Onko totta että osa vanhemmista hylkää seksuaalisesti poikkeavan lapsensa?
Kommentit (27)
Sebastian Tynkkynenkin on hylätty. Ei voi mennä Pride-marssille, koska häntä ei hyväksytä sinne.
Vaikka Pride-porukka muka haluaa syleillä koko mailman ihmisiä:)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasta ei voisi hylätä tuosta syystä? Onhan niitä hylätty väärän sukupuolen, mielisairauden, huumeidenkäytön, rikollisuuden ja vanhemmille ällittelyn takia. Jos lapsi viettää aikansa kiukutellen vanhemmilleen koko ajan, niin miksi sitä pitäisi kestää pelkän sukupuolisen suuntautumisen takia?
Jos lapsi kiukuttelee vanhemmilleen koko ajan, niin vanhempien on syytä katsoa peiliin. Syyllinen näkyy sieltä.
Uskooko ihmiset ihan oikeesti noihin suuntautumisjuttuihin?
Täälläkin on nyt pari päivää kohkattu jostain sateenkaarista yms.
Itse en edes usko mihinkään homoihin tai lesboihin. Eikö kaikki seksi ole seksiä? Osa seksistä vaan aika vinksahtanutta.
Jos joku mulle sanois olevansa homo, niin pitäisin vähän tärähtäneenä. Ensinnäkin mua ei kiinnosta toisten seksiasiat ja toiseks mua ei etenkään kiinnosta toisten häiriintyneet seksiasiat.
Kyllähän vanhemmat hylkää lapsensa paljon pienemmistä syistäkin. esim. jos lapsi ei 17 vuotta täytettyään ole töissä niin kasketään lähteä tai jos poikaystävä ei miellytä. Toki seksuaalisen suuntautumisen vuoksi hylkääminen on todella pikkumaista. samoinhan lapset voisi sanoa , että ei vierailla vanhainkodissa kun isän kuoltua sinä kävit naapurin eskolla turhan usein :D
Odotan lapsiltani, että aikuistuttuaan eriytyvät ja katkaisevat napanuoran. Molemmille vapaus ja oma elämä, myös minulle, äidille. Lapset tehköön mitä osaavat, sekä ottavat itse vastuun siitä. En kontrolloi enkä määräile aikuisia lapsia, mutten myöskään korjaa heidän jälkiään missään asiassa. Homoseksuaalisuus on arkipäiväistynyt, lähinnä ikävystyttää jos joku luulee olevansa jotain erikoista kun on naisena ollut naisen kanssa sängyssä. Näin on tehnyt varmaan puolet naispuoleisista viisikymppisistä ikätovereistani ja todennäköisesti iso osa tulee joskus sen tekemään. Biseksuaalisuus naisilla ei ainakaan ole poikkeus, taitaa olla kohta sääntö ja velvollisuus, jos tahtoo pysyä trendikkäänä. Oikeat perversiot ja poikkeavuudet eivät saa hyväksyntääni, en olisi tekemisissä sukurutsaajan enkä pedofiilin tai eläimiinsekaantujan kanssa, ihan sama olenko hänet synnyttänyt vaiko en.
Kyllä itse tiedän muutamia ihmisiä Suomessa, jotka on lähes heitetty kotoa ulos jos asiat ovat paljastuneet. Olen asunut sellaisella alueella missä uskonnollisuus vaikuttaa paljon ja niinpä eräs pitkäaikainen ystäväni joutui muuttamaan nopeasti kotoa pois, eikä ole siellä paljon voinut käydä kun vanhempien asenne on vieläkin se, että häpeävät häntä ja on heille vaan huono juttu kun tällainen "ongelma" on juuri heidän perheessään. En silti usko, että kaikki ei niin uskonnolliset vanhemmat hyväksyvät lapsiaan. Omat vanhempani tällaisia ja äitini on aluksi pitänyt homoutta sairautena, sitten kun hänelle asiasta paljon puhuin niin hyväksyy jotenkin sellaiset ihmiset kunhan ei tarvitse koskaan olla tekemisissä. Kysyin joskus ihan suoraan mitä miettisi jos mitä kuuluisin tuollaiseen vähemmistöön niin sanoi, että olisi todella surullinen ja pettynyt minuun. Isälle ei kannata asiasta pahemmin edes puhua kun uskon ettei edes oikein käsitä asiaa. Uskon silti, että hän voisi asian jopa paremmin lopulta hyväksyä kuin äitini. Toisaalta minulla ei pitäisi olla mitään huolia, mutta jotenkin ajattelen että voisin olla bi joten tämäkin asia voi joskus tulla eteen.
Ulkomailla on hyvin yleistä, että vanhemmat hylkäävät. Itse tunsin yhden pojan Usasta jonka elämä päättyi liian nuorena. Hänen vanhempansa kuuluivat uskonnolliseen ryhmään ja eivät koskaan hyväksyneet häntä ja asioiden tultua ilmi hänen oli pakko nopeasti muuttaa ystävänsä luokse. Vanhemmat eivät silti jättäneet häntä rauhaan vaan painostivat muuttumaan. Kaikki meni vähän aikaa hyvin, mutta sitten sattui muita ikäviä juttuja ja ne ihmiset pettivät hänen luottamuksensa joihin hän oli uskonut. Kukaan ei silti ajatellut, että hän vaan lähtee mutta ei vaan sitten jaksanutkaan enää ja lähti eräänä kesäpäivänä. Oli todella ihana ja herkkä ihminen. Pidän vieläkin yhteyttä hänen silloiseen poikakaveriinsa ja aina tulee uusia tapauksia ilmi. Aina jonkun on pakko lähteä kotoaan osa jopa alaikäisinä ja kaikkien tarina ei ole mikään mukava. Jotkut eivät enää jaksa ja tänäkin vuonna eräs nuori päätti elämäsä liian aikaisin ja asui samalla alueella. Todella ikävää aina kuulla näistä asioista.
Oletko katkera äidillesi?