Ihana Tuska
Olin ensimmäistä kertaa mieheni kanssa Tuska- festivaaleilla, ja yllätyin positiivisesti. Ihmiset olivat panostaneet asuihinsa pieteetillä, ja aika moni kantoi asuaan hyvin. Oli ihanan kekseliäitä kokonaisuuksia. Jotkut naiset suorastaan olivat häikäisevän kauniita luomuksissaan.
Ja enpä ollut aiemmin tajunnut, kuinka hyvältä kiltti itse asiassa näyttää miehen yllä.
Itselläni ei ole niin rankka musamaku, joten siksikin tuli seurailtua festarikansaa välillä enemmän kuin esiintyjiä.
Perjantaina oli jonoja moneen paikkaan, mutta lauantaiksi oli sitten näköjään lisätty wc kapasiteettiä, eikä enää tarvinnut pahemmin jonotella. Hyvää reagointia mielestäni järjestäjiltä.
Kun nyt festareilla tuli oltua, niin pari sanaa itse esiintyjistäkin. Pidin Battle Beastistä ja heidän melodiallisista kertosäkeistään. Ja onhan Noora Louhimo hyvä ja persoonallinen laulaja.
Pääesiintyjä Slayer oli rankkaa kamaa. Siitä pursui raivoa ja energiaa. Mies ainakin piti. Ja niin näytti pitävän moni muukin. Tietääkö muuten joku, miksi kitaristilla oli kill the gardashians paita yllään?
Raivosta puheen ollen en kyllä itse huomannut tuolla mitään tappeluita tai muita järjestyshäiriöitä. Aika leppoisalla fiiliksellä näytti porukka olevan liikkeellä.
Tulipahan myös nyt käytyä ensimmäisen kerran kauppakeskus Redissä. Sieltä oli hyvä ohjeistus festarialueelle. Suvilahtikin on ihan hyvä paikka pitää festareita.
Sen verran hyvä maku ensikertalaiselle tuska kävijälle jäi, että menen mielellään toistekin miehen mukaan. Kun vertaan tuota esim ruisrockiin ja provinssiin, niin kyllä tuskassa oli paljon paremmat järjestelyt. Ja tosiaan ei niitä järjestyshäiriöitä näkynyt.
Ja kun ikääkin on karttunut, niin mielummin sitä juhlii aikuisten seassa, kuin teinien.
Kommentit (10)
-94-97 Nummirock pysyy ikuisesti muistoissa.
Onko tuollainen Kill the Kardashians paita muka edes laillisesti sallittu? Vastenmielistä.
Eihän järjestyshäiriöitä ole, kun tietyn alakulttuurin edustajat kokoontuvat yhteen.
Paljon sekalaista sakkia vetävät festarit ovat levottomampia, kuten joku Jslajoen juhannus tms.
3/4, tuo paita on vastalause sille, että tuon suvun akat ovat pitäneet Slayer ym. bändipaitoja silloin kun ne olivat hetken aikaa trendikkäitä. Jos metalliskenessä jotain inhotaan, niin teeskentelyä. Siitä tuo reaktio.
Ja joo, hevarit ovat hyväntuulista porukkaa. :) Meillä on synkimmän näköiset ukot, mutta oletteko huomanneet että heille on täysin ok pukeutua (toki mustaan ja usein lateksiseen tai nahkaiseen) hameeseen? Ja meikki on aina sallittua myös.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen Kill the Kardashians paita muka edes laillisesti sallittu? Vastenmielistä.
Tapporaha niistä kumiperseistä pitäisi maksaa.
Huh huh, nyt on kotiuduttu tuskasta. Olipa mukavaa taas kerran. Kiitokset järjestävälle taholle siitä, että reagoitte asiakaspalautteeseen heti, ja puutokset korjattiin perjantain ja lauantain välisenä yönä.
Mulle nämä oli jo neljännet tuskailut, ja aina näissä on yhtä mukavaa käydä.
Puhuttiin ystävän kanssa, että tämä taitaa olla ainoa festari, jossa kukaan ei kouri persettä tai muuten käy iholle. Tämä on yleensä naisena ongelma festareilla. Tai ainakin omat kokemukset muualta on sellaiset.
Tuli taas tavattua tuttuja ympäri Suomea, ja tutustuin myös korealaiseen naiseen, joka oli tullut paikalle varta vasten. Aika huikeaa.
Bändeistä pidin paljon, ja taas tuli uusia "löytöjä" sillä saralla. Power Tripille povaan hyvää tulevaisuutta.
Seuraavaksi sitten Tammerfesteille, ja siellä vähän erilaisen musan pariin.
Itse festari oli onnistunut, mutta vähän ihmettelen Kalasataman metropysäkin järkkäreitä. Heille oli varmasti tiedossa, että puolen yön maissa asemalle tulee tuhansittain ihmisiä.
Miksi siis piti heidän osaltaan kuulla vittuilua ja jotkut saivat kovakouraistakin kohtelua osakseen. Ihme natsitouhua.
Se, että sisäänkäynti alueelle oli järjestetty sieltä Redin kulmalta, oli aika onnistunut. Pystyi lyömään kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kävin vaateostoksilla ennen festareille menoa. Ja ne pystyi jättämään säilytykseen sinne, ettei tarvinnut viedä mukanaan alueelle. Siitä yläpeukut.
Tuska on tunnettu siitä, ettei siellä ole noita häiriökäyttäytyjiä. Poliisillekin kuulemma helppo tapahtuma, kun ei sido partioita samalla tavalla kuin muut vastaavat kokoluokan tapahtumat.
Ja samaa mieltä siitä, että jotkut naiset näyttävät aivan upeilta niissä asuissaan.