Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkärit tai hammashoitajat apua!

Vierailija
29.06.2019 |

Mikä minua vaivaa? Käyn hammaslääkärissä säännöllisesti. Hammaskiveä ei ole. Nyt särkenyt aika ajoin hammasta hampaan ja ien reunalta. Lääkäri otti kuvan eikä löytynyt vikaa. Totesi, että ien hieman vetäytynyt.

Kuuma ja kylmä sekä makea saa välillä siihen hampaaseen kipua, joka vähenee kun pesen hampaat. Välillä se sama särky tuntuu jossakin muussakin hampaassa. Välillä kipu on päiviä poissa ja välillä joka päivä. Mikä tämä ongelma on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskaula on näkyvillä. Siihen auttaa tietyt hammastahnat. Eli hammastahna vihloville hampaille. Harjaat kunnolla, mutta pehmeämmin.

Ohis saman ongelman omaava, mutta siitä eroon päässyt.

Vierailija
2/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.tupakka saa ikenet vetäytymään. Ja liian kova harjaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tupakkaa en polta. Voiko tuo itsestään parantua?

Vierailija
4/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ien on vetäytynyt ja juurenpintaa, jossa ei ole kovaa kiillekerrosta,  on paljastunut ikenen alta. Sensodyne hammastahna auttaa.  Voit laittaa tahnaa vihlovaan kohtaan vaikka yön ajaksi. Älä harjaa liian "kovakouraisesti" ienrajaa. Myös paikallinen fluorilakkaus hammaslääkärissä auttaa, mutta tuo Sensodyne kotikonstina.

Vierailija
5/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon kiitos teille jotka vastasitte. Kokeilen heti.

Vierailija
6/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se nyt varsinaisesti parane, mutta vihlonta saadaan kuriin näillä neuvotuilla. Pääasia käydä tarkastuksissa.

Pehmein mahd harja on tärkeä, ettei tule lisää.

- itse olen vain potilas, en hammashoitsu.

Vierailija
7/7 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palautunut ien mutta vei aikaa. Suosittelen sähköhammasharjaa jotta et vahingossa paina liian kovaa harjatessa. Vältä myös mehuja ja limuja jne, lisäävät vihlontaa. Lisäksi kannattaa tarkkailla että puretko yöllä hampaita yhteen, sekin aiheuttaa kiputiloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi