Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen väsynyt raskaaseen arkeen.

Vierailija
28.06.2019 |

Mieheni tekee töissä 12-tuntista päivää ja kotiin tullessaan lähinnä tekee omia juttujaan. Huomio minua ja lapsia ehkä tunnin arkipäivän aikana. Minä olen työttömänä kotona, aktiivisesti haen kyllä töitä. Huolehdin lapset, siivoan, laitan ruoan, hoidan koirien lenkitykset. Mies saattaa silloin tällöin pestä pyykkiä tai imuroida. Minä kuitenkin teen 90 % kotitöistä ja huolehdin ruoat ja lasten asiat. Omaa aikaa saan vain käydessäni lenkillä tai treenatessani.

Mies ei tee mitään aloitteita seksin suhteen, joskus saattaa suukotella niskaan työpäivän jälkeen. Hellyyttä tai läheisyyttä on vain, jos minä menen lähelle. Olen aivan väsynyt tähän. Seksiä meillä on niin usein kuin minä teen jotain sen eteen. Minä kuitenkin olen vetovastuussa niin arjen pyörittämisestä kuin seksielämästäkin. Jos en tee mitään aloitetta, ei seksiäkään ole. Jos en laita ruokaa, eivät lapsetkaan saa ruokaa tai jos en vie heitä ulos, eivät lapset ulkoile. Testattu on! Olen puhunut moneen kertaan asiasta mieheni kanssa, hän jaksaa sitten aina tsempata muutaman viikon ja sitten kaikki palaa taas ennalleen.

En vain jaksa tätä enää. Mitä ihmettä teen? :( Osaksi syynä on miehen käytökseen on masennus, johon ei suostu hakemaan apua (vuoden ainakin olen patistanut lääkärille).

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman ydin ei taida olla noi kotihommat varsinaisesti. Meinaan jos kokoaikaisesti voit pelkästään niihin keskittyä. Eihän siitä tekemälläkään saa paria tuntia enempää tehokasta puuhaa päivää kohden. Jos ei sitten pese koko kämppää lattiasta kattoon joka ikinen päivä.

Vierailija
2/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tehnyt 60-tuntista työviikkoa ja voin kyllä sanoa, että viimeinen asia, mikä kiinnosti, oli seksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kenties pari lasta , pyykki- ja astianpesukone. Mikä siinä on niin hel,,,tin raskasta .Laittaa pyykit ja astiat koneeseen, ottaa pois , tehdä ruokaa. Organisoida ruuan laitto ,että tekee suuria satseja kerralla ja heittää pakkaseen. Kyllä se rakaus on kuule ap sinun nupin sisässä , eikä työn määrässä.

Ja, miksi pitää olla koiria ,jos sekin rasittaa. Lopeta ruikutus, muuten olet pian yksinhuoltaja.

Vierailija
4/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien lenkit n. 1,5 h. Sänkyjen petaus, imurointi + lattian pesu (koirien takia, karvaa ja kuraa kertyy), pyykit, työnhaku, ruoan laitto 2 kertaa päivässä + aamu- ja iltapala, lasten ulkoilu 2 h, pyykit ja tiskit, lasten leikkien siivous. Ei ihan kaksi tuntia päivässä riitä näihin hommiin.

Kun seksi ei kiinnosta miestä pitkien työpäivien takia, niin miten vaimon seksielämä silloin järjestetään? Vai voiko mies vain päättää, ettei seksiä ole raskaan työn takia?

Ap.

Vierailija
5/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kenties pari lasta , pyykki- ja astianpesukone. Mikä siinä on niin hel,,,tin raskasta .Laittaa pyykit ja astiat koneeseen, ottaa pois , tehdä ruokaa. Organisoida ruuan laitto ,että tekee suuria satseja kerralla ja heittää pakkaseen. Kyllä se rakaus on kuule ap sinun nupin sisässä , eikä työn määrässä.

Ja, miksi pitää olla koiria ,jos sekin rasittaa. Lopeta ruikutus, muuten olet pian yksinhuoltaja.

Aloittaja on onneton elämässään ja pettynyt parisuhteeseensa. Luultavasti masennuksen oireitä jotka saavat tavalliset arkiset työt tuntumaan ylivoimaisen raskailta.

Vierailija
6/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien lenkit n. 1,5 h. Sänkyjen petaus, imurointi + lattian pesu (koirien takia, karvaa ja kuraa kertyy), pyykit, työnhaku, ruoan laitto 2 kertaa päivässä + aamu- ja iltapala, lasten ulkoilu 2 h, pyykit ja tiskit, lasten leikkien siivous. Ei ihan kaksi tuntia päivässä riitä näihin hommiin.

Kun seksi ei kiinnosta miestä pitkien työpäivien takia, niin miten vaimon seksielämä silloin järjestetään? Vai voiko mies vain päättää, ettei seksiä ole raskaan työn takia?

Ap.

Onko mies yrittäjä vai miksi tekee noin pitkää työpäivää? Meneekö firmalla niin huonosti, ettei hän pysty palkkaamaan sinne työntekijää tasaamaan työmäärää?

Vierailija
7/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyjä ei tarvitse pedata, lattioita ei ole pakko pestä päivittäin, pyykkiä ei tarvitse pestä koneellista joka päivä, ruokaa voi kerralla tehdä useammalle päivälle, koirien lenkit on ihan itselle vapaaehtoisesti otettua lisätyötä.

Ei töissäkäyvät vanhemmat pysty käyttämään puolta päivää kotihommiin. Ihan hyvin tulee toimeen vähemmälläkin. Kaiken ei tarvitse olla täydellistä.

Vierailija
8/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa nyt kehään, rouva.

Vierailija
9/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin saat oman elämän, työkaverit. työhuolet. työajan. lomat. palkan. eläkkeen jne. Sen jälkeen riitelet kotitöiden jakamisesta ja lasten ja kotieläinten hoidosta eri asemasta.

Vierailija
10/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitäisi luopua. Koirat pois. Mulla mies on tenyt pitkiä päiviä ja ollut töissä niin ettei ole kuin pyykkinsä käynyt kerran viikossa pesemässä kotona niin ei sen kotona ole mitään tarvinnut tehdä. Tuo riiteleminen ja jatkuva vaatiminen masentaa varmasti. Kummallista kun työtön ei jaksa kotia hoitaa jos mies tekee noin pitkiä päiviä. Jätä ne kuntosalit ym. muut hömpät pois ja joskus pitää vain itsekkyydestään luopua siksi aikaa kun tilanne vaatii. Mullekkin riitti ihan kotityöt kuntoilusta. Seksiä jaksat vaatia vielä mutta jos on todella väsynyt niin ei se kiinnosta. Työttömänä voi olla ihan ulkona työelämän raskaudesta ja vaatimuksista. Henkiset paineetkin voivat olla kamalia. Työ muuttuu koko ajan eikä se ole sitä mitä se on joskus muinoin ollut. 

Aikuinenkin ihminen voi sairastua tai tulla onnettomuuksia ja sitten vaan luovutaan jostain muista turhikkeista niin että perhe kaikkein tärkein. Ei tämä elämä ole pelkkää onnea ja nousukiitoa niin että tervetuloa maanpinnalle. 

Vierailija
11/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pois. Minkä ikäisiä lapset ovat? Meillä neljä pientä lasta ja ylimääräisen konmaritus,pakasteet ja rentous pyykeissä ja tiskeissä auttaneet huomattavasti.

Vierailija
12/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei taida olla noi kotihommat varsinaisesti. Meinaan jos kokoaikaisesti voit pelkästään niihin keskittyä. Eihän siitä tekemälläkään saa paria tuntia enempää tehokasta puuhaa päivää kohden. Jos ei sitten pese koko kämppää lattiasta kattoon joka ikinen päivä.

Tee sä ne kotihommat yksin niin jutellaan sitten onko se yksipuolinen kotihommien teko reilua. Ei varmaan ole, joten on se ongelma!

Vierailija
13/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap harkinnut siirtymistä taivaan kotiin pois raskaasta arjesta?

Vierailija
14/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin kokeilemaan 24h/vrk ja 365/vuosi ja 20v vastuussa olemista. Toisella ei ole mitään muuta vastuuta kuin työ, joka kestää 8h/vrk

Veikkaa ettet ole kokeillut, kokeilet ensin se 20 vuotta mitä lapsista ollaan vastuussa niin jutellaan sitten lisää.

Vierailija
15/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap harkinnut siirtymistä taivaan kotiin pois raskaasta arjesta?

Olet sai.ras

Vierailija
16/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on onneton elämässään ja pettynyt parisuhteeseensa. Luultavasti masennuksen oireitä jotka saavat tavalliset arkiset työt tuntumaan ylivoimaisen raskailta.

Tai sitten sä olet vain niin onneton ettet edes hahmota mistä aloituksessa on kyse.

Vierailija
17/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehdotus toi koirista luopuminen on? Ei perheenjäsenistä noin vaan luovuta. Jos lemmikeitä ottaa niin kyllä niistä täytyy huolehtia hyvin loppuun asti.

Sen sijaan mikset yhdistä koirien ja lasten ulkoilua? Siinä olisi molemmat hoidettu kerralla.

Sängyn petaamiseen menee ehkä minuutti, tuntuu vähän turhalta tuossa listassa.

Jos täytyy imuroida ja pestä lattiat päivittäin niin jossain on jotain vikaa. Mikset vaan pyyhi koirien tassuja kun tulet ulkoa?

Ruokaa ei tarvitse tehdä joka aterialle erikseen.

Tuntuu että teet asioista turhan vaikeita, normaalisti ihmiset hoitaa nuo asiat työn ohessa ja sulla on kuitenkin koko päivä aikaa.

Vierailija
18/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämistä luovutaan jos elämäntilanne muuttuu. Lapsistakin luovutaan jos elämäntilanne muuttuu. Puolisosta luovutaan kaikkein helpoimmin jos elämäntilanne muuttuu. Kaikkein erikoisimpia sissejä ovat kaksi tai kolmea uusperhettä väsänneet ja mikään ei ole onnistunut niin että loppuelämäksi jää yksin. Se on helpompaa kun ongelmia tulee niin ei ratkaista niitä vaan haetaan helpompaa ja alkuhuuhassa on ihan sokea kunnes samat ongelmat tulee taas eteen. Teatteri on sama mutta näyttämö vain muuttuu. 

Vierailija
19/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies tekee 12-tuntista päivää? Jos omasta halustaan, niin hänen olisi syytä vähentää tunteja. Jos olosuhteiden pakosta, niin cut him some slack. Mä en jaksaisi yhtään mitään tuollaisten työpäivien jälkeen. Hienoa jos jaksaa olla vähän lasten kanssa silti. Yritä olla miehen kanssa tiimi joka selviää yhdessä vaikeasta tilanteesta äläkä mieti koko ajan mitä sinulta puuttuu ja mitä sinun kuuluu saada. Turvaudu omaan käteen joksikin aikaa äläkä painosta miestä s eksiin.

Vierailija
20/25 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on työtön niin toisen pitää paikata taloutta enemmän. Tekisin työttömänä ilomielin kaikki kotityöt jos mies tuo elintason niin että pärjätään. Olen yh perheestä niin ettei meillä ollut ollenkaan miestä ja äitini kävi työssä, raskaassa työssä niin ettei ollut mitään istuma työtä. Piti mennä heti töihin kun töitä vain sai ja ihmetyttää nyky nuoriso kun se ei jaksa mitään, kamala tappelu kotitöistä kuka tekee mitäkin ja vaan rellestettäisiin, matkusteltaisiin ja juhlittaisiin. Pakko tehdä kakaroita ja ottaa eläimiä, saada ihan kaikki pitää nyt heti ja kaikki. Sitten kun on kaikki saatu niin ei jaksa tätä, yksi jos toinen uupuu. Kaikki pitää saada, seksiä, perhettä ja kaikkia jumalattomasti. 

En ole sellaista perhemallia saanut että kotitöistä tapellaan kuka tekee vaan se tekee jolla on aikaa ja kaikki tekevät ilomielin. Koti pitäisi olla sellainen jossa ei tarvitse riidellä. Iän mukana ihminen voi muuttua niin että katuu puolisoonsa, se on muuttunut hirviöksi ja se perhe olikin ihan kammottava loukku mistä nyt ei pääse ihan helpolla eroon. Monilla on kuvitelmat että perheellisenä voi elää niin kuin sinkkunakin, harrastaa omia harrastuksiaan, salit juoksut yms. kaveri kekkerit ja pettyy pahasti kun ei olekkaan seksiä ja ihan juhlaa koko elämä. Sometus on vielä tullut kuvioon että pitäisi näyttää muille kuinka hienoo ja täydellistä on. Todellisuus voi olla ihan toista ja kamalan paskaista jos mummo ei ole käynyt siivoomassa vähään aikaan.