Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsen voi päästää yksin koiran kanssa ulkoilemaan?

Vierailija
28.06.2019 |

Mieleeni tuli tämä, kun uudella asuinalueellani näyttää olevan yleistä, että lapset ulkoiluttavat koiria yksinään. Eräällä tytöllä näyttäisi hihna tippuvan vähänväliä, onneksi koira on vanha ja etenee hitaasti. Toinen tapaus ei taas selvästi saa koiraa hallintaan, koira riuhtoo ja poukkoilee ympäriinsä. Tuleeko lapselle liikaa vastuuta, jos käyttää koiran yksin lenkillä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja helposti käsiteltävä koira 10-12 v riippuen lapsen kehityksestä. Keskikokoinen n 15 v, iso tai luonteeltaan vaativa 18v.

Vierailija
22/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja koirieni kimppuuni kävi ekaluokkalaisen ulkoiluttama yli 70 kiloinen mastiffi. 

Vielä oikeudessa tuon idiootti-äiti yritti väittää ettei ole velvollinen maksamaan minun ja koirieni kokemia vahinkoja koska.. 

a. Minun olisi pitänyt aikuisena tajuta kävellä pois päin kun näin tuon ison koiran ja lapsen.

b. Olin itse syyllinen vammoihini koska menin väliin kun heidän koiransa kävi koirieni kimppuun.

c. Hän oli jo kokenut kohtuutonta haittaa tapahtuneesta, koska tein heistä rikosilmoituksen, lasun ja eläinsuojeluilmoituksen.

Kai tuo idiootti-äiti tuomittiin eläintenpitokieltoon, ja mastiffi piikille tai kotiin, jossa sillä on pätevä omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ja koirieni kimppuuni kävi ekaluokkalaisen ulkoiluttama yli 70 kiloinen mastiffi. 

Vielä oikeudessa tuon idiootti-äiti yritti väittää ettei ole velvollinen maksamaan minun ja koirieni kokemia vahinkoja koska.. 

a. Minun olisi pitänyt aikuisena tajuta kävellä pois päin kun näin tuon ison koiran ja lapsen.

b. Olin itse syyllinen vammoihini koska menin väliin kun heidän koiransa kävi koirieni kimppuun.

c. Hän oli jo kokenut kohtuutonta haittaa tapahtuneesta, koska tein heistä rikosilmoituksen, lasun ja eläinsuojeluilmoituksen.

Kai tuo idiootti-äiti tuomittiin eläintenpitokieltoon, ja mastiffi piikille tai kotiin, jossa sillä on pätevä omistaja.

Ei mitään yllä olevista. Sain tuomion ja korvauksia jouduin hakemaan valtionkonttorista.

Vierailija
24/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla asuinalueella oli pieni pentukoira, jota talutteli pieni tyttö kaverinsa kanssa. Tulivat vastaan, kun olin omien koirien kanssa lenkillä (eivät reagoineet pentuun mitenkään tai yrittäneet mennä tutustumaan ym.). Pentukoira alkoi haukkumaan ja kuulin, kun tyttö sille alkoi juttelemaan, että ei hätää, ei hätää ym. lässyn lässyä. Tämä toistui aina, kun nähtiin (kenenkään aikuisen kanssa en koiraa nähnyt koskaan). Kantani kysymykseen on, että ei pieniä lapsia koiran kanssa keskenään mihinkään, koska tuolla lässytyksellä tulevaisuudessa voidaan ihmetellä, että mitähän se koira haukkuu ja pelkää muita koiria eli ongelmia odotettavissa. Tai sitten aikuisen pitäisi olla ainakin alkuun mukana ja opettaa sille lapselle kuinka esim. kohtaamistilanteissa toimitaan. Valitettavasti näitä koiran kanssa "keskustelijoita" löytyy aikuisistakin.

Vierailija
25/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ja pieni koira. Täällä joku naapuritalon nuori ulkoiluttaa koiraa meidän pihassa.

Vierailija
26/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapurin teini tulee koiran kanssa ulos ja seisoo paikoillaannkännykkäö tuibottaen. Vähän kääntyy, että koira saa tutkia pari pensasta. En tiedä mitä kotona oletetaan lapsen tekevän koitan kanssa.

Vierailija
27/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä edes aikuista lenkille koirani kanssa ellen ole nähnyt että hän toimii täsmälleen samoin kuin minä ja koiraa kohtaa reilulla tavalla. En halua alkaa korjaamaan koiran käytöstä ajan kanssa ja tarkasti tehdyn koulutuksen jälkeen. Helposti tulisi esim. remmirähjä jos sallisi.

Vierailija
28/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä edes aikuista lenkille koirani kanssa ellen ole nähnyt että hän toimii täsmälleen samoin kuin minä ja koiraa kohtaa reilulla tavalla. En halua alkaa korjaamaan koiran käytöstä ajan kanssa ja tarkasti tehdyn koulutuksen jälkeen. Helposti tulisi esim. remmirähjä jos sallisi.

Minulle kävi juuri näin uuden miesystävän kanssa. Ihmettelin kun 13-vuotias, aiemmin hyväkäytöksinen koira alkoi rähisemään remmissä. Kunnes pääsin näkemään kun mies kehui koiraa kun "tämä komensi muita".

Vierailija
29/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi pysyy pulkassa istumassa ja koira vetää narusta

Vierailija
30/30 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei koskaan. Jos on vielä lapsi, noin vastuu on liian iso hänen kannettavakseen.

Naapurin poika ulkoilutti isoa koiraa usein ja polvillaan meni usein hiekassa, kun koira lähti ykskaks liikkeelle. Poika ei irrottanut, mutta pelkkä matkustaja se oli.