Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti toinen lapsi?

Vierailija
30.06.2019 |

Hei, haluaisin kuulla tarinoitanne siitä että kuinka nopeasti hankitte toisen lapsenne. Onko ensimmäisellä ja toisella lapsella kuinka suuri ikäero?

Kuulisin mielelläni myös ajatuksia toisesta lapsesta. Kuinka paljon rankemmaksi elämä muuttui toisen lapsen myötä vai muuttuiko ollenkaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 7, 6, 4 ja 2. Enempää ei tule. Kolme vanhinta ovat ylimpiä ystäviä vaikka kaikilla on myös jo omia kavereita ja puuhaa. Pienin leikkii hyvin 4v kanssa. Hyviä ikäeroja, suosittelen. Missään vaiheessa ei ole ollut erityisen rankkaa ja odotan jo innolla, että parin vuoden päästä voidaan selkeästi koko perhe tehdä oikeasti yhteisiä juttuja, ei isojen ja pienten juttuja aina erikseen.

Vierailija
22/23 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2,5 vuotta, molemmat on jo lukiossa. On ollut hyvä ikäero, lapset eläneet saman lapsuuden.

Minulla on sisaruksiin isot ikäerot, eikä meillä ole koskaan ollut samaa maailmaa. Äitini aikoinaan täysin työlääntynyt äitiyteen koska sitä riitti ja riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmen vuoden ikäero kahdella ensimmäisellä. Se oli ihan täydellistä. Esikoinen ymmärsi kaiken, mitä puhuttiin, osasi pukea, käydä vessassa, syödä, sanoa, onko nälkä tai väsy, sanoittaa tunteitaan jne. Ei ollut lainkaan mustasukkainen missään vaiheessa. Hoivasi vauvaa, halusi viettää mahdollisimman paljon aikaa vauva seuranaan. Nyt ovat 13- ja 16-vuotiaat ja vaikka ovat tyttö ja poika, niin tosi läheiset välit. Heillä on myös pikkusisarus, isolla ikäerolla, ja sekin on ollut hyvä ratkaisu.

Mä en ole muuten ikinä ymmärtänyt, miksi vauva-aika pitää hoitaa pois kiireessä "samalla vaivalla". Vauvat on ihania! Mä olen ihan täysillä halunnut olla yhden vauvan äiti kerrallaan. Ja ei, mun vauvat ei keskimäärin ole olleet hyviä nukkumaan, että väsynyt olen ollut. Ja ehtinyt hyvin palautua vauvojen välillä ja ollut taas valmis siihen kaikella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi