Kuinka pitkään jaksatte olla yhtäjaksoisesti mökillä, jossa ei ole juoksevaa vettä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, olisi kai pitänyt vielä täsmentää, että omassa tapauksessani kaivoa ei ole. Juoma/talousvesi mukana kanistereissa ja pesuvesi kannettuna järvestä. Viihtyisin pitkäänkin, mutta jo muutaman päivän jälkeen on jotenkin nuhjuinen olo...
Nuhjuinen? Parasta mökillä on juurikin se että ei ole samanlaista kuin kotona ja järvivedellä peseytyminen ja puusauna on juuri siinä mökkeilyssä parasta takkatulen ohella. Se takkatuli ja palavan puun tuoksu on aivan mahtava. Jos sinulla on tuohon mahdollisuus niin nauti. Minä voisin elää noin koko loppuikäni.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, olisi kai pitänyt vielä täsmentää, että omassa tapauksessani kaivoa ei ole. Juoma/talousvesi mukana kanistereissa ja pesuvesi kannettuna järvestä. Viihtyisin pitkäänkin, mutta jo muutaman päivän jälkeen on jotenkin nuhjuinen olo...
Miten voi tulla nuhjuinen olo, etkö sauno joka ilta tai edes joka toinen ilta.
Vierailija kirjoitti:
Kk verran, niin 80 luvulla kesäisin joutui olemaan. Ei ollut sähköäkään mökillä. Mutta eipä niiitä silloin edes kaivannut. Järvi oli vieressä jossa pystyi peseytymään.
Eikö siellä ollu saunaa?
ite en tohtisi vuokrata mitään ylellistä. omistajan kanssa tulee melko varmasti kärhämää
viimeistään silloin kun on lopputarkastus. ne kun ei hyväksy minkäänlaista kulumista vaikka normi kuluminen
on sallittu. rajanveto on vaikeaa.
Muijien kannattaa asennuttaa hormoonikierukka. Menkat on sietämättömät!
Olin juuri 5 päivää. Piti tulla pois kun huomenna on lääkärinaika.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sauna? Kuinka pitkä matka uimahalliin tai muualle, missä voi suihkutella?
Sairaalassa kroonikko-osastolla ei välttämättä pestä kuin lapuilla. Kosteuspyyhkeitä käytän itsekin, kun en jaksa (mökin lämmittämisen lisäksi) lämmittää saunaa ja vesipataa. Hiukset pesin tänään lämmittämällä vettä vedenkeittimessä.
Lokakuusta huhtikuun loppuun vietän mökillä yleensä max 2 vk kerrallaan, juuri samasta syystä. Kun sitten tulen kaupunkiin, on aika metsäläinen olo. 😃 Saunan jälkeen suihkussa huomaa, miten kuollutta ihosolukkoa kuoriutuu ihan itsestään. Olen kuivaihoinen, joten iholle pesemättömyys on oikeastaan hyväksi.
Viikko ok. Sitten riittää alkeellinen mökkielämä. Ihan kivaa hetken kesällä ja muuten kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä pari tuntia. Tarvitsen vettä viim. siinä vaiheessa kun pitää mennä vessaan.
Pepun pesu on ainut vaikea pesu toteuttaa mökillä, totta.
Koko kesän ainakin, syksyllä vaikeampaa. Toki vain yksin.
Pari viikkoa olin just heinäkuussa. Ja olen 32v nainen, toki kerran kävin hakemassa kanisteriin lisää (ja tuoreempaa) juomavettä. Mutta selviäisihän siellä vaikka koko kesän😀 tai ihmettelen että miksi ei selviäisi? Sauna on missä peseydytään joka päivä lämpimällä vedellä. Jos tarviaa itseään huuhdella aamulla tai päivällä niin se edellisiltana lämmitetty vesipadan vesi on saunassa vielä lämpöistä silloin, siihen (tai metsän reunaan) vaan kyykkyyn ja kauhalla huuhtelee, itse toki käytän tamponia niin mitään erityishuuhteluita menkkojen takia ei tarvitse. Sit jos järvivesi on lämmintä niin kaikki peseytyminen onnistuu kyllä siellä missä vaiheessa päivää tahansa. Syksyllä ja aikaisin keväällä alkaa olla itselle jo vähän ikävempää koska lämmintä vettä ei aamulla ole enää missään, mökissä huoneenlämpöistä käsien pesuun mutta muuten kylmää joka paikassa. Syksyisin pilkkopimeys (ja ulkohuussi metsän reunalla) on se ikävin asia, eli pelkään pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole saunaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä pari tuntia. Tarvitsen vettä viim. siinä vaiheessa kun pitää mennä vessaan.
Intiimikosteuspyyhkeet ovat erityisesti intiimialueen puhdistukseen tarkoitettuja kosteuspyyhkeitä.
Kesällä viikonlopun. Talvella en päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen naapurin vanhanpojan nuolla se peräpääsi. Et usko miten mielellään tekevätkin
-Martta 59-v
Muutaman päivän, kunnes alkaa kaivata suihkua. Vaikka saunassa voikin peseytyä järvivedellä, niin pidemmän päälle siitä seuraa nuhjuinen olo. Myös tiskaaminen vatien kanssa alkaa väsyttää ennen pitkää. Muuten kyllä viihdyn mökillä oikein hyvin.
Olen ollut kolme viikkoa, enempään ei ole mahdollisuutta. Hyvin viihdyin. Meillä on tosin kaivo, se helpottaa elämää.
Nykyään en enää yhtään. Parhaalla kaverillani on tällainen mökki ja aina innoissaan kutsuu sinne. En enää jaksa.
2 päivää, jos ei ole menkat. Jos on niin jätän väliin.
Tuota kahta päivääkään en olisi usein, mutta voisin käydä.