Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehditko ystäviäsi ja mistä asioista?

Vierailija
01.07.2019 |

Minulla on ikään kuin 2 kaveriporukkaa. Toiset on se varsinainen ystäväpiiri ja toinen porukka syntynyt saman elämäntilanteen myötä. En viihdy tässä jälkimmäisessä porukassa enää kovin hyvin, koska tuntuu että porukassa on ihmeellistä kilpailua ja myös kateutta. Onko tällainen ystävien välinen kateus yleistä? Ootko itse kateellinen jostain ystävällesi tai onko sinulle oltu kateellisia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jäi lainaus tuossa alussa korostamatta.

Vierailija
22/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Minulla on asiat tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niiden pitkäaikaisten ystävien kanssa esiintyy enemmän kateutta.  Erään ystävän kanssa oli aina jonkinlainen sanaton kilpailu läsnä.  Hän oli niin sanotusti paljon pidemmällä elämässä kuin minä, vakituinen työ ja oma asunto. Mutta silti aina omat ilonaiheet oli hänen mielestään häneltä pois.

Sitten taas on toinen pitkäaikainen kaveri, joka perusti perheen alle kaksikymppisenä ja ollut kaksikymppisestä asti vakituiset tulot. Itsellä taas meni muutama vuosi ennen kuin keksin edes oman alan ja vielä toiset muutamat vuodet, kun pyrin sisään.  Opiskelin maisteriksi asti sitä alaa, jota olin halunnutkin. Ja lisäksi harrastin ja matkustelin paljon. Tämä kaveri kuitenkin puhui vähän siihen tyyliin, että olisin kateellinen hänen elämästään ja vähän voivotteli "kohtaloani. " Itse taas en ikimaailmassa olisi olut onnellinen hänen elämää eläessä mutta eipä ole tarvinnutkaan, koska jokainen elää ihan omaa elämää, ymmärtäen, että ihmiset havittelevat eri asioita. 

Vierailija
24/24 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh... Ulkonäön kehumista tarvii jokainen.. Riippuu ihmisen persoonallisuudesta että paljonko tarvii. Ja kauneus ei välttämättä liity esim siihen, että näyttääkö nainen ns easy going ja helpolta 😁ei oo kovin paljoo sen kans tekemistä et onko joku tosi kaunis jos tulee tekee tuttavuutta. Monesti ihan kiva ulkonäkö riittää siihen et miehii tulee baarissa jonoksi asti. Tietenki jos ei esim tunne paljon ihmisiä tai ei oo seurustellut 10 vuoteen, nii tottakai sillon on tarve kuulla olevansa kaunis, etenki jos on huonoja kokemuksia ollut. Vs jos joka pvä heruttaa baarissa, miesten kanssa niin siinähän rumempiki nainen alkaa luulla Itestään et on maailman kaunein nainen

No just noin, tuota oikeastaan aiemmassa kommentissani tarkoitinkin. Ne, jotka eivät muuten saa positiivista palautetta ulkonäöstään, tarvitsevat sitä varmaan edes  ystäviltään. Ei se ole mitään piilovittuilua paremman näköisiä kohtaan, jos tsemppaa kaveriaan tämän ulkonäön suhteen, kun muut eivät tsemppaa.