Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mulla on 25.8 laskettu aika ja 9.8 olisi yksi markkinatapahtuma. Miehen mukaan ei voida mennä kun on niin lähellä laskettua aikaa

Vierailija
30.06.2019 |

Onko mies muka oikeassa vai täytyykö mun lukittua 4 seinän sisälle kunnes lapsi syntyy? Toki jos olo on sellainn ettei jaksa istua autossa tai muuten on huono olo, en lähde, mutta haen tässä nyt lähinnä onko tuo "niin lähellä synnytystä" oikea este?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mies ollut neuvolassa mukana, musta se olisi ollut jopa kiusallista. Ultrassa oli kerran, kun siinä miehellä on edes jotain nähtävää. Eikä työnantaja olisi edes hyväksynyt neuvolakäyntiä syyksi töistä pois ololle. Ihmeellistä nykyään kyllä, että joka käänteessä pitää isän mukana olla, ei siitä sen parempaa isää tule kuitenkaan.

Kukaan ole sanonut että miehen pitäisi olla koko ajan mukana. Neuvolaan mukaan kyselemään ohjeita silloin kun alkaa ehdottamaan neljän seinän sisällä istumista.

Vierailija
42/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas omituisia kommentteja? Onko kaikilla tosiaan miehet neuvolassa mukana? Miksi? Menettekö hammaslääkäriinkin käsi kädessä? 

Onpas omituisia kysymyksiä. Mies voi tulla mukaan neuvolaan ihan siksi, että hänelläkin saattaa olla jotain kysyttävää raskauteen ja tulevaan vanhemmuuteen liittyen. Neuvola on nimensä mukaisesti paikka, jossa saa neuvoja näissä asioissa. Ei se ole mikään äitien yksinoikeus. Viimeinen kysymyksesi onkin jo niin naurettava, että siihen en edes viitsi vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule oman ja vauvasi voinnin mukaan voit mennä.

Me lähdimme sekä esikoisen että kakkosen kanssa laskettuna päivänä mummolaan, 2 viikon ikäisen vauvan kanssa. Esikoista odottaessani olisin saattanut lähteäkin markkinoille 16 päivää ennen laskettua aikaa, eli pari päivää ennen synnytystä. Kakkosen odotusaikana oli niin kovia kipeitä supistuksia viimeisellä viikolla ennen synnytystä, että en jaksanut liikkua mihinkään. Kumpikin synnytys käynnistettiin. Kolmas synnytys käynnistettiin 20 päivää ennen laskettua aikaa, kun sikiön liikkeet lakkasivat, ja sairaalassa todettiin, että syke on heikko. 16 päivää ennen laskettua aikaa pääsimme vauvan kanssa kotiin, joten silloin ei olisi tullut mieleenkään lähteä mihinkään markkinoille.

Vierailija
44/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun menet markkinoille, sieltähän pääset yhtälailla synnärille ,kuin kotoasikin ,jos käy tuuri , että alkaa synymään. Markkinat on kotipaikkakunnallasi, kun et viitsi kertoa , onko matka esteenä. Kyllä piipaa-auto noutaa.

Oikeasti kannattaisi lukea ketju ennen kommentointia. Ap on kertonut, että markkinat ovat tunnin ajomatkan päässä, samalla paikkakunnalla kuin synnytyssairaala.

Vierailija
45/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas omituisia kommentteja? Onko kaikilla tosiaan miehet neuvolassa mukana? Miksi? Menettekö hammaslääkäriinkin käsi kädessä? 

Harvalla meistä on yhteiset hampaat miehen kanssa, ja siksi niitä mennään hoidattamaan yhdessä.

Lähes yhtä harvalla on lapsi tulossa ilman miehen apua, eli miehelleä on ollut lapsenteossa paljon isompi osuus kuin minun hampaitteni.

Kannattaisi ilmoittaa etukäteen neuvolaan, että mies on ylihuolehtiva.  Jos raskaudessa ei ole mitään ongelmia, silloin eletään tavallista elämää siihen saakka, että synnytys käynnistyy.

Mitä mies pelkää synnytyksen käynnistymisessä? Sitäkö, että lapsivedet valuvat pitkin lattia vai etta lapsi putkahtaa noin vaan markkinapaikalle? 

Vierailija
46/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää, että markkinoilla tulee joku hoito vastaan ja tajuaa, että hän onkin kohta perheellinen mies?

Vierailija
47/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä lapsi ennen markkinoita, ihan hyvin voi synnyttää muutaman viikon aikaisemmin.

Vierailija
48/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostele oloa tuona markkinapäivänä. Hyvin voit lähteä jos siltä tuntuu.

Itse sain esikoiseni 12 pv ennen laskettua aikaa ja koko homma kesti kuusi tuntia. Siis siitä kun kotosalla totesin että jee nyt alkaa tapahtua. Alkoi siis vesien menolla. Tuosta kuusi tuntia eteenpäin niin lapsi oli sylissä.

Vierailija
49/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista että nykyaikana ei isät ole aina neuvolassa mukana. Mun mies oli 10 vuotta sitten joka kerta mukana, otti töistä sen verran vapaata jos oli työvuoro, koska kyseessä on myös hänen lapsensa ja hänellä kun ei ollut ennestään lapsia niin tottakai halusi tietoa jne. Minulla oli ennestään yksi lapsi, mutta jo aika iso ennenkuin alettiin edes seurustella eli miehelläni ei ollut kokemusta pienistä lapsistä yleensäkään. Minä olen sitä mieltä että miehen tuleminen neuvolaan on vähintä mitä hän voi tehdä kun kerran minunkin on sinne pakko mennä, ja muutenkin mulle ne kaikki epämukavuudet ja vaivat siitä hommasta tulee, mies saa vaan katsoa vierestä.

Esikoista aikoinaan kun menin synnyttämään oli lapsen isä töissä, ja minä matkustin bussilla, metrolla ja toisella bussilla Kättärille, ei kukaan antanut edes istumapaikkaa täydessä bussissa kun Sörnäisissä vaihdoin metrosta bussiin. Toki lapsi ei ollut siinä paikassa tulossa vaan meni vielä yli vuorokausi sairaalassa.

Aika erikoikoista, että joku ei ymmärrä, ettei kaikkien isien töitä noin vaan lähdetä neuvolakäynnille. Ei, vaikka kuinka olisi hyvä ja osallistuva isä. Esimerkiksi kirurgin on ihan pakko olla leikkauksessa, vaikka samaan aikaan olisi neuvola-aika. Itse asiassa työt, joista voi tuosta vaan olla pois, ovat loppujen lopuksi aika harvassa. 

Kukaan ei oikeasti ole niin tärkeässä työssä etteikö voisi sopia poisso-olon jos haluaa, myös kirurgilla on olemassa vapaa-aikaa ja sovitut työvuorot, ei ne neuvolakäynnit taivaasta tipahda samana päivänä, vaan sovitaan hyvinkin paljon etukäteen. Pakkohan sen naisenkin on sinne päästä vaikka olisi missä töissä. Miten luulet että jos se isä itse sairastuu niin pystyy olemaan pois töistä? Ei sota yhtä miestä kaipaa.

Vierailija
50/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lähteä markkinoille. Raskauden loppuun asti voi elää ihan normaalia elämää oman voinnin mukaan. Minä ajoin polkupyörällä ruokakauppaan synnytystä edeltävänä päivänä.

Tosi outoa, että miehesi yrittää päteä asiassa, josta hänellä ei ole selvästi mitään tietoa. Luulen, että mies ei vain halua tapahtumaan ja käyttää raskauttasi tekosyynä.

Tai sitten mies on ihan vain huolissaan ja jännittää lapsen tuloa ylipäätään. Sellaisiakin miehiä on, uskokaa pois. 

Vierailija
51/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan se vauva olla syntynyt jo ennen sitä 9.8. ..

Vierailija
52/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna jättäisin markkinat väliin ja harjoittelisin 9.8. päivämäärien oikeinkirjoitusta.

Vierailija
53/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ollut kertaakaan neuvolassa mukana, enkä oikein tiedä miksi olisi pitänyt olla? Äitiähän siellä punnitaan ja otetaan verenpaineet, kuunnellaan vauvan sydänääniä ja annetaan joskus joku esite ja painostetaan synnyttämään alakautta vaikka tuli 5 kg vauva. Eipä muuta.

Ultrissa isä oli tietenkin mukana, koska ne ovat ainutlaatuisia hetkiä. Mutta niitä nyt ei neuvolassa suoritetakaan.

Vierailija
54/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön löpön taas ja hohhoijakkaa.

Vierailija
55/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskekää siirtämään markkinoita kuukaudella eteenpäin.

Vierailija
56/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kaksi viikkoa ennen synnytystä tunteja poimimassa vadelmia kivikkoisesta ja hankalasta maastosta. En kokenut oloani lainkaan hankalaksi. Sain melkein täyden 10 litran sangollisen. Muitakin oli samalla aikaa poimimassa ja kovasti ihmettelivät että jaksoin. Raskaus ei ole sairaus

Vierailija
57/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kaksi viikkoa ennen synnytystä tunteja poimimassa vadelmia kivikkoisesta ja hankalasta maastosta. En kokenut oloani lainkaan hankalaksi. Sain melkein täyden 10 litran sangollisen. Muitakin oli samalla aikaa poimimassa ja kovasti ihmettelivät että jaksoin. Raskaus ei ole sairaus

Jos elokuussa olo on hyvä, niin mene ap ihmeessä. Kyllä se mies ymmärtää kun vähän juttelet hänelle tai vaikka laitat lukemaan tämän keskustelun. :)

Vierailija
58/58 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lähti moikkaamaan kavereita 300 km päähän 4 viikkoa ennen LA:ta... synnyin tuolla reissulla.