Miehen vaimo levittää minusta juoruja.
Olin suhteessa varatun työkaverini kanssa ja vaimo sai tietää. Pahoittelin suhdetta vilpittömästi ja nyt haluaisin vain jatkaa elämääni lasteni ja uuden mieheni kanssa onnellisessa parisuhteessa. Voinko juoruilulle mitään, kunnianloukkaussyytteen esimerkiksi? Onko jollain kokemusta? Kaikki me virheitä teemme ja ei se nyt niin paha ollut, pelkkä syrjähyppy miehelle. Erosivat kuitenkin, mitä ihmettelen. Haluaisin vain jatkaa elämääni ja lapsetkin kärsii jo juoruista.
Kommentit (33)
AV-mammat taas kommentteineen vauhdissa. Tietävät, etteivät itse kykene asialliseen käytökseen sitten kun heidän miehensä pettää – mikä pelko onkin heillä alituiseen.
Tutkintailmoitusta poliisille vaan, kyllä se onneton eukko siitä rauhoittuu korvausvaatimusten pelossa. Kokemusta on.
Kannattaa miettiä haluaako oman maineensa menettää, kun tekee mieli sotkeutua varattuun. Oma vika, kun tulee jälkipuheet. Itse kavahdan nykyään lasteni jalkapallovalmentajanaista, jonka tiedän paneskelleen töissä työkaverinsa kanssa ja oli hänellä yksi jalkapalloilijan isikin kierroksessa... Kyllä ne puheet leviää nopeasti ja en itse ainakaan tätä naista enää pysty normaalisti kohtaamaan. On olevinaan niin sivistynyt ja puhtoinen, mutta oikeasti onkin miehenkipeä ja näköjään todella häikäilemätön.
Petetty osapuoli saa puhua ja hänen täytyykin puhua, koska pettäminen aiheuttaa niin suuren traumaattisen kriisin, ettei siitä puhumatta selviä. Hänellä on kaikki oikeus puhua, koska petetty ei valehtele, pettäjäthän ja toiset osapuolet niitä valehtelijoita olivat. Kunnianloukkaussyytteen voisi nostaa heitä kohtaan. Kannustankin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se juoruilee? Että olet moraaliltasi leväperäinen? No sehän ei ole juoru, vaan totta, joten ei tuosta oikein kunnianloukkausta aikaiseksi saa.
Se että juoru on totta ei poista kunnianloukkausta.
Tuomio tulee jos vaikka levität tietoa jostain pedofiilistä tai raiskaajasta.
Jos jutut on totta niin kyllähän sinä tiedät, niin makaa kuin petaa.
Kunnianloukkauksen kriteerit täyttyy vasta jos juttu on valetta, muussa tapauksessa ei ole mitään syytä toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoruhan on totta, joten ei ole perusteita kunnianloukkaukseen. Itse kärsit töppäilystäsi.
Todestakin juoruilusta voi saada tuomionkin. Lapsille voi olla isokin haitta.
Muttei tässä tapauksessa, koska juorut ovat totta.
AP on moraalisesti rappiolla ja parempi olisikin, että lapset huostaanotetaan.
Kyllä toisen henkilön avioliiton ulkopuolisesta suhteesta kertominen julkisesti on yksityiselämää loukkaavaa tiedon levittämistä. Poliisille vain, jos näitä on levitelty jossain Facebookissa tai muuten laajalle joukolle ihmisiä.
Ei ole kunnianloukkaus. Vaimo saa kertoa mitä tapahtui. Miksi ei saisi? Eikö kunnianloukkaus ollut ennemmin se, että toinen nainen oli hänen miehensä kanssa vaikka tiesi tämän olevan varattu? Mitä siitä sanotte? Vai eikö sillä ole mitään merkitystä?
Jos avausviesti olisi ollut, että mieheni petti minua työkaverinsa kanssa ja nyt vinkuu, että juoruan hänestä pitkin kyliä, no niin juoruankin. Sitä korjaa mitä kylvää!!!
Av-mammat olisivat kuorossa haukkumassa sitä naista, että syytä vaan miestäsi ja se nainen ei ole vastuussa vaan miehesi ja mitä et pitänyt liitostasi parempaa huolta jne. ja miksi levittelet toisesta ihmisestä juoruja, kun vain ja ainoastaan miehesi on asiasta vastuussa!!!
Av:n perussääntä numero 1: Ap on aina väärässä!
Yleensä syy miksi petetty puhuu asiasta, voi olla shokki, paniikki, ahdistus ja järkytys, ei siis välttämättä juoruilu. Jos hän olisi hiljaa ystäviensä seurassa asiasta eli miehen aiheuttaman pettämisen traumasta ja erotraumasta, voisi tulla vielä pahempi tilanne psyykkisesti. Kunnianloukkausjutut kannattaisi unohtaa, se aiheuttaa vain lisää tuskaa, sen lisäksi että mies petti häntä? Toki asia erikseen oikeat juoruajat, mutta niitä on ollut aina - luultavasti meistä jokaisesta joku juoruaa valitettavasti. Ehkä voisit mieluummin keskustella lasten kanssa aiheesta siten, että osaavat sanoa takaisin jollekin tai eivät välitä puheista. Voit myös kysyä siltä ihmiseltä asiasta jolta lapsi kuuli jotain, että voisiko jättää lapset asian ulkopuolelle, ettei tule enempää pahaa mieltä. Voit myös itse sanoa oman mielipiteesi jollekin, jos aihe tulee esille, uskoi joku tai ei.