Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton, mikä sinun elämässäsi on tärkein ja merkityksellisin asia?

Vierailija
27.06.2019 |

Minkä arvon puolesta olet valmis näkemään vaivaa, jopa kärsimään epämukavuutta. Kun vanhemman roolia ei ole.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde. Toki parisuhde tai vanhemmuus ei ole varsinaisesti mikään arvo, niin kuin viittaat.

Ei sillä, lapsi olisi joskus kiva juttu. En kuitenkaan tee kummoisempaa rajanvetoa lapsellisten ja lapsettomien välillä.

Vierailija
2/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauha ja siihen liittyvät aktiviteetit kuten meditointi, retriitit, lukeminen ja metsässä samoilu. Elämän hidastaminen, rauhoittaminen ja yksinkertaistaminen ovat sydäntä lähellä. Niiden parissa tulee sellainen olo, että nyt ollaan tärkeän äärellä. Lapsi sotisi kaikkea tätä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma fyysinen ja henkinen hyvinvointi.

Vierailija
4/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja ihmisistä välittäminen. Miksi näiden pitäisi rajoittua vain omaan perheeseen tai omiin lapsiin?

Vierailija
5/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeintä on onnellinen avioliitto. 

Vierailija
6/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide ja eläintenoikeudet.

Vierailija
7/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kädessä varmaan nautinto. Ja nimenomaan siinä epikurolaisessa mielessä: yksinkertainen, mielihyvän maksimoiva elämäntapa ja vapautuminen kärsimyksestä sen verran, mikä on mahdollista. Tämän mukaan kuin elää, tuntuu menevän parhaiten.

Vierailija
8/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ihana ja voimaa tuova parisuhde rakastamani ihmisen kanssa.

Vapaus, henkinen vapaus. Haluan olla vastuussa vain itsestäni. En haluaisi vanhemmuuden mukanaan tuomaa huolta kaikesta pahasta, mitä lapselle voisi tapahtua.

Rauha. Edellinen tärkeä asia tuo minulle toki myös rauhaa, mutta nyt tarkoitan konkreettisempaa rauhaa. Hiljaisuus ja oma aika ovat minulle äärettömän tärkeitä asioita jaksamisenkin kannalta.

Mukavat läheiset ihmiset. Sukulaiset ja ystävät.

Vierailija
9/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja läheisyys. Ystävyys. Elämästä nauttiminen. Taide. Hyvä viini.

Vierailija
10/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ.

Ja työssä nimenomaan vanhemman rooli.

22v lastensuojelulaitoksia ohjaajana takana.

Lapset on mahtavia. 

Etenkin kun eivät ole omia.

Vapailla harrastan, lepään, matkustan, vietän aikaa ystävien kanssa.

Ja kaiken teen ilman pienintäkään lapsen aiheuttamaa rajoitetta!

Vierailija
11/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä itsessään; se, että se on omannäköistä – ja mukavaa. Joten enpä tiedä miten ”epämukavuudessa kärsiminen” sopisi tähän yhtälöön.

Vierailija
12/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Hiljaisuus. Ja kissani, silloin kun meillä vielä oli kissa. 17 vuotta se oli meidän perheenjäsen, nyt on kymmenen vuotta siiitä, kun jouduimme viemään sen piikille. Ei vain ole ollut sydäntä ottaa uutta kissaa sen jälkeen, ei se kuitenkaan olisi se sama.

Vierailija
13/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi.

Vierailija
14/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys - fyysinen ja psyykkinen, uni, palautuminen, rauha, rakkaus, ystävyys. Monia asioita. Onni tulee näistä kaikista ja jokaisesta erikseen. Elämä on välistä aika kaoottista traumataustan takia, lasta ei ole mitään järkeä pykätä tähän tilanteeseen niin kauan kun elämä on yhtä kriiseilyä. Oma jaksaminen on kaikista tärkein.

Vierailija
15/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole lapseton. Perheeni koostuu minusta ja neli vuotiaasta kissasta. Kissasta on kannettava lemmikkinä yhtäpaljon huolta kuin oikeastakin lapsesta. Siksi juuri lemmikitkin ovat jokaiselle omia rakkaita lapsukaisia ja sydän mussukoita.

Vierailija
16/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus.

Vierailija
17/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu, unelma ammatti, mies, lemmikit, kaverit, perhe ja oma onnellisuus, terveys sekä hyvinvointi

Vierailija
18/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon, ympäristön, eläinten ja ihmisten hyvinvointi. Pystyn antamaan näille asioille haluamani rahallisen ja fyysisen panoksen parhaiten ilman lapsia.

Vierailija
19/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläimet. työskentelen palkallisena että vapaaehtoisesti niiden hyväksi. lisäksi on omat nelijalkaiset. 

Vierailija
20/39 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus. Se taas on mulle aika laaja juttu, sillä mun mielestä siihen sisältyy monia asioita. Etenkin tietenkin ihmissuhteet eli mun ihana avomies ja meidän onnellinen ja antoisa parisuhde, mun läheiset ystävät keiden kanssa pidetään sekä hauskaa että jaetaan vastoinkäymiset ja tuetaan niissä toinen toisiamme ja mun lapsuudenperhe mikä ei rakastavampi voisi olla ja ollaan kaikki tiiviisti yhteyksissä ja tekemisissä. Ihmissuhteiden lisäksi siihen jollain tapaa liittyy esimerkiksi myös mun pari harrastusta, joista saan irti niin paljon hyvää ja joiden tekemistä oikeasti nimenomaan rakastan.

N30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi