Miten saada vaatekaappi raikkaaksi?
Alkaa pikkuhiljaa turhauttamaan ja ketuttamaan, kun sellainen tympeän tunkkainen haju vaatekaapeissa joissa siis vaatteita+petivaatteita+pyyhkeet.
Olen vkonlopun aikana käynyt kys.kaapit läpi, pyyhkinyt ne Kloritevedellä, laittanut osan pesuun, ripotellut ostamiani punaseetripuupalikoita (en huomaa mitään eroa oli niitä tai ei) ja heittänyt 2! jätesäkillistä vaatteita pois. Siltikään en raikkautta havaitse, kun kaapit avaan...
Kohta kaadan hajuvesipullon niihin tms, parempi sekin oliI kuin tuo😟
Kommentit (30)
Miksi kukaan säilyttää vuosikausien ajan käyttämättömiä vaatteita? Ei ihme, jos kaappi on tunkkainen, jos siellä vuodesta toiseen on samat vaatteet käyttämättömänä. Kaappi pysyy raikkaana, kun siellä säilyttää puhtaita vaatteita, jotka ovat säännöllisessä käytössä.
Kaapin ilmanvaihto? Liian tiivis kaappi tulee tunkkaiseksi.
Käytä pakkasessa (siis ulkona, ei pakastekaapissa jos on ruokaa, marjoja ym. niin niihin tulee paha haju). Kierrätä kotona pyyhkeet, lakanat alusvaatteet ym. Kun vaatteet ovat ksuan käyttämättöminä kaapissa, niin niihin tulee epämiellyttävä haju. Pese vaatteet niin korkeassa lämpötilassa kuin vaate sallii ja huuhtele vaate hyvin.
Mulla on sama ongelma mutta kaapissa jossa ei ole säilytetty vaatteita. Siellä oli pari kuukautta pahvilaatikko jossa oli sekalaista roinaa (rikkinäisiä lasten leluja yms yms) joka oli menossa kaatikselle ja oletan että se haju tarttui kaappiin niistä, mutta nyt laatikkoa ei siellä ole ollut kuukausiin ja vaikka kuina ole n sitä kaappia putsannut ja tuulettanut jos sen ovea pitää kiinni muutaman päivän niin se haisee taas tunkkaiselle.
Pese pesukone ! Laventelia kaappiin
Jos laitat liian kosteana kaappiin niin alkaa haista tunkkaiselta.
Pyyhkikää tolulla pinnat, kierrättäkää niitä liinavaatteita! Eikä missään tapuksess liinvtteisiin ja pyyhkeisiin huuhteluainetta!
Mulla on vaatehuoneessa autoon tarkoitettu Wunderbaum.
Itse kokeilen juuri nyt sellaista että laitoin vaatekaappiin palasaippuan vaatehyllylle. Toistaiseksi tosi raikas tuoksu tulvahtaa sieltä kun avaan kaapin. Ehkä tuoksu laimenee ajan myötä, sitten ostan uuden palasaippuan ja otan tuon laimenneen saippuan käsienpesukäyttöön.