Tunnistaako joku Iittalan Aalto vaasin värin? Kuva
ja paljon tällaisen arvo? 92mm korkea, eli kai 95mm vaasista kyse
Googlella en löytänyt ainuttakaan vastaavaa, haluaisin laittaa myyntiin, mutta ei haisua mitä tästä voisi pyytää
Kommentit (14)
väri on vaaleampi ja mielestäni enemmän lilaa kuin purppurassa, mutta ehkä se on se sitten. Kiitoksia :)
satasen? Todellako? :O vaikka vain 95mm?
Punapohjaiset ja harvinaisemmat värit ovat lähtökohtaisesti jo kalliimpia. Hinta riippuu virheettömyydestä, pohjan signeerauksista, onko vaasi puu- vai metallimuottiin puhallettu, iästä jne. Hinta voi nousta korkeaksi tietyillä spekseillä.
Vierailija kirjoitti:
Satasen voi kevyesti pyytää.
voi siitä pyytää vaikka miljoonan, eri asia ostaako kukaan. Tuo voisi olla värinä ametisti. Näköjään uutena vastaavat värit isompana on 95 euroa... ja ei nuo nyt oikeasti mitään keräilyesineitä ole.
Joko ametisti tai savunharmaa, kuvan perusteella ainakin omalta näytöltäni mahdoton sanoa varmaksi kumpi.
tää on niinkun vähän vaalpun ja vähän lila, paha sanoa kumpi, mutta ei ainakaan savunharmaa
Purppura varmaan lähimpänä, mutta vaaleampi
tässä parempi kuva
ja pohjassa lukee Alvar Aalto Iittala
Mä luulen tuon olevan purppura yhäkin. Ametisti tuo ei luultavasti ole, sillä sen tunnistaa helposti sen vaihtaessa väriä viileässä ja lämpimässä valossa ja tätä ei ole Aalto-maljakossa tehty tietääkseni kuin vain 160mm koossa juuri viime aikoina. Tuo on luultavasti uudempaa tuotantoa n. vuodelta 2009 ja metallimuottiin tehty. 100-150€ voisi olla parhaimmillaan hinta, alle 75€ en tuota varmaan itse kyllä myisi. En tosin ole asiantuntija hinnoista, vaikka tiedän jonkin verran tuotantoajoista ja -tavoista.
Vierailija kirjoitti:
tässä parempi kuva
5 e on käypä hinta.
Huutonetissä kymmeniä myynnissä.
Kyllä joku maripaitainen arkkitehti maksaa tuosta Savoy-maljakosta tonnin!
Käyttää sitten pottana penskalleen ja penikka saa design-perseen!
Kuva on vähän huono, mutta minulle tuli mieleen purppura. Punapohjaisten värien tekeminen on haastavampaa ja tällöin siihen on sallittu myös haaleampia sävyjä. Nopeasti googlaamalla purppuraa ja sinun maljakkoa vastaavia muita Aalto-maljakkoja löytyi kuvahaulla.