Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä töiden jälkeiselle väsymykselle?

Vierailija
19.05.2022 |

Nukun yöt hyvin klo 22-06. Aamulla olen todella pirteä ja on olo, että on nukkunut hyvin. Töissä jaksan hyvin, mutta klo 14 jälkeen iskee sellainen väsymys, että tuntuu, että ois unilääkkeitä vetänyt.

Yritän vältellä päiväunia. Väsymys on koko ajan sellaista, että vaikka tekisin mitä ja ahkeroisin, meinaa silmä lupata ja puhe on sössössöö, uni ei tule varkain, vaan hyvin voimakkaasti.

Joskus silti antaudun päiväunille ja tuntuu, ettei ne pienet unet virkistä ja sitten jos nukkuu tuntitolkulla, eihän siinä ole järkeä.

Vapailla ei tällaista ongelmaa ole.

Onko teillä vastaavaa? Onko se vaan normaalia? Vai oletteko keksineet jonkun hyvän keinon välttää päiväväsymys?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan töiden jälkeen 20-30min päikkärit

Vierailija
2/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalio uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilariton lounas.

Vierailija
4/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sohvalle, kun kotiin pääset😅 siihen jymähtää. Ja kun illalla liikkuu ja touhailee, nukkuukin paremmin ja se taas näkyy seuraavana päivänä. Tää helpottaa oloa jo parin päivän jälkeen

Vierailija
5/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma?

Vierailija
6/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla huono kunto ja ylipainoa.

Vierailija
7/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian raskas lounas? Voisitko piipahtaa pikaisesti kävelyllä iltapäivästä ja töiden jälkeen? Reipas kävely virkistää.

Vierailija
8/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulet töistä, mene suoraan keittiöön. Ota kaapista pakastepussi ja laita väsymys sinne. Pussi kiinni ja jääkaappiin odottamaan. Illan puuhailet virkeänä juttujasi ja illan tullen haet pussin jääkaapista ja avaat. Väsymys tulee juuri sopivasti ennen nukahtamista.

Tämä on niin typerän kuuloinen neuvo, että saa sata alapeukkua. Mutta vannon, että se toimii.

Vierailija
9/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan nukun 1,5 tunnin päiväunet ja olen loppuillan pirteä. Ei mitään ongelmaa. Yöllä nukun vain 4-5 tuntia.

Vierailija
10/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomio syömisiin ja haukkaa raitista ilmaa jossain välissä.

Vierailija
11/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voi vaan hyväksyä sen, että väsyttää ja nukkua päikkärit hyvällä omalla tunnolla. Mulla aamuvuoro 7-15 ja siihen päälle lasten haku päiväkodista. Työ hektistä jaloilla olemista koko ajan. Todellakin otan päikkärit sen jälkeen. Tunnin verran kun lepää, niin jaksaa loppuillan eikä vielä verota yöunia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme