyjä seteleitä ellen olisi väärentänyt niitä itse.

Mietis nyt uudestaan että mistä olisit voinut saada periaatteessa. Tai hanki lääkitys vainoharhoihisi. Aikuinen ihminen miettii ettei voi mitenkään tietää kohdistuiko epäily juuri sinuun vai oliko esim. päätetty että jollain aikavälillä tarkistetaan 5 ja 10 euron setelit, ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
17/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se vaan on että tarkistetaan välillä noita seteleitä. Turha siitä on itseensä ottaa. Jos ei halua, että itseään erityisesti ajateltaisiin väärentäjän näköiseksi, kannattaa katsoa peiliin. Minutkin otetaan usein tulleissa satunvaistarkastukseen, ja tiedän kyllä syyn. En ole ihan naapurinpojan näköinen, mutta oma on vikani.

Vierailija
18/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Ai näinkö se tapahtuu että tavalliset ihmiset tulostelevat vääriä seteleitä kukin tahoillaan?

Vierailija
19/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt turhaan selittäkö enää. Kaveri tunnusti että laittoi tahallaan tämän provon ja katsoo mitä ihmiset siitä tohottaa.

Vierailija
20/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selvästi epäiltiin, sillä pidin huolta, että katsoin tarkasti tarkastaako myyjä seuraavien setelit. Näinköhän minun seteleitäni olisi tarkastettu, jos olisin nainen??

Joo, kyllä tässä nyt on kyse maanlaajuisesta salaliitosta miehiä vastaan. Senhän sinä halusit kuulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän