Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'Vauvan' kurittaminen

Vierailija
26.06.2019 |

Odotan ensimmäistä lastani ja keskustelin ystäväni kanssa lasten kasvattamisesta, vauva-ajasta jne. Ystäväni kertoi kuin ohimennen tarttuvansa toisinaan alle 1,5v ikäistä lastansa korvasta/hiuksista tai läpsäyttävänsä kevyesti jos tyttö puree, lyö tms kiellettyä esim. rinnalla ollessaan. Kertokaapa kuulostaako tuo teidänkin korviinne aika rajulta vai suhtaudunko hormonipäissäni liian jyrkästi asiaan? En itse voisi kuvitella tekeväni noin minkään ikäiselle lapselle, varsinkaan noin pienelle :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan koskaan kenellekään äidille käynyt niin, että lapsi on puraissut nännin kokonaan irti? Minusta on tosi outoa imettää lasta, jolla on jo hampaat suussa. Pelottaisi ihan sikana, ja muutenkin outoa.

Mä oon imettänyt kaksi lasta. Toisen 2-vuotiaaksi, toisen 1,5-vuotiaaksi. Ensimmäisen laspen kanssa käytin rintakumia puolivuotiaaksi asti, ja muistaakseni sinä aikana hän puraisi kerran, mutta sitten isompana ei enää, enkä myöskään pelännyt asiaa. 

Ei ole outoa imettää lasta, jolla on hampaat suussa. En tiedä, mistä tämä käsitys on peräisin, että imetys on vain ihan pienille vauvoille (tai että vauvoilla ei ole hampaita suussa – toisillahan on jo varsin merkittävä hammaskalustu 1-vuotispäivään mennessä). Tieteellisen tutkimuksen mukaan luonnonolosuhteissa ihmisen poikanen vierottuu 2,5–7 vuoden iässä. Tutkimus perustuu luonnonkansoihin sekä muihin kädellisiin. Muista kädellisistä simpanssit imettävät n. 5 vuotta, gorillat n. 4 vuotta ja orangit n. 8–9 vuoden ikään. 

Että semmosta. Ja voisko tämän rintaruokinnan kauhistelun nyt jättää tässä ketjussa, kun aiheena on kuitenkin pienen taaperon pahoinpitely. Luulisi, että se on kauheampaa.

Vierailija
22/22 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme