Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko Kikka aikaansa edellä oleva feministi?

Vierailija
30.06.2019 |

Eipä ollutkaan typerä blondi vaan imagonsa oli ihan itse (yhdessä manageri Pia Temisevän kanssa) luotu. Lauluääni nykymittapuussa todella hyvä: ei ollut autotunea. Puolusti hienosti itseään esim. tv:n Tapani Ripatin seksistisessä hyökkäyshaastattelussa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikka oli kuulemma antoisa leidi. Aikalaisilta kuultu. Ei ollut luotu imago, vaan ihan aito.

Tämä kommentti tuo itse asiassa aika hyvin esille ongelman ytimen. Ymmärränkö oikein, mitä tarkoitat "antoisalla"? Et varmaan sanoisi samalla tavalla miesmuusikosta? Miesmuusikkojen naisseikkailuja pidetään normina, eivätkä ne mitenkään haittaa artistin mainetta tai uskottavuutta, päinvastoin.

Juuri näin. Kikka puhui naisten seksuaalisuudesta ja siitä, että myös nainen voi nauttia seksistä ja seksuaalisuudestaan, eikä sitä tarvitse hävetä ja piilotella.

En tiedä oliko varsinaisesti feministi, mutta feministisiä ajatuksiahan nuo olivat.

Vierailija
22/25 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin muistan Kikan hitit. Olihan silloin Sabrina ja Samantha Fox.

Jotenkin jäi sellainen mielikuva, että Kikalla oli hirveän huono itsetunto. Ja tästä syystä halusi tyylillään viihdyttää ja ampua yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikka ei tehnyt omia biisejään, joten siltä osin oli ainakin muiden tekemä tuote. Kikan musiikki oli sitä samaa disco-humppaa, jota Suomessa oli tehty jo 70-luvun lopulta asti, aivan liian paljon.

Aika moni muukaan ei ole tehnyt itse hittibiisejään, ketäs niitä olikaan..

Hanhiniemi, Salo ja Hakulinen tekee varmaan puolelle Suomelle sanoitukset. Hanhiniemi teki Kikankin biisit. Salanimellä kun ei kehdannut muuten.

Hanhiniemi? Kyllä tunnetuimpien Kikka-hittien takana olivat Juha Vainio ja Veikko Samuli.

Vierailija
24/25 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikka ei tehnyt omia biisejään, joten siltä osin oli ainakin muiden tekemä tuote. Kikan musiikki oli sitä samaa disco-humppaa, jota Suomessa oli tehty jo 70-luvun lopulta asti, aivan liian paljon.

Aika moni muukaan ei ole tehnyt itse hittibiisejään, ketäs niitä olikaan..

Hanhiniemi, Salo ja Hakulinen tekee varmaan puolelle Suomelle sanoitukset. Hanhiniemi teki Kikankin biisit. Salanimellä kun ei kehdannut muuten.

Hanhiniemi? Kyllä tunnetuimpien Kikka-hittien takana olivat Juha Vainio ja Veikko Samuli.

Niin? Ei se poista sitä tosiasiaa, että Hanhiniemi teki sanoituksia Kikalle.

Vierailija
25/25 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up