Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita pysyvällä eläkkeellä

Vierailija
28.06.2019 |

Mt-syistä? Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö, vaikka itse epäilen aspergeria.
Mitä diagnooseja teiltä löytyy? Miten aika kuluu eläkkeellä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivele hautaa, mitä säkin vammainen täällä haiset muiden tiellä.

Kulta rakas - me kuollaan kaikki, ihan jokainen.

Niin? Elämähän se tässä oleellista onkin nimenomaan.

Ei toki. Elämä on vain välivaihe syntymän ja kuoleman välissä. Illuusio ja subjektiivinen kuvitelma - uni. Täysin merkityksetön. Myös sinun elämäsi on turhista turhin - kuten sinäkin.

Elämä itsesssään on, mutta ei se, miten se menee. Paljon kivempaa, jos hyvin.

Ja terveenä 👍

Vierailija
22/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aivoinfarktia, aivoverenvuoto ja keuhkoveritulppa. Olin tuolloin 21-vuotias. Näillä mennään. Jonkinlaista kuntoutumista tapahtuu edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä diagnooseja. Ei niillä ole väliä. Päivät kuluu ihan hyvin ja terveys on hyvä.

Vierailija
24/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. En tiedä edes kaikkia virallisia diagnooseja, harhaluuloisuushäiriönkin nähtävästi minulta "löysivät".

Kuluu se aika ollessakin, kun mitään ei jaksa tehdä.

Minullakin oli aiemmin harhaluuloisuushäiriö. Ap.

Ai jaa. Siis se paheni joksikin skitsodiagnoosiksi? Minulla mielestäni oli aiemmin epäluuloinen persoonallisuus, jota sitten hoitotaho siloitteli että "ei se ole ihme jos on ollut niin rankkoja kokemuksia", mutta se sitten yllättäen onkin muuttunut harhaluuloisuushäiriöksi, en ole nähnyt sitä lausuntoa jolla pysyvän eläkkeen sain.

Joo oon käyny parit psykoosit läpi osastolla. Ensin oli masennus, sitten psykoottinen masennus, sitten harhaluuloisuushäiriö ja kun psykiatri viime hoitojaksolla tutki mun aiemmat tiedot, tuli skitsoaffektiivinen häiriö. Seuraava on varmaan skitsofrenia. Ei mulla mitään harhoja enää ees ole. Lähinnä masennusta... Ap

Vierailija
25/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella jollain asperger-diagnoosilla saa eläkkeen? Jo on maailmankirjat sekaisin.

Vierailija
26/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. En tiedä edes kaikkia virallisia diagnooseja, harhaluuloisuushäiriönkin nähtävästi minulta "löysivät".

Ai jaa. Siis se paheni joksikin skitsodiagnoosiksi? Minulla mielestäni oli aiemmin epäluuloinen persoonallisuus, jota sitten hoitotaho siloitteli että "ei se ole ihme jos on ollut niin rankkoja kokemuksia", mutta se sitten yllättäen onkin muuttunut harhaluuloisuushäiriöksi, en ole nähnyt sitä lausuntoa jolla pysyvän eläkkeen sain.

Joo oon käyny parit psykoosit läpi osastolla. Ensin oli masennus, sitten psykoottinen masennus, sitten harhaluuloisuushäiriö ja kun psykiatri viime hoitojaksolla tutki mun aiemmat tiedot, tuli skitsoaffektiivinen häiriö. Seuraava on varmaan skitsofrenia. Ei mulla mitään harhoja enää ees ole. Lähinnä masennusta... Ap

Niin ja viime neuroleptit toi 30 kg lisää painoa joita ei saa millään sulatettua. Eivät olisi millään vaihtaneet lääkitystä, vaikka diabetes jo kolkutteli ovella. Nuo kilot tässä masentaa.

Vierailija
27/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depressio mentis gravis on eläkediagnoosi.

Oikeasti minulla on niin pahat hoitamattomat traumat ja dissosiaatiohäiriö, ettei normaalista elämästä (työ, parisuhde, vanhemmuus) tullut mitään.

No, menee se näinkin, vaikka kyllä täältä joutaisi jo pois.

Vierailija
28/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 aivoinfarktia, aivoverenvuoto ja keuhkoveritulppa. Olin tuolloin 21-vuotias. Näillä mennään. Jonkinlaista kuntoutumista tapahtuu edelleen.

Tällainen ymmärrettävä syy, pienet mt-ongelmat eivät.

Vierailija
29/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun todellisuus hajoaa psykoosissa ja edessä on loppuelämä hirvellä lääkkeillä, jotka estää kaiken normaalin elämän.

Vierailija
30/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun todellisuus hajoaa psykoosissa ja edessä on loppuelämä hirvellä lääkkeillä, jotka estää kaiken normaalin elämän.

Pienet mt-ongelmat, kuten asperger. Silti en pidä noita kuvaamiasi ongelmia läheskään yhtä vakavina kuin esim. 23 ongelmia.

Vierailija
31/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemian ja pyörätuoliin vieneen onnettomuuden jälkeen jouduin eläkkeelle. Olisin halunnut yrittää työelämässä, mutta väsyn todella pienestä ja kivut pahenee liiasta tekemisestä sekä stressistä. Elämä on melko yksitoikkoista,  mutta olen elossa ja mulla on ihana perhe, joten olen päättänyt yrittää olla valittamatta

Vierailija
32/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet mt-ongelmat, kuten asperger. Silti en pidä noita kuvaamiasi ongelmia läheskään yhtä vakavina kuin esim. 23 ongelmia.

Asperger on neurologinen häiriö, ei mt-ongelma.

Vierailija
33/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella jollain asperger-diagnoosilla saa eläkkeen? Jo on maailmankirjat sekaisin.

Kysyttiin ”mielenterveysongelmia” - vastasin kysymykseen. Prakaa minulla fysiikkakin - raskaasti. Kuriositeettina on silti todettava, että juurikin Aspergerin takia olen työelämään täysin kykenemätön enää, huolimatta sekä AMK että yliopistotutkinnosta.

Vierailija
34/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva että elämässä on kuitenkin jännitystä ;D

Minäkin olen pariin kertaan ollut pakkohoidossa, ja kun kyselee näistä "psykoosi"-jutuista sairaskertomuksissa niiltä omilta hoitajilta, niin seliteltiin että "eipä tässä kukaan voi sanoa olitko psykoosissa", pari viikkoa jälkeenpäin. Vuosia myöhemmin se kaikki siellä työkyvyn arviossa oli muuttunut ilmeisesti "lapsivuodepsykoosiksi" ja yllättäen luin b-lausunnosta jälkeenpäin harhaluuloisuushäiriöstä, minulle ei puhuttu itselleni kuin masennuksesta. 

1

Vierailija
35/37 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös skitsoaffektiivinen häiriö, ikää 41 ja tällä hetkellä kuntoutustuella.

Vierailija
36/37 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen takia tuli pysyvä eläke viime vuonna ja nyt olen 24v

Vierailija
37/37 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot on jumissa mitään neurologista ei todettu mutta aivot on jumissa juuttunut

En tee mitään en voi tehdä mitään olen juuttunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi