Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijojen odotus 2019

Varalla matikkaan
27.06.2019 |

Oletko varalla johonkin hakukohteeseen? Täällä voitaisiin vielä kuumotella päästäänkö sisään, päivitellä kun varasija muuttuu jne. Muutoksia voi tulla ilmeisesti kerran päivässä opintopolkuun.

Itse olen 6. varalla matematiikkaan ja tilastotieteeseen. Kuvittelisin että tästä voisi olla vielä mahdollisuudet päästä, mutta en ole ensikertalaiskiintiössä, ja jonottajia voi oikeasti olla paljon enemmän kuin 6 ihmistä, jos monella on samat yo-pisteet.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni heittämällä sisään Kumpulaan. Fyssaa lukemaan.

Vierailija
22/36 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Kiitos. Tuolta selvisi että sisään on otettu jostain syystä 5 hakijaa enemmän kuin oli aloituspaikkojakaan (ehkä monella on ollut tasapisteet pääsykokeessa?), joten vaikka joku peruisikin niin tuskin on mitään mahdollisuutta päästä sisään. :(

Joo, varmaankin tasapisteitä. Tasapistesääntö selviää Opintopolusta koulutuksen tiedoista Hakeminen-välilehdeltä.

Onko sulla siis varasija alle 5? Itse olettaisin, että tuossa tilanteessa pitäisi olla vähintään 6 osoittaen sitä todellista lukua kuinka monen pitää perua ennen kuin itse pääsee sisään. Toisaalta eka ulosjäänyt on eka eikä kuudes... Asia selvinnee Opintopolun chatista silloin kun se on auki.

Ehti tulla pari viestiä tuohon väliin, mutta olen siis tuo joka aiemmin kirjoitti olevansa 1. varasijalla ei-ensikertalaisena. Aloituspaikkoja ei ole kovin paljon ja vain 10 niistä on ei-ensikertalaisille, joten jos sisään on jo nyt tasapisteiden(?) vuoksi otettu enemmän porukkaa kuin piti niin en elättele suuriakaan toiveita, että riittävän moni noista peruisi.

Mutta tuo huomiosi oli kyllä jossain määrin rohkaiseva, en ollutkaan ajatellut asiaa noin. :) Pitää yrittää huomenna selvitellä tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Kiitos. Tuolta selvisi että sisään on otettu jostain syystä 5 hakijaa enemmän kuin oli aloituspaikkojakaan (ehkä monella on ollut tasapisteet pääsykokeessa?), joten vaikka joku peruisikin niin tuskin on mitään mahdollisuutta päästä sisään. :(

Taisi matikkaankin olla otettu sisään 3 ylimääräistä, joten samoja pisteitä saaneita voi olla jonkun verran.

Hassua kyllä musta tuntuu, että mitä kauemmin tätä tietoa odotan, sitä enemmän nyt tosiaan haluaisin saada sen paikan. Jos olisin vain päässyt heittämällä sisään, se ei varmaankaan olisi tuntunut yhtä merkitykselliseltä kuin nyt tuntuu. Kunpa vain pääsisin... Sitten tuntuisi myös siltä, että kannatti jaksaa kahlata lukion pitkä matikka läpi ja kirjoittaa se.

Vierailija
24/36 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ei-ensikertalainen, yhteen kohteeseen varasijat 1. ja 2. (koepistejono & yhteispistejono), toiseen sijat 4. ja 7. Tätä ensikertalaiskiintiötä oon nyt itkenyt ja kironnut nyt pari päivää, koska ensikertalaisena olisin päässyt heittämällä sisälle. Oma vika toki, kun oon mennyt valitsemaan väärän alan, mutta tuntuu silti epäreilulta. Tässä nyt odotellaan maanantaita ja varasijojen päivittymistä, mutta ala on suosittu, enkä usko paikkoja vapautuvan. Ensi vuonna hakeminen tuntuu toivottomalta - pärjäsin tänäkin vuonna hyvin, mutta ei riittänyt. Alanvaihto on kyllä tehty todella vaikeaksi Suomessa.

Vierailija
25/36 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin odottelen maanantaita jännittyneenä. Olisi hienoa, jos jotenkin ihmeessä silloin kohdallani lukisikin jo hyväksytty.

Katsoin jo opiskelija-asuntoja huvikseni, ja siellä olisi vapaana kivoja ”itsemurhayksiöitä” kirkkaanvärisillä takaovilla, joista ilmeisesti pääsisi alimman kerroksen asunnoista suoraan ulos nurmikolle. Tiedä sitten saako siitä nurmikon kautta kävellä ulos, mutta ainakin voisin istua portailla haaveilemassa. Tiedä sitten miltä asunnot sisältä näyttää, mutta nyt haluaisin sellaisen oven! :DD

Vierailija
26/36 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siit sait sano... kirjoitti:

Aika tiukat opinnot on valinnut, tsemppiä pojalle!

Vierailija
27/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä näkyy tämän päivän osalta muutoksia varasijoissa? Näkyykö jostain milloin niitä on viimeksi päivitetty? Koska mulla ei oo varasijat liikkuneet enkä nyt sit tiedä johtuuko se siitä että ei oo päivitetty vai siitä että en vaan oo liikkunut...

Vierailija
28/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain liikkuneet varasijat tänään? Mulla ei ainakaan mitään muutosta.

Vierailija
29/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo uskaltanut vielä edes katsoa sähköpostia tai opintopolkua. Oon melko varma siitä, etten sitä opiskelupaikkaa saa, mutta en silti oo ihan vielä valmis luopumaan tästä pikkuisesta toivonkipinästä. Ilmoitetaankohan siitä missään, kun ne varasijat on päivitetty? Olisi kiva tietää, että ne tulokset on varmasti ajankohtaiset sitten, kun lopulta uskaltaudun ne katsomaan.

Vierailija
30/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain liikkuneet varasijat tänään? Mulla ei ainakaan mitään muutosta.

Omat varasijat on päivittyneet ja elän toivossa että toiseen niistä voisin vielä päästä.

Vierailija
31/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkani oli liikkunut kahdella sijalla. Moni varmasti pitää paikastaan kiinni ja kuulun ei-ensikertalaisiin, joten en tule pääsemään sisään.

Vierailija
32/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei liikkunut tänään. Luulen, että se johtuu siitä, että kaikilla meillä kuudella tai ehkä useammallakin saattaa olla täsmälleen samat pisteet, sillä tuloskirjeen mukaan mulla on vain yksi piste vähemmän kuin sisäänpääsyraja, eikä mitään osittaisia pisteitä pitäisi olla todistusvalinnassa. Sen lisäksi niille, joilla ei ole yo-tutkintoa, oli kyllä valintakoe, joten mun edessä saattaa olla niitäkin. Kaikkien samat pisteet saaneiden pitäisi ilmeisesti päästä kerralla, tai kukaan ei pääse. Tosin ensikertalaisuuskiintiö huomioonottaen samat pisteet saaneita ei-ensikertalaisia voi jättää pois tai ottaa huonommin menestyneitä ensikertalaisia ohi.

Sitä kyllä mietin, että jos kuudella olisi samat pisteet keskenään, eikö silloin kaikilla lukisi 1. varasija riippumatta siitä, monenko kanssa todellisuudessa sen sijan jakaa? Vai lukeeko silloin kaikilla 6. varasija, jos kukaan ei käytännössä pääse sisään ilman, että 6 pääsee?

Vierailija
33/36 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siit sait sano... kirjoitti:

pääsee kai fysiikan laudaturilla suoraan. Korkeimmat pisteet Aallon DI:ksi tuotantotalous ja tefy. Sitten informaatio......

Vierailija
34/36 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon siirtynyt 4. varasijalle.

Vierailija
35/36 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään sisään varalta! :) Asunnosta saa kyllä nähdä, ehdinkö ollenkaan saada sellaista täksi syksyksi, kun näin myöhään haen.

Vierailija
36/36 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, Varalla matikkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan