Hyvä karvahattu: Kypsän pihvin tilaaminen ravintolassa on totaalisen vulgaaria. Sitä ei vaan tehdä!! Tuhoat hyvän pihvin.
Medium on kiikun-kaakun hyväksyttävä.
Tosi foodie tilaa raa'an tai medium-miinuksen.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saapahan ainakin keittiö hyvät naurut. Tuollainen tilaus välitetään sanoilla "Pihvi junttina".
Suomalaisen pahin painajainen: "ne nauraa mulle selän takana!"
Oikeeastihan ne miettivät lähimmällä ABC:llä vain koska työvuoro loppuu.
Kuka tilaa pihvin ABC:llä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saapahan ainakin keittiö hyvät naurut. Tuollainen tilaus välitetään sanoilla "Pihvi junttina".
Ap
En tilaa. En ole vulgaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tilaa. En ole vulgaari.
Kyllä tilaat ja tämä on varma tieto.
Jos listalla on vaihtoehtona kypsä, niin silloin sellaisen voi tilata. Junttimaisinta on kertoa toisille, mistä näiden tulisi pitää. (Ja itse pidän mediumista, olenko sitten joku puolikarvahattu vai?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun amerikkalainen tilaa pihvin hän ajattelee tulevaa mehevää makunautintoa.
Kun ruotsalainen tilaa pihvin hän ajattelee että onhan sen luomulihan tuottanut nauta varmasti elänyt onnellista elämää hyvässä hoidossa.
Kun suomalainen tilaa pihvin hän ajattelee että mitähän sen pihvin tuottanut nautakin hänestä ajatteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihvi itsessään on perunamuussin jälkeen junttimaisinta mitä ravintolassa voi tilata.
Entä jos kyseessä on puhtaasti pihviravintola kuten esim. Stefan's Steakhouse? Kyllä heidän waguy-tyylin sisäfileensä on puhdasta nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos listalla on vaihtoehtona kypsä, niin silloin sellaisen voi tilata. Junttimaisinta on kertoa toisille, mistä näiden tulisi pitää. (Ja itse pidän mediumista, olenko sitten joku puolikarvahattu vai?)
Medium on kiikun-kaakun ok. Ap
Raskaana himoitsin lihaa ja pihviä jatkuvasti. Onneksi hyvät pihviravintolat suostuivat sellaisia minulle paistamaan. Silloinhan kypsä on ainoa vaihtoehto, ei saa olla yhtään punaista eikä punaista lihanestettä. Muutoin syön pihvini kyllä mediumia tai medium rare, riippuen mikä osa on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihvi itsessään on perunamuussin jälkeen junttimaisinta mitä ravintolassa voi tilata.
Entä jos kyseessä on puhtaasti pihviravintola kuten esim. Stefan's Steakhouse? Kyllä heidän waguy-tyylin sisäfileensä on puhdasta nautintoa.
Niin. Onko 100 % junttiravintola pienempi paha vai kannattaako valita toinen vaihtoehto? Hesburgerista voi sentään tilata järkyttävän makuisen salaatin.
Älkää nyt sitten kuitenkaan tilatko sitä ABC:n lehtipihviä mediumina tämän ketjun innoittamana. :)
Haluan sekä lihan että kalan läpikypsänä. Puoliraakaa pihviä ei vaan voi syödä. Samoin puoliraaka kala on ihan kamalan makuista. Onneksi meidän keittiössä määrään minä!
Olen aina ja ikuisesti minkä tahansa ravintolan keittiön työläisten duunareita ylempänä ja pelkkää hyväntahtoisuuttani maksan heidän palkkansa ja tilaan juuri sitä mitä haluan tilata. Mielipiteeseeni ei vaikuta AV:lla mölisevä trolli, nousukas tai juntti.
Millainen on hyvä karvahattu? -sivusta kyselen
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ja ikuisesti minkä tahansa ravintolan keittiön työläisten duunareita ylempänä ja pelkkää hyväntahtoisuuttani maksan heidän palkkansa ja tilaan juuri sitä mitä haluan tilata. Mielipiteeseeni ei vaikuta AV:lla mölisevä trolli, nousukas tai juntti.
Eli tilaat pihvin junttina?
Kalaa voin syödä raakana (lohi), mutta en lihaa. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita. Kokilta vaatii enemmän taitoa tehdä hyvä kypsä pihvi. Pintojen ruskistus onnistuu keltä vaan.
Heh. Mitä sitä horiset. Kypsän pihvin paistaminen on helpointa mitä vain voi olla. Se että pihvi on juuri oikeanlainen sisältä vaatii taitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet nuo kaikki kolme yhdessä paketissa ;)
Minun rahani, minun päätökseni.
Taidankin nyt mennä ravintolaan tilaamaan 20-vuotiasta mallasviskiä muumilimsalla, Beluga-kaviaaria lakritsijäätelön kanssa ja pyytää voisinko saada ankanrinnan kanssa Hesburgerin majoneesia.