Siskoni suuttui, kun en kotiäitinä voi ottaa hänenkin lapsia työpäivän ajaksi hoitoon
Omat lapset ovat jo vähän isompia, 10 ja 12, joten ovat päivisin koulussa (tietysti lomat kotona) ja olen huokaissut helpotuksesta, kun pääsee itsekin jo helpommalla. Siskon lapsi kyseli, voisiko hänen 2-, 3- ja 5-vuotiaat tulla loman jälkeen minun hoiviini. Olisi kuulemma kätevää, kun voisi säästää päivähoitomaksut uuteen taloon, tämähän tarkoittaa sitä, etten saisi mitään palkkiota. Sitäpaitsi opiskelen avoimen yliopiston kursseja, kun omat lapset ovat koulussa. Tarkoitus olisi työllistyä myöhemmin. Sisko on jo itkenyt isällemme, kiukutellut ja uhannut laittaa lokaa niskaan, kun olen heidän unelmiaan vastaan. Kuulemma hänen lapset menisivät siinä missä omatkin, en todellakaan jaksaisi enää sitä lattialla konttaamista ja päätöntä rääkymistä. Olenko itsekäs, kun en lupautunut ilmaiseksi hoitajaksi?
Kommentit (27)
Törkeä oletus siskoltasi. Onnittelut siitä että osaat laittaa rajat! Oikeasti pöyristyttävää olettaa et kukaan hoitaa tuollaisen työleirin ilmaiseksi ja huvikseen. Ei olis siskos kannattanu ihan tuollast tahtia lisääntyä.
Siis sinä olet kotiäiti, jonka lapset on koulussa? :D Eli siis työtön?
Tässä provossa oli vähän yritystä, mutta miksi ihmeessä nämä pitää aina vetää niin överiksi?? Esim. miksi se siskon lapsi ei voi olla vaikka kuusivuotias, ja vain yksi lapsi?
On päivänselvää että yksikään täysijärkinen ihminen ei ikipäivinä sanoisi että 2-, 3- ja 5-vuotiaat lapset hoitaa "siinä missä" 10- ja 12-vuotiaatkin. Aloituksen typeryys tulee jo tuossa vaiheessa ilmi.
Kyllä näitä siskoja riittää - minunkin siskoni keksi että minähän voin muuttaa hänen perheeseensä asumaan ja hoitamaan hänen lapsiaan. Asiassa oli vaan monta muttaa: minä olin jo silloin aikuinen , vakaassa pari- suhteessa oleva ja työssäkäyvä henkilö. Sisko taasen oli kotiäiti mutta ei vaan kestänyt vauva- ja lapsiarjen pyöritystä. Siskoni ei suuttunut mutta ihmetteli kyllä että miksi et voi.....huokaus.
Tekee niin kuin minäkin. Katkaisee välit loisija siskoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä siskoja riittää.
Niin riittää. Meidän vauva oli alle viikon ikäinen ja olin sektiosta kipeä kun mieheni sisko kyseli että voidaanko hoitaa pari päivää viikossa hänen 2 ja 4 vuotiaita lapsia. Ei, ei voitu. Halusin tuolloin keskittyä meidän omaan vauvaan. Hänen veli olisi joutunut auttamaan mua, hoitamaan vauvaa ja juoksemaan kahden vilkkaan lapsen perässä.
Minä uskon, kun on vastaavasta ihan omakohtaista kokemusta. Veljen vaimo oletti myös ihan itsestään selvänä, että päälle 70-vuotias äitimme olisi ilmaiseksi hoitanut 2-vuotiaan, vilkkaan pojanpoikansa äidin palatessa töihin, niin lasta ei olisi tarvinnut viedä niin pienenä vielä tarhaan. Eli yli kuusi tuntia päivässä, 5 päivää viikossa olisi pitänyt mummin hoitaa ihan hoitamisen ilosta. Kovasti loukkaannuttiin, kun pitkän tuskailun jälkeen mummi uskalsi sanoa sen verran, ettei nyt ihan noin suurella hoitomäärällä voisi sitoutua, kun on oma jaksaminenkin iän takia jo vähän rajallista ja muistisairas pappakin siinä ohessa vahdittavana. No, ei sitten tullut lapsi hoitoon ollenkaan, kun oli kerran niin hankalaa ja rankkaa, mutta ihan täysin ei ilmeisesti ole vieläkään anteeksi annettu mummin äärimmäistä itsekkyyttä.