Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhällä varaa syödä terveellisisesti?

Vierailija
28.06.2019 |

Mielipiteitä sekä puolesta, että vastaan!

Ite oon sitä mieltä, että kyseessä on enimmäkseen vain asennekysymys. Jos polttaa tai juo paljon, niin jo pelkästään niitä vähentämällä säästää paljon rahaa. Jos pystyt lopettamaan polttamisen, niin vielä parempi. Tarjouksesta saa lihatuotteita halvemmalla, alepasta saa iltayhdeksän jälkeen valmiiksi alennetuista tuotteista lisäalen. Sitä vaaleinta leipää ja pastaa ei ole aina pakko ostaa, eikä kasviksetkaan niin kalliita ole, kun vähän kattoo, mitä ja mistä ostaa, sekä ostaa sesonkituotteita.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kuivatut pavut ja linssit, juurekset, sesonkivihannekset/-hedelmät, kaurapuuro jne on halpaa.

Vierailija
2/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Terveelliset ruuat eivät maksa oikeasti paljoa. Tarvitsee vain aikaa tehdä terveellistä ruokaa.

En koskaan käy noissa alejutuissa, koska niissä tulee aina ostettua kaikkea tarpeetonta ja usein lihottavia eineksiä, kun aina tuli ajateltua että "noku nyt saan -60 alennuksessa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisesti on varaa syödä juu, vaikka köyhä olenkin, mutta terveellisisestä syömisestä en mene takuuseen ;D

Vierailija
4/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä halpoja tomaatteja ja kurkkuja näin kesäisin! Ostin tällä viikolla varastoon useita kiloja tomaatteja, ja kohta tulevat kurkutkin tarjoukseen selvästi alle eurolla kilo Lidlissä. K-citymarketissakin alle 1 €:lla kilo tomaatteja tällä hetkellä , mutta laatu tuppaa olemaan heikompaa kuin Lidlissä (K-citymarketin halpistomaatit ovat usein kovia ja mauttomia).

T. Lidl-mies.

Vierailija
5/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei jos kyseessä on kaloreita tarvitseva äijänköriläs. Jos kyseessä on neidonkorento niin eihän se paljon tarvitse että nälkä lähtee välttämättä. No tänään tein kidney pavuista chilimuhennosta. Eihän se niin kalliiksi tullut, mutta vaikka söin koko tölkin papuja niin silti piti syödä täyttävämpää myöhemmin kun oli heikko olo ja nälkä. Eli kalliimmaksi tulee jos ei vedä liha, kanaa ja pottuu vaikka pelkästään koska terve ruoka vaatii aina myöhemmin lisää täytettä mahaan.

Vierailija
6/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eri mieltä. Mulla tarkka ruokavalio, jota pitäisi terveyden takia noudattaa, mutta eipä se onnistu kun ei rahat riitä.

Kyllä kun kaupassa katselee kilohintoja, niin epäterveelliset tai ei niin terveelliset ruoat ovat halvimpia.

Niin kyllä tänään oli Lidlissä kurkku 1,15 e/kg, mutta eipä tuo hinta ole joka päivä eikä talvella varsinkaan. Eilen yritin ostaa Alepasta jäävuorisalaattia, mutta kerän hinta oli 2,54 e, joten jätin ostamatta.

En voi syödä lihaa, joten kala on ainoa kunnollinen proteiininlähde ja kala on kallista. Kaipaan kunnon vihanneksia, yrttejä ja hedelmiä, mutta ei sellaisia joka päivä pysty ostamaan. Ei sitä pelkällä porkkanalla ja perunalla elä.

Vierailija
7/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eri mieltä. Mulla tarkka ruokavalio, jota pitäisi terveyden takia noudattaa, mutta eipä se onnistu kun ei rahat riitä.

Kyllä kun kaupassa katselee kilohintoja, niin epäterveelliset tai ei niin terveelliset ruoat ovat halvimpia.

Niin kyllä tänään oli Lidlissä kurkku 1,15 e/kg, mutta eipä tuo hinta ole joka päivä eikä talvella varsinkaan. Eilen yritin ostaa Alepasta jäävuorisalaattia, mutta kerän hinta oli 2,54 e, joten jätin ostamatta.

En voi syödä lihaa, joten kala on ainoa kunnollinen proteiininlähde ja kala on kallista. Kaipaan kunnon vihanneksia, yrttejä ja hedelmiä, mutta ei sellaisia joka päivä pysty ostamaan. Ei sitä pelkällä porkkanalla ja perunalla elä.

Mikä ruokavalio ja miksi?

Vierailija
8/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin huhtikuussa elämäntaparemontin, hölmöyksissäni ostin mitä mieleen juolahti ja teki mieli (kasviksia siis) ja sain kulutettua 2,5 viikossa koko kuukauden ruoka budjetin. Siitä viisastuneena katsonut tarkemmin hintoja ja ostanut niitä kasviksia mitkä tarjouksessa, siten saa rahat riittämään. Mutta kallista on jos ei katso tarkkaan mitä ostaa.

Vierailija
9/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, mutta tosi arkisesti ja ruokaostokset pitää tehdä Lidlissä pääosin.

Proteiinilähteenä kananmuna, pavut ja pakasteseiti.

Kausihedelmät halpoja.

Ja sit kasviksia ja pakastevihanneksia.

Kaurapuuroa.

En nyt ymmärrä, mikä tossa maksaa.

Ja tietty ruuantarve ei saa olla kovin iso, ja ruoka pitää tehdä itse.

Vierailija
10/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole. Ruoka on kallista. Itse syön usein vaan karjalan piirakoita kahvin kanssa. Laitan piirakan päälle siivun halvinta juustoa ja tomaattia. Välillä keitän puuroa tai laitan purkkihernekeiton. Jos pitää säästää johonkin niin on pakko pärjätä niin että ruokaan menee vaan 4-5 euroa päivä.

Vierailija
11/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kalaan urpå.

Vierailija
12/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokavalio ja miksi?

Sairauksien takia pitäisi noudattaa FODMAPia, sekä välttää punaista lihaa, sekä yleisimpiä allergeeneja (kananmuna, viljat, maitotuotteet, soija).

Vierailija
13/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakathan on kilohinnaltaan paljon enemmän kuin leivän. Ja purkkihernekeitto tulee paljon kalliimmaksi kuin itse tehty.

Mun mielestä köyhällä on varaa syödä terveellisesti jos osaa ostaa kauden mukaan ja valmistaa ruoan itse. Meillä myös hyödynnetään noita Salen -60% alennuksia iltaisin. Sieltä ostetaan lihat ja jogurtit.

Vierailija
14/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kalaan urpå.

Ei onnistu, olen liikuntavammainen. Eikä ole rahaa kalastuslupaan saati välineisiin.

Vierailija
15/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää laskujen jälkeen €700 ja kyllä syön terveellisesti.

N58

Vierailija
16/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälläkin on varaa syödä terveellisesti, mutta edullinen terveellinen ruoka tuppaa olemaan kesää lukuunottamatta aika tylsää.

Vierailija
17/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N58

Mulle jää vain 200 e.

Vierailija
18/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kalaan urpå.

Ei onnistu, olen liikuntavammainen. Eikä ole rahaa kalastuslupaan saati välineisiin.

Kalastuslupa ei paljoa maksa. Välineitä saa käytettynä. Älä vingu ja keksi tekosyitä sille että olet laiska.

Vierailija
19/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinteen lihavero ei ole vielä tullut. Toistaiseksi siis voi.

Vierailija
20/38 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Mulle jää vain 200 e.

Eikö laskujen jälkeen pitäisi jäädä käteen €490?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi