Miten saada vaatekaappi raikkaaksi?
Alkaa pikkuhiljaa turhauttamaan ja ketuttamaan, kun sellainen tympeän tunkkainen haju vaatekaapeissa joissa siis vaatteita+petivaatteita+pyyhkeet.
Olen vkonlopun aikana käynyt kys.kaapit läpi, pyyhkinyt ne Kloritevedellä, laittanut osan pesuun, ripotellut ostamiani punaseetripuupalikoita (en huomaa mitään eroa oli niitä tai ei) ja heittänyt 2! jätesäkillistä vaatteita pois. Siltikään en raikkautta havaitse, kun kaapit avaan...
Kohta kaadan hajuvesipullon niihin tms, parempi sekin oliI kuin tuo😟
Kommentit (30)
Onko asunnossa sisäilmaongelma tai hometta? Ongelma voi olla kaapin takana olevassa seinässä tai katossa. Ovatko ne koskaan kastuneet?
Lopeta nyt alkajaisiksi sen sinne kaappiin kuseksiminen kännissä. Sitten kun peset kaikki kamppeet kertaalleen ja tuuletat sitä tarpeeksi, niin kyllä se siitä alkaa raikastua.
Raikkaita voileipiä teet ja menet sinne syömään.
Ota välillä myös miehesi pois kaapista, ulkoiluta häntä ja anna hänen peseytyä. Kuivaa hyvin ennen kaappiin palauttamista.
Voit laittaa myös deodoranttia kainaloihin ja talkkia jalkoihin.
Toista toiminta kerran viikossa. Kaappisi pysyy raikkaana.
Ei ole, korkeintaan jos vaate ollut 1x päällä eikä kauaa silloinkaan eikä varsinkaan ole yhtään "haiskahtava" tai hikinen tms. Makkarin nurkassa on vaateteline jossa roikkuu esim.pusero tai housut jotka käytän vielä uudelleen ennen pesua.
Ja tuo tunkkainen haju ei siis ole kostean tunkkainen, maakellarimainen tms joka voisi viitata kosteuteen, homeeseen tms vaan sellainen pölytunkkainen tms.
Huokaus.
Ap
Mistä materiaalista kaappi on?kalustelevy vai puu?
Kyllä vaan vaatteet rupeavat haisemaan "kaapilta" , vaikka kuinka olisivat puhtaita ja raikkaita sinne laitettaessa. Syynä on mm. se, että vaatteita joutuu säilyttämään liian tiiviisti pinottuina ja henkareilla. Olisipa kaikilla tilava walk-in closet, vaan tämä ei Suomessa vielä ole kaikkien ulottuvilla :o/
Myös vanhat kuminauhat vaatteissa haisevat kummalliselta. Osa hapertuu aikojen saatossa ja alkaa haista tosi pahalle. Näitä olen itse vaihtanut lukuisia. En halua paasata vaatteita kierrätykseenkään, koska ovat sellaisia, joista vielä pidän ja joita käytän.
Mulla sama. Siis pölyn haju. Kaapissa paljon vaatteita, joita ei ole kuuteen vuoteen käytetty. Asunto valmistui 6 v sit. Veikkaan et käyttämättömiin vaatteisiin tulee pölyn haju vuosien saatossa, vaikka kaapin ovet kiinni.
Auttaisikohan ruokasooda? Poistaa hajuja aika tehokkaasti esim. jääkaapista. Laita vaikka useammallekin hyllylle pienellä lautasella. On ainakin halpa konsti kokeilla.
Ruokasooda ei auta.
T. se, jolla 6 v vanhoja pitämättömiä vaatteia kaapis ja just ne haisee pölylle. Niitä on satoja, joten pesu ei onnistu
Pese kaikki petivaatteet ja pyyhkeet uudestaan, sillä kotipesukoneilla ei aina tule täysin puhdasta, etenkin froteepyyhkeet voivat jäädä tunkkaisen oloisiksi.
Puoli tusinaa pieruverkkareita, käytettyjä ei pestyjä.
Olen jopa tuulettanu viikkoja pölylle haisevia. Ei auta. Pitäis pestä ne.
Täytyy vielä panostaa tuohon vaatteiden ym lajitteluun ja pesemiseen, pois heitettävääkin varmaan vielä löytyy..
Ja ostaa lisää noita punaseetripuun paloja.
Meillä itse asiassa on ihan vaatehuonekin, mutta se on täynnä muuta kuin minun vermeitäni ja seuraava tyhjennys/puhdistus/lajittelu-kohde *varjelkoon* 😐
Varovaisesti haaveilen siitä, että homma hoituu vielä joskus ja saisin sen kokonaan itselleni, viimeistään, kun teinilapsoseni muuttavat kotoa...
Ap
eteeriset öljyt ei tainneet peittää hajua edes?
Ainakin apteekissa myydään Yocoair-hajunpoistosuihketta.
Poistaa hajut tiloista. Tyttären huoneessa joka jäänyt tyhjilleen jo vuosia sitten, kummallinen haju. Kokeilin soodaa ym, mutta tämä on auttanut. Auttaa siis ainakin tiloihin.
Kotimainen, tuoksuton ja myrkytön. Tehty Suomessa. 200 ml muovipullo.
Laita vaatekaappiin laventelinoksia.
Pieraise sinne pari kertaa. Haju ainakin muuttuu.
Onko sulla samassa kaapissa puhtaat ja puolipitoiset vaatteet? Mikään ei saa ilmaa raikkaaksi silloin. Puhtaat omaan kaappiin, ja harvemmin pestävät neuleet, bleiserit, juhlavaatteet jne omaan kaappiinsa.