Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiteen asti sentään tänään sain nukuttua... tosin koko yö meni muutenkin ihan plörinäksi. eilen ihan ääneen ihmettelin, kun vauveli oli niin hiljainen koko päivän. no, eipä ollut enää sitten kun olisi nukkumaan pitänyt ruveta. ihan hirveästi porasi päätään alaspäin, kunnolla vihloi koko lantion aluetta. vähän supistelikin. yölläkin heräsin tuskaan, kamala repivä kipu oli mahassa, mutta kyljen kääntäminen onneksi auttoi. vähän meinasin kuitenkin säikähtää, kun ei ole ennen sellaista ollut. viideltä poika sit kömpi meidän väliin, ja sit oli toinen lonkka niin kipee, ettei enää pystynyt nukkumaan. eikä vieläkään ole oikein helpottanut... kertokaa mulle edes, että näistä kaikista kivuista on jotain hyötyä... (vaikka kyllähän mä tiedän, ettei ole, ois vaan niin kiva jos ois.)

[color=458B009 mitähän galluppeja täällä olikaan... eilen ainakin oli jotain.

oma syntymäpaino tais olla yksi. en ihan tarkkaan muista, mutta varmaan aika keskikokoinen olin, muistaakseni jotain 3300g ja 51 cm. kaksi viikkoa meni yli, olin lähtenyt syntymään aamuyöllä, kun seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys.

toinen oli välit omiin vanhempiin. aina on aika läheiset välit meillä ollut, mutta on ne jotenkin muuttuneet, kun on tullut itsekin äidiksi. vaikka kai sitä edelleenkin on omille vanhemmilleen lapsi, mutta en enää samanlainen kakara ;) välit appivanhempiin on tullut paljon läheisemmiksi lapsen myötä. ennen oli sellaiset etäisen viileät välit, mutta nykyään tullaan hyvin juttuun (mitä nyt välillä aina pitää sokerin syöttämisestä lapselle riidellä ;).

enpä nyt muita muista, mutta eiköhän tuossa jo ollut aamun alkajaisiksi höpinää...

[color=Teal] IHANAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!

gabriela ja uusi viikko 37+0!

Vierailija
2/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#F60884]Pakko katsoa toimiiko tämmöinen värikoodi. En ole aikaisemmin kokeillut tämmöisillä koodeilla.

Ihanaa, ettei enää ole pyhäpäivä. Tänään pääsee vähän kaupungille. Aamupäivällä appiukko tulee käymään ja illalla sitten äiti ja sisko. Saadaan uusi tv-tasokin. =)

No, eipä mulla kyllä ole nyt mitään kerrottavaa, palailen myöhemmin!

Tytteli-83 rv 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin olen minäkin noussut, mut oottelin, josko joku muu pinon välillä laittais=)

Yö kuulosti Gabrieelalla samalta, kun täälläkin. Siinävaiheessa, kun neiti kömpi viereen multa loppu tila ja kärsivällisyys. Lonkat ja lantio tulessa ja asentoa ei enää löydy. Nyt tuolla taas koisii kaks tyytyväistä vierekkäin ja äiti istuu täällä=9 Voisin väittää et näistä kivuista täytyy olla hyötyä.... Jos ei muuta, niin alkaa olla valmis saamaan asukin tälle puolelle keinoja kaihtamatta...

Hyvä on tosiaan, että ei oo pyhäpäivä. Päästään kaupasta hakee kaikkea, mitä eilen remontista yhtäkkiä puuttuki. Onneks ei tarvinu töitä lykätä vaan vähän vaan järjestystä muuttaa.

G:t

Oma syntymäpaino & pituus 3200g, 50 cm vko 38+1

Välit on hyvät meidän äitiin ja häneltä saa apua oikeastaan aina, kun tarvii. Välillä tuntuu että vähän turhankin helppoa on mummua hyödyntää. No osaa tuo ottaa myös omaa aikaa ja lähtee omille reissuilleen. Isä on kuollut jo 92, eikä välit silloin juurikaan läheiset olleet. No anopista ei sen enempää.. Appiukko on OK, mutta on niin töissänsä kiinni että enemmän on meillä vierailuvastuu. Kesällä sit mökkeillään yhdessä. Ovat siis eronneet jo 70 -luvulla...

Aktiiviseen synnytykseen koitan tähdätä --- katsotaan miten käy, koska samalla koitan pitää koko ajan option auki sille sektiolle, että pettymys ei olisi niin suuri, kun ekalla kerralla.

Ja sitten ONNEA! MM76, taas uusi kerttu täällä!

No palailen taas jossain vaiheessa ainakin lukemaan pinoa=) Illalla elokuviin.... JEEEEE

Lytte ja Pikku-ukko 36+6

Vierailija
4/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas 7 tunnin yöunien jälkeen. On se kumma kun nuo unet on lyhentyneet. Aikaisemmin oli pakko saada nukkua vähintään 8 tuntia, mieluummin 9, mutta nyt alkaa olla aika vaikio tuo 6 tai 7 tuntia. Pissalle ei onneks oo pahemmin tarvinu yöllä nousta, illalla kyllä käynkin sitten varmaan puolen tunnin välein.

Tänään olis naapurin tulevan rouvan polttarit. Kuskin hommat napsahti jostain kumman syystä mulle:) No baariin en enää taida jaksaa lähtee mukaan... Pääsee kuitenkin syömään hyvin... Sataa vaan vettä ja näyttää kyllä niiin harmaalta että tuskin kirkastuukaan, onneksi ei olla suunniteltu kauheesti ulkoilma ohjelmaa.

Navassa möyritään taas ihan kivasti kun tässä koneella istun... Sukkapuikot on taas vähän rauhoittuneet, mutta lonkkia jomottaa vieläkin yön jäljiltä. Nyt alkais sitten Mikkikin olla täysaikainen, kun tänään on rv 37! JEE!

Eipä tässä tämän kummempia näin aamun alkajaisiksi...

Quest

Vierailija
5/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielihalu-galluppi: tässä raskaudessa on tullut aika paljon syötyä sitä susette-jätskiä, minttu-suklaa on ehdoton, nam! se on ihanan raikasta, usein suoraan purkista sitä vedän (kun muut meillä ei tykkää siitä, jääpähän mulle enemmän :)

uusin juttu on sellainen, jota on IHAN PAKKO aina välillä saada. onneksi se on halpaa ja sitä on aina pakastimessa, nimittäin jääpalat on nyt suurinta herkkua. sain kotoa vielä sellaisia mehujäätikkuja (siis niitä, joita oli silloin kun mä oli pieni, että itse tehdään mehujäätä). niihin olen laittanut pelkkää vettä ja sit ihan innoissani olen niitä imeskellyt ja pureskellut. niistä on ihanan helppo syödä jäätä. poika tosin oli sitä mieltä, että on parempaa, kun tekee mehusta ;)

gabriela, taas

Vierailija
6/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun tuo arska nyt tulis vaan esiin :( Tahtois päästä partsille kunnolla, kun se nyt vihdoin ja viimein on valmis. Ostettiin eilen vielä sinne ruokailuryhmä ja pikkunen kaasu-grilli ja tänään on tulossa vieraita sitä testaamaan. ... että kiireinen päivä. Pitää vielä olkkari siivota, hakea rautakaupasta vielä grilliin letku ja ovenkahva. ja sitten vielä käydä kaupassa hakemassa syötävät ja leipoa tuo raparperi-piirakka valmiiksi.

Onnea uusille vauvoille :) ihana kuulla että nyt se poksahtelu alkaa sitten todenteolla. ..vielä muutama päivä ja meidän oma kuukausi on käsillä ...JÄNNÄÄ :)

Lapsivedestä vielä: Olen kuullut, että tässä loppuvaiheessa alapää kuulemma saattaa olla niin " väljä" , että suihkussa ja alapesua tehdessä sinne voi mennä vettä, joka sitten saattaa tulla pöntöltä noustessa tai vasta parinkin tunnin päästä lorahtamalla pois..eli vääriä hälytyksiä varmaan tulee paljon.

Omanapa: Supparit ovat taas rauhoittuneet :) No saapahan rauhassa puuhastella tänään. Muutenkin on sellainen mitäänsanomaton olo. Ei ole oikeastaan vaivanenkaan... tällähetkellä ei oikeastaan paljon ees olotilasta vois sanoa, että raskaana ollaan jos ei kurkkaa alaspäin. :D

Ninni rv 35+2

Vierailija
7/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin koko viikonloppu luvattu sadetta! Plaah.. Ollaan me esikoisen, anopin, mun äidin ja mun pikkusiskon kanssa menossa markkinoille! Siellä on sitte kaikenlaista. Luulempa vaan, et toi sade verottaa aika tavalla..

Mä olen heränny taas ekan kerran tasan klo 5, se on ihan vakio! Ja sitte 7 aikaan tappamaan kärpäsiä (ne herättää joka aamu). Muuten ei kyllä yöllä pissattanu ollenkaan. Olin illalla ihan sairaan kauan saunassa ja heittelin löylyjä. Hikoilin varmaan kaiken nesteen pois.. Masussa on ollu tosi hiljasta eilisestä illasta asti. Ei edes yöllä rytkyttäny kylkiä. Mikä mahtaa olla? Täytyypä tarkkailla. Otti herneen nenään saunomisesta?? :D

Puhutaan kyl, et ennen synnytystä vauveli rauhottuu ja potkut vähenee. Esikoisesta en muista ihan tarkkaan miten kävi..Koko yön näin kuitenkin taas unta synnyttämisestä ja siitä huoneesta missä esikoisen synnytin.

Nyt meen laittaa aamupalaa. Esikoinenkin heräs :) Ja sitte sinne markkinoille..Sateista perjantaita vaan kaikille! Nyt voi hyvällä omallatunnolla vaan makoilla ja lukea vauvakirjoja :)

Hanna*

Vierailija
8/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lillistä ja odottavastaparturista kuulunu mitään?? Onko niitä näkyny..en oo meinaan huomannu!

Vierailija
9/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tuskaillaan kipeitä lonkkia!!! Taitaa nyt vähän jokaista kerttua vaivata kivut!kävin turvotuksen ja pääkivun takia lääkärillä mutta onneksi ei ollut mitään vakavaa. tänään olisi taas neuvola...saapa nähdä, miten paljon paikat ovat nyt auki ja paljonko vauva on viikossa kasvanut!!!

voi miten ihana kun kesäkertut ovat saaneet vauvoja!!!!!! Onnea kaikille!!!!!!!! Mää haluun kans.........:-)))) no katotaan juhannuksena, josko alkais tapahtua!!!!

täytyy lähteä kahvia hakeen lisää, että saa kunnon närästykset aikaan:-)) heh! no ei vainkaan, mua kyllä närästää join sitten vettä tai kahvia, niin sama vaikutus!! mutta nyt tosiaan aamupalalle!!!!

ILOISTA PÄIVÄN JATKOA KERTUT!!!!!!!!

zejo 36+2

Vierailija
10/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine 145/85, pissa puhdas, taas tullut painoa (nyt jo +23 lähtöpainoon nähden). Terveydenhoitaja sanoi lohduttavasti, että kyllä se kolmen viikon jälkeen sieltä ulos tulee.. *huokaus*

Huonosti tuli nukuttua, heräsin puol kuusi ja sen jälkeen Rääpäle teki kaikkensa että äiti ei enää nukkuisi.. Just, sitten nukahdin puolisen tuntia ennen kellonsoittoa. Todella virkeänä neuvolaan!

Tänään pitäisi jaksaa leikata nurmikko, alkaa olemaan jo siinä pituudessa. Ensimmäistä kertaa tälle kesälle, sitten se on samaa syksyyn asti. Taitaa kyllä päiväunet kiinnostaa enemmän..

Väsy..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 37+6 (JEE! Huomenna uusi viikko!)

Vierailija
11/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=458B00] ...kun muuten on niin hiljaista. onkohan kaikki häippässy kokonaan sinne yahoon puolelle? no, mä taidan kuitenkin pysyä täällä teidän ilona ;)

sain juuri siivottua keittiön ja molemmat vessat ihan kunnolla. siis paremmin varmaan hinkkasin paikat puhtaaksi, kuin koskaan aiemmin. nyt onkin sitten selkä ihan jumissa. mutta ajattelin, että nyt voin kuitenkin olla iloinen siitä, että on jotain hyödyllistä saanut aikaiseksi. kivempi näin, kuin että selkä olis ihan jumissa pelkästä makaamisesta :)

malttamattomana odotan uusia vaippoja, mitä tilasin... pitäis ehtiä ne pesemäänkin muutamaan kertaan ennen vauvaa, että imee sit kunnolla. osa vaipoista tuli jo, ja niitä olen tässä hypistellyt muutaman päivän (tätä ei ehkä ymmärrä muut kuin toiset kestovaippahurahtaneet :)

ihanaa päivänjatkoa kertuille!

gabriela rv 37+0 edelleenkin

Vierailija
12/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole häippässyt yahoon puolelle, en oikein edes ymmärrä miten se toimii :).

Miehellä vapaapäivä, samoin kuin tietty eilen niin on puuhailtu perheen kesken rästihommia. Tänään tosin pojalla on koulupäivä mutta kohtahan tuo jo pääsee kotiin.

Oma syntymäpaino g: 3490 ja 50cm, ja rv 42+ jotain olen syntynyt, että sellainen rööki-vauva, kun sanotaan ettei paino nouse normaalin lailla jos äiti polttaa niin mä ainakin olin siis viikkoihin nähden keskiarvoa pienempi.

Omat suhteet vanhempiin ei tämän kolmannen raskauden kanssa ole enää muuttuneet. Mutta ekan kanssa kyllä muuttui, tai en nyt tiedä muuttuiko mutta mun äidillä oli jotain vaikeuksia sopeutua mummoksi tulemiseen. Äidin kanssa ei olla oikein sinänsä läheisiä oltu, toimeen tullaan jos ei puututa toistemme asioihin ja annan mennä toisesta korvasta ainakin puolet asioista. Isän kanssa ollaan useammin tekemissä, isän ja mummoni luona mä asuinkin lapsuuteni en siis äitini.

Toivonkin että itse saisin pidettyä hyvät välit lapsiini ainiaan! Toisinaan kadehdin miehen välejä vanhempiinsa he kun voivat puhua ihan suoraan kaikista asioista eikä silti tule " hylättyä" oloa jos vanhemmille sanoo vastaan, toisin kun mulla, jos olen eri mieltä niin sitten ei olla pitkään aikaan tekemisissä :(. No, olen jo alkanut tottua tähän kun ikääkin on itsellä ja on nuo ihanat omat lapset, niin keksityn nykyisin omaan perheeseen ja yritän olla murehtimatta välejä omaan äitiini.

Eikös Odottavaparturi eilen vai toissapäivänä ainakin onnitellut täällä Jamesiinaa? Ettei olis vielä kuitenkaan lähtenyt synnärille? Mites Marieelalla menee, olis kiva kuulla susta jos käyt lukemassa täällä joskus...

Tytön kanssa käytiin tutustumassa kouluun ja saatiin tutustua tulevaan opettajaan ja luokkakavereihin. Ajattelin että tyttö alkaa itkee kun kun oli niin jännittynyt mutta reippaastihan tuo meni open ja kavereiden matkaan kahdeksi tunniksi luokkaan " opiskelemaan" , mutta se olin sitten minä kun aloin itkeä kun neiti niin reippaasti lähti siitä mun luota open mukaan. Kyllä nuo lapset on jo sitten isoja, kumpikin siis koululaisia jo!! Mummoni sanoin, " missä tämä aika menee???"

Hikoilu jatkuu täällä ja inhottaa jo mennä ylipäänsä mihinkään kylään kun tietää jo etukäteen että taas hikoilen kahvin ääressä kuin possu...yöks!!

Mulla on hirveä aavistus että vauvalla on kokopään peittävä syntymämerkki, en tajua miksi niin ajattelen, mutta pelkään ihan tosissani että naamassa on jotain häikkää, kammottava tunne! Tosin muistan että kakkoselta pelkäsin että se on sokea. Kait nämä on normaaleja pelkoja kun loppu alkaa häämöttää ja kohta näkee tämän masuasukin. Viikon päästä on Naikkarilla ultra ja saan tietää mikä päivä tämä vauva syntynee, hui.

Oon muuten ihmetelly etä miten tämä raskaus menee näin hyvin? Mulla on oikeasti tosi hyvä olo eikä supistele. Onhan niitä huonoja päiviä ollut mutta siis kaikin puolin olen voinut hyvin. Samoin ihmettelen ettei ollut diabetestä, verenpaineet on ok jne., toisin oli kun odotin tuota toista lasta, kaikki arvot oli päin peetä ja supisteli niin että makoilin tosiaan rv 32 asti täyslevossa. Olin meinaan varma että tämä kolmas raskaus menee vielä potenssiin 100 heikommin kuin toinen kun ikääkin on jo paljon enemmän. Hyvä näin, en tosiaan valita!!

t. mariadee 35+0

Vierailija
13/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on noita viikkoja vielä vaikka kuinka..

Siis HEI vaan kaikille!!

Miten ei sitä kerkeä kirjoittamaan tänne useammin!!! Käyn päivittäin kirjoittamassa taaperopuolelle Maalis' 05-pinoon, mutta sitten tänne ei enää kerkiäkään.Pinotkin on välillä niin pitkiä ettei kerkiä kun silmäillä niitä..

OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE KERTUILLE, JOTKA OVAT JO VAUVANSA LUNASTANEET!!!! =)

Täällä voidaan hyvin. Maha on laskeutunut ja välillä kipeesti vauva painaa lonkkia ja häpyluuta. Ihanaa kuitenkin, että jotain edistystä tapahtuu. Supistelee päivittäin, välillä kipeestikin, mutta minä nautin niistä!!!! (vielä) Ehkä liikaakin rehkin tuolla pihalla ja siivoan sisällä sen minkä esikoiselta kerkiän.Mutta kun olo on jees, niin mikä ettei. Eipä esikoista odottaessa tullut mieleenkään kun levätä..se oli niin erilainen raskaus ;) Huomenna saan kesäkukat pihalle, sitten piha alkaakin olla valmis ottamaan vastaan kesän=)

Ensi viikolla on neuvola ja labrassa ottavat sokerit. Painoa edelleen tullut sen +3.5-4.2kg koko aikana. Tiukan ruokavalion ansiota =), eikä se siitä tule todennäköisesti nousemaan. Täällä ei siis syödä herkkuja, eikä anneta mieliteoille valtaa ;). Täytyy myöntää että rankkaa on, mutta ei se ollut kivaa kun esikoiselta nousi paino +26kg ja oli turvotusta yms vaivaa.

G: Itse olin syntyessä 4000g ja 52cm, rv 42 synnyin.

Välit vanhempiini on ihan ok, muttei läheiset. Appivanhempiini on oikein hyvät ja lämpöiset välit. Anopista voisi sanoa,että on ystäväni enempi kuin anoppi =)

Mimmillä on kova nuha ja poskihampaat puhkeamassa, on nyt hieman valvottanut.Hyvää treeniä tulevaa varten=) Yleensä nukkuu klo 20-6.30 heräämättä kertaakaan. Minäkin käyn viimeistään klo 21 nukkumaan ja yhdellä vessakäynnillä nukun klo 6 asti kun mies herää töihin..Vielä siis nukutaan hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

Tuulia, Mimmi 1v2kk ja sykerö rv 34+6

Vierailija
14/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko alkoi paistamaan. Meillä on nyt muutto edessä, joten koti on pian nipussa ja en jaksa siellä olla, joten lähdin ulos. Kävely on kyllä välillä raskasta ja heti vessahätä, kun pääsee ovesta ulos..

Gabriela onkin ollut yökyöpeli ja aamuvirkku:) kiitti eilisesti vastauksesta. Mä taidan kokeilla muutamia nauhavaippoja, niitä on kovasti kehuttu siellä vaippa tietokannassa. Mietin myös niitä happy nappy-vaippoja, mutta niistä oli myös huonoa palautetta. Tekis vaan mieli saada kaikki hankittua ennen vauvaa, eikä kokeilla mikä sopii vauvalle parhaiten..Näin unta vauvasta ja vaipan vaihdosta..Kestot oli pitänyt ekat kakkat hyvin, kun niitä unessa vaihtelin :)

Aktiivisynnytyksestä vielä, että olen kyllä koittanut orientoitua myös siihen, että makaan heti epiduraali selässä, kun sairaalaan pääsen. Omasta kipukynnyksestä ei ole tietoa, mutta koitan ajatella kipua positiivisesti. Saa nähdä miten kaikki sitten menee..Ostin sitä välilihan hierontaöljyä, joten olen nyt muutaman kerran kokeillut. Mun purkissa ei vaan ollut mitään ohjeita. Mietin vain, että onko jollain jotain erityisiä ohjeita siihen, vai riittääkö vaan öljyn hierominen?

7.6.06. Miten selvisit selkä/lonkkakivuista? Saitko tietoa mitä ne kivut olivat?

Eipä muuta, mukavaa päivää kaikille!

anninapa 35 plus 1

Vierailija
15/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aina unohdan vastata gallupeihin, vaikka niitä miettien alan kirjoittaa..

Mä sain mun äidiltä sen äitiyskortin, mutta se ei ole nyt mukana , joten en muista mun syntymäpituutta. Painoa oli 2800g ja vkolla 37 synnyin. Sen muistan, että kärsin keltasuudesta aluksi.

Omiin vanhempiin mulla on aina ollut hyvät välit ja varsinkin äitiin. Anoppi ja appi on eronnut, eikä nähdä niitä hirveän usein. Varmaan tän vauvan myötä tulee enemmän yhteistä, niin kuin monet kirjoitti.

Mieliteoista: niin kuin monella muullakin, niin jädee menee paljon ja tekee koko ajan mieli! Ostin nyt luonnonjogurttia ja pakastemarjoja, jos se korvais jäätelöhimoa..Sitten on tullut porkkana-himo. Ja oon alkanut kärsiä myös sokeri-himosta...Etenkin suklaa uppois, mutta koitan vältellä.

anninapa

Vierailija
16/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli vähän jokapaikkaa kolottaa aina silloin tällöin mut muuten olo suht ok. Yöt menee vaihtelevalla menestyksellä, viime yö yllättävän hyvin vaikka illalla lonkkia ja selkää särki oikein tosissaan. Käytiin miehen kanssa elokuvissa eilen (saatiin houkuteltua mun pikkuveli esikoista hoitamaan) katsomassa Da Vinci-koodi, elokuvaa voin suositella mut en niin pitkää istumista (2,5h) näillä raskausviikoilla eli mulla nyt rv 38 + 5.... Myöskin herkuttelu kannattaa näköjään jättää kohtuuden tasolle, söin eilen puoli pussia suklaarusinoita, n. 200 g salmiakkia ja pienen paketin poppareita ja heräsinkin aamulla 5 aikaan siihen et oli vatsa aivan sekaisin, luulin jo et on aika lähtee synnyttään niin kipeätä kävi mut se olikin ihan muuta.. ;)

G: Oma syntymäpaino ja -pituus: 3310 g ja 48,5 cm ja taisin muistaakseni aika lasketun ajan tienoilla syntyä. Sanotaan et äidin syntymäpainosta voi päätellä tulevan lapsen kokoa ja ainakin esikoisen kohdalla piti aika hyvin paikkaansa, hän oli 3295 g ja 49 cm syntyessään laskettuna päivänä! Joten kauhean suurta möllisköä en varmaan tälläkään kertaa joudu ulos puskemaan!

G: Välit omiin vanhempiin lähentyi kyllä esikoisen synnyttyä, varsinkin äitiin. Tosin lähentyminen tuo aina mukanaan myös erimielisyyksiä mutta ei se ole niin vakavaa.. Appivanhempiin välit ovat olleet aina hyvät, mutta esikoisen syntymän jälkeen musta on tullut jyrkempi heidän toimintatapojaan kohtaan, mm. juomisen suhteen kun lapsi on mummulassa.. Kaikesta huolimatta lapsillani on loistavat isovanhemmat molemmin puolin, harmi vaan kun asuvat niin kaukana, 320 km päässä..

Oma napa on kanssa rauhoittumassa, liikkeet ei tunnu enää niin terävinä (paitsi eilen elokuvissa kun musiikki pauhas..) ja vaavi lähinnä leijailee masussa ellei sitten puske päällään mua tuonne alapäähän ja aiheuta niitä " iki-ihania" sukkapuikko-tuntemuksia.. Olo on sellanen et kyllä tämä ainakin sinne laskettuun päivään menee mut toisaalta ei mulla ollu esikoisestakaan mitään erityistuntemuksia ennenkuin edellisenä yönä kun lapsivedet lähti loriseen..

Nyt vielä kuuraamaan keittiön lattia ja sitten vois hyvällä omallatunnolla ottaa päikkärit!!!

MiljaMaaria 38 + 5

Vierailija
17/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo paljon ehtinyt tällä viikolla tänne puolelle kirjotteleen, kun mies valtaa koneen jatkuvasti auton metsästystä varten. Alkaa tuleen kiire ennen vauvan syntymää saada se turvallisempi ja tuoreempi auto. No tänään saan pitää koneen itselläni, kun mies meni jo kahdeksitoista töihin eikä varmaan tarvi odotella takaisin ennen aamuviittä. Tänään on niillä avajaiset ja minäkin kävin laittamassa korteni kekoon ja dippailin 8 kiloa vaahtokarkkeja suklaaseen. Hyi! En halua vähään aikaan nähdä näitä aineksia... vaikka yhtään en niitä syönytkään!

G: oma syntymäpaino oli siinä 3500g ja pituus 52 cm. Synnyin muistaakseni viikolla 39+.

G: välit vanhempiini on olleet aina hyvät. En ole eläessäni ottanut kuin kerran isäni kanssa kunnolla yhteen. Äidin kanssa tuli kinasteltua teinivuosina enemmänkin, mutta enpä ole koskaan haistattanut pitkiä heille. Tukea olen heiltä saanut aina tarpeen mukaan, niin taloudellisestikin, koska ovat olleet sitä mieltä, että heillä on vastuu auttaa minua (näin siis opiskeluaikana), koska muuten olisivat saaneet jättää sekstailut sikseen 24,5 vuotta sitten. Vitsi vitsi! En ole ihan varma omista väleistäni appivanhempiin, tai siis en osaa kuvailla niitä. Jossain vaiheessa mieheni ja hänen vanhempiensa riidellessä anoppi soitti minulle ja sanoi, että mun pitää puhua miehelle ja meidän pitää ymmärtää heitä. Nyt on onneksi rauhoittunut tämä. Appiukko on mennyt ihan höperöksi vauvauutisen jälkeen ja nyt lähettelee aina mulle ja vauvalle terveisiä kun soittelee. Aiemmin ei näin ollut. (Ensimmäinen lapsenlapsi!)

Josko nyt kahvikupin ja jäätelöannoksen jälkeen olisi motivaatiota noita 4 eteisen kaappia kohtaan? Ettei menisi koko päivä harakoille...

Venla82 ja Eppu 35+3

Vierailija
18/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi onnea MM76 vauvelin johdosta!!! En kyllä löytänyt ilmoitusta mistään, mutta piti käydä kahlaamssa eilinen pino läpi.

Aamuilla käpyttelin jo 8.00 aikaan neuvolaan, kun en viime viikolla tiennyt, että mies pitää vapaapäivän. Pojallakaan ei ole tänään hoitopäivää, niin ajattelin et käyn heti aamusta ennen kuin mies lähtee töihin.

Sielläpä ei mitään erikoista, sf-mitta on nyt 32,5 cm samassa missä viime viikolla, ei varmaa enää nousekkaan. Painoa oli tullut +800g/vikko,kääk. Eilen oli kylkä esikoisen synttärijuhlat ja tulihan noita herkkuja syötyä, enkä ehtinyt kauheasti levähtelemään, niin varmaan on osa nesteitä..seli, seli...vauvan sydänäädet oli 140-152. Ensi viikolla torstaina menen taas käymään. Maanantaiksi sain ajan terveyskeskukseen sairaanhoitajalle, joka tarkistaa poskiontelot. Pakko mennä jo tutkituttaan, kun ei meinaa tukkoisuus asettua. Limaki on keltaita, ja tulee tympeä maku suuhun. Ei haluttas syödä antibioottia, mutta parempihan se on jos tulehdus löytyy.

Mieskin on lekurireissulla, kun teloi pikkurillinsä keskiviikon keilareissulla. Sormi oli jäänyt pallon ja pöydän väliin, kun oli kokeillut palloa, auts. Ihan musta, mutta ei päässyt röntgeniin kuin vasta tänään.

Gallupeista: suhteet vanhempiin ovat hyvät, soitellaan melkein joka päivä. Olen aina ollut enemmän isän kuin äidin tyttö, mutta ei välit äitiinkään ole huonot.

Itse painoin yli 4 kg, 52 cm pitkä. Äidilleni tuli raskauden ajan diabetes, joten siinä yksi selitys isoon kokoon..

Nyt pitää laittta välipalaa pojalle, kuulumisiin!

sokuri 38+5

Vierailija
19/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista meidän keskuudessa?!? Onko kaikki menneet synnyttämään? Lilli? Odottavaparturi? Ketäs muita on uupelossa?

Neuvolassa tosiaan aamusella kävin. Kohdunsuuntilannetta ei katottu ollenkaan. Olisi kyllä katsonut, jos olisin halunnut, mutta mitä sitä turhaan roplaamaan. Auki se kuitenkin on ja pehmeä, joten eiköhän tilanne ole vähintäänkin pysynyt samana. Ens ke ois seuraava aika, joten pitää sitten katsastaa tilanne uusiksi. Verenpaine on nätisti pysynyt normaalissa koko raskauden. Hb oli 113, eli rautakuurille jouduin vielä viime tingassa. Sf-mittakin oli kasvanut 2cm ollen nyt 31cm. Alakäyrän tuntumassa tämä maha kasvaa. Painoa (lue turvotusta) oli tullut huikeat 1400g/vko! Kätilö kirjoittikin eka kertaa +:n turvotussarakkeeseen. Sanoi, että mulla on kuulemma nenänvarsi turvoksissa, mikä enteilee synnytystä. Enpä ollut moista ennen kuullutkaan, vaikka kyllähän tuo tiedossa oli, että synnytys lähestyy.. :D Vauvan syke oli 140-160.

Nyt on niin ajatukset sekaisin, etten osaa muuta kuin näin omanapaisesti kuulumiset kertoa! Malttia viime hetkien kanssa kamppaileville! Jokaiselle tulee lähtö aikanaan! ;)

Niin ja Marieela näyttää kyllä muissa keskusteluissa välillä vierailevan...tulehan meillekin kertomaan mitä sinulle kuuluu!?!?

Mirju 36+5

Vierailija
20/26 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariadee --> Ei ne kaikki röökivauvoja oo vaikka painavatkin vähän viikkoihin nähden. Esikoinen synty 40+6 ja oli 3165g ja mä en ole eläissäni tupakkaa polttanut ja istukka toimi hyvin ja painoakin tuli ihan tasaseen tahtiin..Kaikinpuolin hyvä raskaus! Silti pieni viikkoihin nähden :) Jäi vaan silmään tuo röökivauva-juttu..

Mulla on koko päivän ollu todella outo olo! Vauva ollu tosi hiljanen eilisestä illasta asti, mahan päältä (navan vierestä) vihloo ja sattuu siis todella paljon..ihan kuin nahka repeäisi ja tuntuu, et iho venyy ja paukkuu. Kauheita kipuja. Aina vaan pahenee. Vasen lonkka on yht' äkkiä kipeytyny niin, ettei melkeen pääse kävelemään. Alapäätä vihloo ja häpyluut sattuu/kolottaa. Äsken en melkein pystyny tuolille istumaan, kun peräpää sattuu myös. Alkaa kuulostaa pahalta! Kuulostaa just siltä, et kohta alkais jotain tapahtua. Kävely markkinoilla (hitaasti madellen) aiheutti nää kivut osittain!?!?!? Tosi outoja kipuja. Supistelee tietty kans melkein koko ajan jos yritänkin tehdä jotain!

Nooh..mä ilmottelen jos jotain tapahtuu! Vielä 16pvä laskettuunaikaan..

Hanna*