Tajusin juuri hetki sitten ettei mieheni tule koskaan arvostamaan minua
Pyynnöstä huolimatta toimi jälleen vastoin tahtoani. Jatkoi, vaikka käskin lopettamaan. Kontekstilla ei ole merkitystä, vain sillä, että kyse oli minusta yksilönä, minusta ajattelevana ja tuntevana elävänä yksikkönä, kumppanistani irrallisena itsenäisenä olentona, jolla on oikeus määritellä rajat itseensä.
Sen lisäksi että ymmärsin sen, ettei hän koskaan tule kunnioittamaan minua, ymmärsin myös selittämättömän huonon oloni, joka usein verhoaa koko tunne-elämäni silloin kun olen hänen seurassaan.
Lie aika irrottautua.
Kommentit (10)
Oliks sellainen et kohteli sua törkeesti ja koitti määrätä mitä sä saat sanoa, tehdä, nähdä, tuntea ja ajatella?
Hyvä että nyt huomasit. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliks sellainen et kohteli sua törkeesti ja koitti määrätä mitä sä saat sanoa, tehdä, nähdä, tuntea ja ajatella?
Nämä on pahimpia. Viedään toiselta autonomia täysin.
Tuo vallan vieminen on tosi raskasta. Kun aloin seurustella nykyisen kanssa, hän tykkäsi "kiusoitella" mua laittamalla kylmät kädet yhtäkkiä paidan alle, pirskottelemalla kylmää vettä tms. ja aina sanoin että en tykkää että teet noin, lopeta. Vielä kerran saunassa hassutteli liruttamalla kysymättä kylmää vettä päälleni ja sain sellaiset kilarit rajojeni toistuvasta ylittämisestä, että eipä ole sen jälkeen tehnyt.
Miten olet osannut sanallistaa kokemuksesi, kuin minä olisin kirjoittanut tekstisi.
Tismalleen sama kokemus minulla. On selittämätön vellovan paha olo.
En ole toiselle itsenäinen erillinen ajatteleva ja tunteva olento, vaan joku riepu tai nukke, jota voi käyttää ja kontrolloida kuin esinettä.
Tuo rajojen ylittäminen on sairasta. Sairaassa entisessä suhteessani tuo oli täysin normaalia mieheltä. Ei koskaan enää.
Kyllä, irrottaudu.