Missäpäin Etelä-Afrikkaa Olisi Turvallista asua?
Olen kovasti harkinnut muuttoa Etelä-Afrikkaan. Luonto on ihanaa ja saisin puhua englantia. Kulttuuri, eläimet, nähtävyydet ja kauniit kaupungit. Toki tiedän että siellä on paikkoja mihin ei Kannata mennä. Kokemuksia missä olisi turvallista asua Etelä-Afrikassa?
Kommentit (26)
Olen reissannut yhteensä kuusi viikkoa Etelä-Afrikassa eikä kyllä tullut missään erityisen turvallinen olo.
Garden route oli rauhallista aluetta, Knysna jäi erityisesti mieleen. Asunnot kuitenkin oli jo silloin erittäin kalliita mitä katottiin hintoja.
Ehdottomasti jossain pienemmässä kaupungissa, mutta lähellä Kapkaupunkia. Mene sinne ja vuokraa auto, ja käy katsomassa vuokrattavia/myytäviä asuntoja, niin mekin teimme 10 vuotta sitten. Asumisen kustannuksiin on pakko laskea mukaan vartiointifirmojen laskutukset, ilman security systemiä siellä ei asu kukaan (keskiluokkainen) valkoinen. Joku estate voisi olla turvallisuuden kannalta hyvä, koska niissä on usein omat vartijat ja koko aluetta ympäröi muuri. Tällaisia asuntoja on esim. golf-kenttien yhteydessä, mutta ne ovat melko hintavia.
Turvallisuus on valitettavasti mennyt huonompaan suuntaan, eikä mitään yleispätevää "turvallista" aluetta ole. Ehkä voisit aluksi aloittaa katsomista pienemmistä paikoista kuten Stellenboschista tai Paarlista? Kummastakin on lyhyt ajomatka Kapkaupunkiin. Tai Garden Routen varrelta, kuten joku jo ehdotti. Jos haluat todella urbaania asumista, voit tietysti tutustua myös Kapkaupungin ydinkeskustan uusiin asuntoihin. Sielläkin on turvallisia alueita, mutta niistä pitää varautua sitten maksamaan ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä valkoisiin kohdistuneet veriteot. vain farmeille kohdistuneet. kannttaa miettiä
Hui. Miltä näytti luvut 80-luvulla tai sitä ennen?
Tai 2017/18. Järkyttävä tuo kaksivuotiaan polttaminen öljyssä:-(
Capetowniin bikineissä hillumaan vaaleatukkaisena neitona.
Jos tuonne päin on pakko muuttaa, niin mielummin vaikka Botswanaan. Ei ole samanlaista "painolastia". Itse välttelisin mainostettua Kapkaupunkia vesiongelmien takia.
Onhan siellä näitä rikkaiden muureilla ympäröimiä asuinalueita. Vartijat portilla katsoo kuka pääsee alueelle saapumaan. Siellä olet sitten piikkilankojen ympäröimänä omassa vankilassasi. Ei käy kateeksi sellainen elämä.