Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tankotanssista tietäviä

Vierailija
27.06.2019 |

Haluaisin uuden fyysisen harrastuksen. Olen melko erakko ja voisin hankkia tangon kotiinkin. Mutta mietin, pitääkö aluksi kuitenkin käydä jollain tunneilla, jotta oppisi tekniikat vai voiko pärjätä netin ohjeilla?

Kunto on jotakuinkin hyvä; ennen edellistä raskautta sain vedettyä muutaman leuan mutta en kyllä ole kovin notkea.

Kerro kokemuksiasi? :)
N38

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti käydä edes joku alkeiskurssi. Itsekseen tekemällä voi liikkeet mennä väärin ja sitä ei itse tiedosta . Eräs tuttu on hankkinut kotiinsa tangon ja postailee kuvia someen. Sen verran vieras tuttu, että en kehtaa kertoa asentojen olevan vääriä, esim lantio jää hänellä monesti "roikkumaan" ja sitä myöten asennot näyttävät kankeilta.

Tankotanssi on myös alkuunsa kivuliasta ja kaikkien iho ei totu siihen ollenkaan. Tulee mustelmia ja "palovammoja" hiertymällä, vaikka kaiken tekee oikein.

Käsivoimat ovat toki joissain roolissa, mutta keskivartalon lihaksistolla on imo enemmän väliä. Vaatii myös hyvän kehonhallinnan.

Tanko tarvitsee aika paljon tilaa ympärilleen, ettei tarvitse koko aikaa varoa ja pelätä että jotain särkyy. Lisäksi kiinnitykseen kannattaa kiinnittää huomiota. Youtube on täynnä videoita, joissa tangon kiinnitys pettää.

Vierailija
2/4 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tuntien ottamista! Ryhmässä on hauska rymytä, saatat jakaa tangon toisten kanssa (eli osan treeniajasta voit lepuuttaa lihaksia odottaessa vuoroa), ja uusiin/hankaliin liikkeisiin on lähellä aina joku avustamaan. Tunneilla tahti pysyy myös yllä, treenaat monipuolisesti ja suunnitelmallisesti ja opit oikeat termit.

Kotitanko on myös kiva, mutta suosittelen sitä vain treenien lisäksi eikä niiden tilalle :) studiotangot ovat myös tukevampia ja todennäköisesti vähemmän liukkaita koska niihin on kertynyt jo naarmuja vuosien käytöstä. Minulla on kotona X-pole Xpert ja erillinen ruuvattava kattopidike. Pelkkä silikoni+tangon jännite eivät riitä pitämään tankoa paikallaan dynaamisissa liikkeissä.

Onnea uudelle harrastukselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Pitää kai uskaltautua ryhmätunnille.

En halua tosiaan mitään vammoja itselleni tuottaa, mutta muuten ei väliä näyttääkö kankealta, kun siltä näytän joka tapauksessa😆

Vierailija
4/4 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittamassa tankotanssi ja en ole yhtään! Notkea ja pelottaa tuleeko vastaan kisoja😬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä