Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rytmihäiriöt, miten tämän kanssa voi pärjätä

Vierailija
29.06.2019 |

Viikko sitten illalla alkoi rytmihäiriöt. Siitä asti niitä on tullut joka päivä, joka tunti, välillä monta kertaa minuutissa. Tätä ennen ollut vain silloin tällöin joku muljahdus
Ahdistavaa. Kävin lääkärissä, otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sain beetasalpaajaa jota voin ottaa tarvittaessa.

Onko täällä muilla rytmihäiriöitä ja miten pärjäätte sen kanssa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 30v niitä. Syön bisoprololia, joskus se auttaa joskus ei. Kyllä niitten kanssa oppii pärjäämään.

Vierailija
2/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt lääkärin määräämät lääkkeet?

Minulla ainakin ne auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jonkun verran jo pitkään. Viime keväänä oli samanlaista, monta päivää nypytti ja jumpsahteli jatkuvasti. Pääsin jopa päivystykseen, kaikenmaailman kokeet otettiin ja mitään vikaa ei löytynyt. Ihana lääkäri osasi oikealla tavalla kertoa asiasta, sai minut rauhoittumaan ja nyt en ole välittänyt koko jutusta. Olen jo eläkeikäinen, mutta rytmihäiriöitä on ollut nuoresta aikuisesta asti silloin tällöin.

Vierailija
4/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oli joskus paljonkin. Tulevat ja menevät. Omalla kohdalla huonot yöunet altistavat niille. Pari, kolme yötä olemattomilla unilla, ja sydän pompottelee menemään miten sattuu.

Beetasalpaajia sain myös lääkkeeksi, mutta en pitänyt niiden sivuvaikutuksista. Sormien tunnottomuutta. Sydämen lyöntitiheys putosi vähän liiankin alhaiseksi.

Käsittääkseni rytmihäiriöitä on erilaisia. Yksi syy saattaa olla sydämen tiheälyöntisyys tai pikeminkin se, että sydän ikäänkuin jättää lyönnin lyömättä ja lyö sitten monta kertaa nopeasti perään. Näihin rytmihäiriöihin kait se beetasalpaaja tehoaa.

Vaikuttaisi olevan aika pitkälle perinnöllistä myös. Isovanhemmilta ja parilta muulta sukulaiselta olen kuullut samanlaisista oireista. Yksi oli jopa sydämen ablaatiossa, missä poltetaan katetrilla jotain sydämen tahdistusvaikeuksia aiheuttavia hermoratoja, jotka ovat epäsäännöllisen rytmin taustalla. Erään työkaverin vanhan sukulaisen pitää käydä korjauttamassa sydämen rytmiä vähän väliä sairaalassa. Ilmeisesti tuohon ablaatioon ei pääse kovin helpolla, vaikka se päättää ylimääräiset pompottelut tasan siihen.

Vierailija
5/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yliväsynyt? Stressaantunut? Sairausloman tarpeessa? Lihakset jumissa? Jos tuntuu edelleen pahalta, käy uudelleen lääkärissä.

Koita ottaa lääke säännöllisesti, rentoutua, käydä lenkillä, syödä hyvin ja juoda vettä.

Vierailija
6/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä oli joskus paljonkin. Tulevat ja menevät. Omalla kohdalla huonot yöunet altistavat niille. Pari, kolme yötä olemattomilla unilla, ja sydän pompottelee menemään miten sattuu.

Beetasalpaajia sain myös lääkkeeksi, mutta en pitänyt niiden sivuvaikutuksista. Sormien tunnottomuutta. Sydämen lyöntitiheys putosi vähän liiankin alhaiseksi.

Käsittääkseni rytmihäiriöitä on erilaisia. Yksi syy saattaa olla sydämen tiheälyöntisyys tai pikeminkin se, että sydän ikäänkuin jättää lyönnin lyömättä ja lyö sitten monta kertaa nopeasti perään. Näihin rytmihäiriöihin kait se beetasalpaaja tehoaa.

Vaikuttaisi olevan aika pitkälle perinnöllistä myös. Isovanhemmilta ja parilta muulta sukulaiselta olen kuullut samanlaisista oireista. Yksi oli jopa sydämen ablaatiossa, missä poltetaan katetrilla jotain sydämen tahdistusvaikeuksia aiheuttavia hermoratoja, jotka ovat epäsäännöllisen rytmin taustalla. Erään työkaverin vanhan sukulaisen pitää käydä korjauttamassa sydämen rytmiä vähän väliä sairaalassa. Ilmeisesti tuohon ablaatioon ei pääse kovin helpolla, vaikka se päättää ylimääräiset pompottelut tasan siihen.

Ablaatioon tai rytminsiirtoon ei mennä lisälyöntien takia. Asia täytyy tutkia ensin, rytmihäiriöitä on monenlaisia!

Sh

Vierailija
7/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yliväsynyt? Stressaantunut? Sairausloman tarpeessa? Lihakset jumissa? Jos tuntuu edelleen pahalta, käy uudelleen lääkärissä.

Koita ottaa lääke säännöllisesti, rentoutua, käydä lenkillä, syödä hyvin ja juoda vettä.

Olen nyt kesälomalla. Siitä huolimatta väsymystä on ja ehkä stressiäkin töihin paluusta ym.

Lääkkeen olen ottanut joka aamu, olen liikkunut, syönyt ja juonut.

Minulla rytmihäiriö on sellaista, että tulee muutama tiheä lyönti, sitten tavallaan jää yksi lyönti välistä eli tulee tauko ja taas pamppailee nopeampaa. Todella inhottavan tuntoista. Soitan varmaan ensi viikolla aikaa työterveyshuoltoon. Vaikka eivät kai enempää tutki.

Vierailija
8/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhanen kunnossa? Käytätkö normaalia (käsittelemätöntä) suolaa riittävästi?

Vierailija
9/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kahvi tms pois, syö kevyesti ja huomioi mitä lisäravinteita käytät. Esim  jotkut B valmisteet aiheuttavat joillekkin rytmihäiriöitä.

Vierailija
10/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyönneiltä kuulostavat. Mulla ollut holter-seurannan mukaan pahimmillaan noin 2000 vuorokaudessa, kun oli raudanpuute pahimmillaan. Nyt tilanteen korjaannuttua ovat vähentyneet huomattavasti. Eli itsellä vaikutti varastoraudan puute, joka lopulta meni myös anemisoitumiseen asti.

Vierailija
11/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisälyönneiltä kuulostavat. Mulla ollut holter-seurannan mukaan pahimmillaan noin 2000 vuorokaudessa, kun oli raudanpuute pahimmillaan. Nyt tilanteen korjaannuttua ovat vähentyneet huomattavasti. Eli itsellä vaikutti varastoraudan puute, joka lopulta meni myös anemisoitumiseen asti.

Raudanpuutetta on myös minulla. HB 117 mutta varastoissa vajetta. Sain ohjeen syödä rautaa.

Vierailija
12/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpirauhanen kunnossa? Käytätkö normaalia (käsittelemätöntä) suolaa riittävästi?

Miehellä tarkstettiin aikoinaan myös kilpirauhasarvot, vaikuttavat sydämen toimintaan.

https://kilpirauhasliitto.fi/kilpirauhasen-sydanvaikutukset-jaavat-help…

Vierailija
13/13 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle apteekissa sanottiin että tämän verenpainelääkkeen kanssa ei saa syödä greippejä.

En uskonut ja sain sellaiset muljahdukset aikaan että piti lopettaa greipit (ja greippi tuotteet)