Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva voimakkaasti ahdistunut olo, johon vain opamox-lääkitys auttaa. Onko mitään lääkkeettömiä keinoja rentoutua ja rauhoittua?

Vierailija
26.06.2019 |

Näin voimakkaaseen ja jatkuvasti päällä olevaan ahdistukseen urheilu ei auta riittävän tehokkaasti. Kovin ahdistuneena myös aloitekyky on niin nolla, että liikkumaan lähteminen on lähes mahdoton ponnistus. Onko mitään self help -neuvoja tällaisen olon lievittämiseen? En haluaisi päivittäin syödä lääkkeitä, mutta haluaisin myös lääkkeettöminä päivinä olla edes jotenkin toimintakykyinen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio. Kukka.

Vierailija
2/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meditaatio. Kukka.

Kukka kokeiltu, ei ainakaan minulle tarjottu laji sopinut. Pahensi oloa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä Propral resepti. Monille auttaa henkiseen ahdistukseen vaikka ko lääkettä ( betasalpaajaa) käytetään yleensä verenpaineen hoitoon, sydämen tykytykseen, jännittämiseen jne..

Vierailija
4/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet eivät kyllä auta kuin ehkä muutaman minuutin mutta sen jälkeen oireet pahenevat. Itse sanoisin, että liikunta, saunominen, uiminen ja tilkkanen konjamiinia auttaisivat paljon paremmin.

Vierailija
5/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvassa ne lääkkeettömät keinot noin voimakkaaseen ahdistukseen ovat ja varmaan olet ne kokeillutkin. Jostainhan se ahdistus kumpuaa ja sen selvittely terapiassa olisi hyväksi. Mutta kokeiltu ehkä sekin?

Vierailija
6/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti tarpeeksi kuormittava liikunta auttaa ainakin jonkin verran.

Vierailija
7/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitalopram auttaa

Vierailija
8/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitalopram auttaa

Joillakin voi auttaa, mutta voi myös pahentaa ahdistusta varsinkin aluksi.

Vierailija
9/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ahdistuneisuushäiriö johon Lyrica auttaa hyvin (on tosin kolmiolääke)

Vierailija
10/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral ei auta kerrassaan mitään ahdistukseen ja jännitykseen. Ihmettelen heitä jotka niin väittävät.

Itse  tarvitsen  hyvin harvoin ahdistuslääkettä, ja silloin Opamox 15mg puolikas auttaa. Propralia kokeillut noissa tilanteissa joskus, ei mitään apua. Myös hidas perussyke on este Propralille, joka hidastaa sykettä entisestään. Eikä näin ollenkaan sovi  tästäkään syystä läheskään kaikille!

Vierailija
11/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neuroleptit ahdistukseen. Mikään muu ei auta.

Vierailija
12/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet eivät kyllä auta kuin ehkä muutaman minuutin mutta sen jälkeen oireet pahenevat. Itse sanoisin, että liikunta, saunominen, uiminen ja tilkkanen konjamiinia auttaisivat paljon paremmin.

Alkoholilla ei ole suotavaa ryhtyä "lääkitsemään" mitään olotilaa, vie helposti vain ojasta allikkoon eli riippuvuuteen. Ja pahentaa ahdistusta pitkässä juoksussa.

Vierailija
13/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propral ei auta kerrassaan mitään ahdistukseen ja jännitykseen. Ihmettelen heitä jotka niin väittävät.

Itse  tarvitsen  hyvin harvoin ahdistuslääkettä, ja silloin Opamox 15mg puolikas auttaa. Propralia kokeillut noissa tilanteissa joskus, ei mitään apua. Myös hidas perussyke on este Propralille, joka hidastaa sykettä entisestään. Eikä näin ollenkaan sovi  tästäkään syystä läheskään kaikille!

Yksilöllistä. Tietysti otetaan huomioon syketaso, ennen betasalpaajan määräämistä. Minulle on Propral auttanut suuresti. Normaalisyke on ollut aina 50- 60 ja Propral ei huonontanut tasoa.Yleensä riittää kun otan puolet 40mg tabletista.

Mieluummin koen, että otan Propralia kuin esim sitalopramia tms. Liikunta on myös hyväksi kenelle tahansa ja ulkoliikunta luonnossa tuo monenlaista hyötyä.

14/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-teaniini - kapselit, matcha-tee, banaani, riittävät yöunet helpottaa ahdistusta

Vierailija
15/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä: urheilu, suklaa, lämmin suihku, koiran silittäminen.

Vierailija
16/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole jos ahdistus on niin voimakas että vain lääke auttaa. Käyttäisin lääkettä jakson päivittäin lääkärin luvalla ja sinä aikana ottaisin rutiiniksi esim kävelylenkin luonnossa sekä käyttäisin keskusteluapua jossa ahdistuksen syitä voi selvittää ja käsitellä. Jakson loputtua sitten yrittäisin pärjätä ilman lääkettä tai vain tarvittaessa ottaen, uudet rutiinit ylläpitäen.

Vierailija
17/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasi ei ole tarpeeksi kuormittavaa, jos et huomaa eroa.

Vierailija
18/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferroforte tai ramavit.

Kamomilla tee.

Vierailija
19/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabistakin on niin montaa eri lajiketta että suurinosa saisi polttaa paljon ennenkuin oikea löytyy, harmi. Itse onneksi löysin kolmannella kokeilukerralla oikean.

Vierailija
20/21 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii jonkin verran yhdistelmä asmr-video youtubesta kuulokkeisiin ja samalla  aikuisten värityskirjan värittäminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän