Minä lopetan imetyksen koska en jaksa
Maitoa riittäisi/ olisi riittänyt ja imetyksessä ei ole ollut ongelmia. Vauva nyt 3 kk ja olen alkanut antaa pulloa ja päättänyt lopettaa imettämisen, koska en enää jaksa. Kauhistukaa
Kommentit (29)
Imettäminen on NIIN paljon helpompaa kun pullojen keittäminen ja purkkien kanssa pelleileminen.
Niin ja nykyään myös HIEMAN edullisempaa..
Eli MITÄ ihmettä AP tarkoitat, ettet jaksa?
Tekosyy?
Itselläkin 3-kuinen ja syön mitä tahansa (kaikenmaailman allergisoivat aineet testattu), lapsi itkee tuskaisia ilmavaivoja päivittäin. Nyt vielä ilmoja lisää antibioottikuuri rintatulehdukseen. Ja kyllä, yritin ensin saada sen kotikonstein pois.
Helpommalla tosiaan pääsee imettämällä, jos maitoa kerran tulee, korvikkeen ja pullojen lanssa pulaaminen ei kyllä herkkua ole. Been there, done that...
Jos jaksaminen huolestuttaa, niin miksi luopua HELPOSTA tavasta ruokkia vauva ja valita sen sijaan se vaikeampi? Tämä ei oikein istu kuvioon...
Eri asia, jos olisi ongelmia, mutta niistä ap ei puhu mitään.
pulloja en muuten keitä kauhistukaa siitäkin nyt sitten. Olen vaan oikeasti tällä hetkellä niin väsynyt imettämiseen, kun ei paljon muuta sitten teekään. Voipi olla,että tulenkin katumaan tekosiani, se on sen ajan murhe sitten.. Imetän kyllä edelleen useita kertoja vuorokaudessa, mutta pulloa annan ihan sen takia, että josko sais joskus vähän puhaltaakin.
T: Väsynyt=huono äiti
Ihan eri asia, jos imetys ei syystä tai toisesta suju. Olisitko sinä ollut lopettamassa imetystä tuossa vaiheessa jaksamiseen vedoten, jos teillä ei olisi ollut MITÄÄN ONGELMIA ja vauva olisi ollut tyytyväinen?
Vierailija:
Itselläkin 3-kuinen ja syön mitä tahansa (kaikenmaailman allergisoivat aineet testattu), lapsi itkee tuskaisia ilmavaivoja päivittäin. Nyt vielä ilmoja lisää antibioottikuuri rintatulehdukseen. Ja kyllä, yritin ensin saada sen kotikonstein pois.
Älä tunne syyllisyyttä, anna mennä vaan äläkä puhua asiasta näille imetysfanaatikoille!
Kaikki kolme lastani ovat olleet täysimetyksellä ja joka kerta kun on siirrytty pulloon, se on ollut suuri helpotus. Minulla on isot rinnat, maitoa täynnä ne painavat valtavasti, jolloin hartiat kipeytyvät. Lisäksi maitoa tuli suihkuamalla ja tihkui koko ajan niin paljon, että piti käyttää montaa liivinsuojaa päällekkäin. Jos tissi vahingossa osui johonkin, heti oli paita märkä. Kun vauvaa imetti, piti koko ajan kannatella tissiä kädellä, ettei vauva tukehdu..asento oli aika epämielyttävä. Että kyllä se pulloruokinta voi jonkun mielestä olla helpompi tapa ruokkia vauva.
ruokkimaan vauvan samalla lailla, ja itse sai vähän hengähtää. Ja ihmetelkää nyt, lapsi on nyt 8v, ja on ollut näiden vuosien aikana sairaana varmaan yhteensä joku 6 kertaa, esimerkiksi yhtään korvatulehdusta ei ole ollut! Kaikinpuolin terve, iloinen tyttö.
ja uskon, että ongelmana on juuri tuo vauvaan sidottuna olo. Pulloruokiut vauvat tuntuvat myös nukkuvan paremmin ja pitempiä aikoja (ainakin ystäväpiirissäni, itse en tiedä). En siis kauhistu, mutta toki haluaisin tsempata sinua vielä yrittämään, jos imetys on mielestäsi tärkeä juttu (jos ei, niin silloin tuskin tsemppaus auttaa). Nuo ekat kuukaudet on kaikkein rankimpia ja sinulla on jo pahin melkein takana, kun vauva alkaa kiinnostua ympäristöstään ja vähän myöhemmin syödä kiinteitä, voit huomata, miten imetysurakka helpottuu (mulle itselleni tuli aikakin helpottunut olo siitä, että vauva söi muutakin ravintoa kuin minun maitoni).
Terveisin äiti, joka on täysimettänyt kahta lasta 6kk/5kk, isompaa 14kk ja kuopuksen 17kk imetys jatkuu yhä
Tissi suuhun niin aina sopivaa ja lähellä!!
T.imetykseen täysin ihastunut ;-)
hei ihanaa, että tänään ei tulekaan pelkkiä mollauksia täydellisiltä äideiltä! Ja hienoa huomata, että muilla samanlaisia kokemuksia!
Jos nyt jotain ongelmia pitää perustella, niin todella, rinnat kasvoivat jälleen sen 3 kuppikokoa niinkuin ensimmäisen lapsen kanssa ja tämä h kuppi alkaa olemaan jo muuten normaalikropalle melko rasite.
Ja kuvitelkaa, minä olin esikon kanssa imetysfanaatikko. Jaksoin muutenkin hoitaa " paremmin" .
Yölliset imetykset saivat aikaan ahdistusta ja paniikkia, jolloin rupesi yöllä antamaan korviketta pullosta, mutta päivällä siis imetin. Sitten rupesi maidon tulo loppumaan.. Oisin siis voinu päivällä imettää, mutta yöt oli hirveitä ja heruminen alkoi tyrehtyä, ihan vaan sen takia kun en voinut yöllä rintaa antaa.
Otat yöpöydälle valmiiksi pullon ja nan-tetran. Kun vauva herää yöllä, laitat korvikken pulloon, pullon penskan suuhun ja tuet sen puklurätillä.
Ja itse voi jatkaa unia...
Imetys taas menee näin:
Otat kakaran sängystään viereesi, nostat paitaa, yrität asetella vauvaa niin että se saa kiinni tissistä, yrität olla ulvomatta kivusta. Sitten vaan jökötät siinä asennossa sen tunnin mitä se vauva lutkuttaa tissiä. Sitten vaihdat toiselle tissille, olet siinä taas tunnin ja puret hammasta kun sattuu niin perkeleesti.
Sitten kahden tunnin kuluttua lapsi on edelleen nälkäinen, itse olet väsynyt, ja joudut joka tapauksessa hakemaan pullon vauvalle. Sitten lypsät helvetin kipeät rintasi tyhjiksi, ja käyt huuhtomassa ja rasvaamassa niitä vessassa.
Sitten kanniskelet vauvaa tunnin vielä ympäriinsä, kun sillä on mennyt imetyksestä ilmaa mahaan, tai ehkä itse olet syönyt jotain sopimatonta.
No mutta, sitten onkin jo aamu!
Kuka perkele vielä väittää että imetys on ihanaa ja helppoa! Haistakaa paskat!
t. kahden pulloruokitun äiti joka kuitenkin yritti imettää, kunnes teki mieli heittää vauva parvekkeelta alas väsymysken takia.
Tämä on se kestämätön peruste yhtään millekään vauva-aikaan liittyvälle asialle. Että äiti ei kestä olla sidottuna vauvaan. Miksei kestä? Vauvan kuuluu olla sidottuna äitiin. Vauva on äidistä täysin riippuvainen. Jos tämä ajatus ahdistaa, niin parempi jättää lapset tekemättä.
Se riippuvainen aika on niin lyhyt, että jos se lyhyt aika noin ahdistaa, niin kyllä on jotain pahasti vialla.
Kokemukset imetyksestä olivat jokseenkin samanlaisia kuin tuolla kirjoittajalla, joka kertoi menneensä väsymyksestä niin sekaisin, että meinasi heittää vauvan johonkin. Kun tunninkin imetyksestä huolimatta vauva oli edelleen kiukkuinen (nälkäinen) ja sitä pulloa oli kuitenkin lähdettävä hakemaan. Ja kyllä joo, luin kaikki imetystukilistan ohjeet oikeasta otteesta ja sen rinnalla-opuksen, mutta en siltikään tiennyt menikö sinne vauvan mahaan mitään. Lisäksi pienikokoinen vauva enimmäkseen nuokkui rinnalla, joten itse ei voinut imettäessä nukkua, kun piti koko ajan kutitella vauvaa hereille. Se, miksi pulloruokinta oli mielestäni helpompaa kuin imetys oli se hereilläolon määrä. Eli kun pullosessio (huom, ruokin aina vauvaa sylissä) oli ohi puolessa tunnissa ja pian röyhtäytyksen jälkeen vauva jo nukahtikin, niin imetys oli jatkuvaa käninää ja ähinää. Ei siinä oikeasti saanut nukuttua itse yhtään. En minä sentään kokonaan ilman unta pärjää, vaikka toki olen vauvan vuoksi joutunut pärjäämään huomattavasti vähemmällä unella kuin mitä oikeasti tarvitsisin ollakseni normaalijärkinen.
Vierailija:
Tämä on se kestämätön peruste yhtään millekään vauva-aikaan liittyvälle asialle. Että äiti ei kestä olla sidottuna vauvaan. Miksei kestä? Vauvan kuuluu olla sidottuna äitiin. Vauva on äidistä täysin riippuvainen. Jos tämä ajatus ahdistaa, niin parempi jättää lapset tekemättä.Se riippuvainen aika on niin lyhyt, että jos se lyhyt aika noin ahdistaa, niin kyllä on jotain pahasti vialla.
Olet outo. Tulet pian huomaamaan, että se tissi suuhun ja lapsi tyytyväinen -tyyli olikin se helppo...
Vierailija: