Skoda Fabia RS 2010-2014, kokemuksia?
Elikkäs huomasin makean näköisen Sportti-Fabian Nettiautossa. DSG-vaihteisto epäilyttää, ja kaikissa noissa bensa-rs:ssa on se. Onko täällä kukaan omistanut kyseistä kaaraa? Onko TSI syönyt öljyä ja/tai DSG levinnyt?
Kommentit (16)
Kauhee Mopo. Ostaisit edes m3 tai AMG c Mersun.
Alkaahan noilla olla jo melkoisesti ikää, joten monenlaista vikaa voi tulla. Aika perusvarmaa tekniikkaa kuitenkin periaatteessa. Öljyä kuluu jonkin verran kaikissa tsi-koneissa ja dsg hajoaa lähinnä huonolla tuurilla.
Mun faijalla on v. 2018 Superb 1.4 TSI mutta manuaalivaihteilla. Ei ole vielä ollut ongelmia. Isän serkku on taas autokauppias ja sanoi, ettei ikinä koskisi DSG-vaihteisiin. Ei mielellään ottaisi niitä edes myyntiin liikkeeseensä.
Noi vie öljyä ihan sikana!
Jos todistettavasti osoittavat että kone on vaihdettu tai peruskunnostettu niin ehkä sitten. Siitä huolimatta kirjaisin sopimukseen ehdon moottorin ja myös vaihdelaatikon kunnosta. Eli että vähintään vuoden moottorin pitää toimia moitteettomasti, eikä öljyä saa kulua kuin maks 1ltr / vaihtoväli. JOs eivät suostu niin kauppa kannattaa jättää tekemättä
Skoda Octavia RS aiemmin nykyään Fabia Combi 2015 1,2 110, kummassakaan ei tyyppivikoja. Eivät ole syöneet öljyjä.
Fabia RS:n verot törkyt verrattuna tähän kiltimpään, jonka valitsin, joka kuitenkin kiihtyy alle 10 s sataan, riittää hyvin mulle. Syö tietenkin bensaa vähemmän myös.
Ja RS on Suomen talveen todella matala, sen kanssa jäi kiinni millloin minnekin.
Osassa Fabian RS:ä Monte Carlo tms ihan kamalat teinipenkit, laskee jälleenmyynti arvoa.
Octavia RS murisi kivasti mutta Fabia tykittää ’salakavalasti’...
Ja juu osta auto isosta liikkeestä korjaavat mutinatta jos tulee ’ei odotettuja vikoja’, vaikka käytetty.
Skoda 😂
Käytetty RS 😂😂
TSI 😂😂😂
DSG 😂😂😂😂
En ottaisi ilmaiseksi moista, jos pitäisi ajaa päivittäin ja maksaa itse ylläpito- ja korjauskulut.
Jos myyjänä olisi vielä Leif tai Taisto, niin diili olisi täydellinen 😂😂😂
DSG kestää kun vaihtaa laadukkaat öljyt.
TSi moottorikin kestää ihan hyvin, kun vaihtaa öljyt 10000km välein, eikä aja longlife väleillä. Laadukasta öljyä kannattaa käyttää, ei mitään motox kuraa.
Noihin aikoihinhan niissä TSI-moottoreissa oli jakopääongelmia ja DSG-laatikoissa ties mitä ongelmia. Silloin juuri ostettiin uusi auto, tuon takia skipattiin kaikki VAG-merkit.
up