Hampaasta lähti pala, soitanko aamulla hammaslääkäriin?
Kommentit (26)
Kyllä se kannattaa käydä hiomassa, ettei lohkea lisää.
Etuhampaat lohhkeaminen on eri asia kuin muun hampaan lohhkeaminen. Käytännössä päivystysasia, koska se näkyy. Soita heti aamulla ja kerro, että etuhampaat, pääset nopeasti. Muutenhan tilanne ei ole vaarallinen eli paikka tulee.
Mulle kävi noin tuossa jokin aika sitten. Soitin heti kahdeksalta seuravana aamuna ja sain ajan kello 15.30 samalle päivälle. Käytän yksityistä hammaslääkäriä ja luulen että heillä on joka päivä nuo päivän viimeiset ajat päivystysaikoja tällaisia tapauksia varten. Maksoi kyllä satasen verran Kela-korvauksen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat vissiin yksityiselle? Mulla on 3 isoa reikää jotka syönyt puolet hampaasta, mutta empähän pääse muuta kuin jonoon. Jos sitä pääsisi hoitoon silloin kun on tarve niin ei tulisi niin hemmetin kalliiksi kellekkään.
Siks sinne soittaessa sanotaankin että niihin hampaisiin koskee ihan tajuttomasti, särkylääkkeet ei auta ja et pysty ees nukkumaan. Samantien saa ajan.
Valehtelemalla tällaiset oireet, saattaa hammaslääkäri aloitaa juurihoidon, vaikka paikkaamallakin olisi saanut hampaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat vissiin yksityiselle? Mulla on 3 isoa reikää jotka syönyt puolet hampaasta, mutta empähän pääse muuta kuin jonoon. Jos sitä pääsisi hoitoon silloin kun on tarve niin ei tulisi niin hemmetin kalliiksi kellekkään.
Siks sinne soittaessa sanotaankin että niihin hampaisiin koskee ihan tajuttomasti, särkylääkkeet ei auta ja et pysty ees nukkumaan. Samantien saa ajan.
Valehtelemalla tällaiset oireet, saattaa hammaslääkäri aloitaa juurihoidon, vaikka paikkaamallakin olisi saanut hampaan kuntoon.
Ei juurihoitoa tehdä summanmutikassa potilaan kiputuntemusten perusteella. Kyllä se hammas ensin kuvataan ja vasta sitten juurihoidetaan, jos on aiheellista.
Eivät suostu tekemään mitään kun ei muka pysy paikka kiinni. Pitää olla vähintään puolet hampaasta lohjennut että korjaavat