Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäilma ja väsymys

Vierailija
26.06.2019 |

Voiko huono sisäilma/home aiheuttaa järkyn uupumuksen ja aivosumun? Tuntuu että työpaikalla olen kuin zombie. Vanha tehdasrakennus jossa toimistotilat tuotannon yhteydessä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Ja jos olet herkkä niin voi olla tosi pienestä kiinni. Tämän vuoden aikana kaksi kotiin ostettua uutta tavaraa kemikaaleineen ovat saaneet minulla saman aikaan. Toinen oli tyyny, jolla on allergiatunnus.

Vierailija
2/4 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä töissä on kyllä toimiva ilmanvaihto ja huomattavasti isompi kuin kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kannattaa ensin selvittää, onko jotain muita tekijöitä, jotka voivat aiheuttaa ko. oireet.

Istutko koko päivän koneella, etkä nouse jaloittelemaan kuin lounaalle ja ehkä kerran vessaan? Onko töissä millainen ilmapiiri jne.? Hyvin moni asia voi aiheuttaa väsymystä ja aivosumua.

Itse olin töissä toimistossa, jossa oli tunkkainen sisäilma. Olin työpäivien jälkeen ihan loppu, väsynyt ja aivot oli kuin puuroa. Toimipiste muuttui ja sisäilma parani, mutta oireet jäivät. Syy ei ollut alunperinkään toimiston ilmanlaatu, vaan se, että kökötin koko päivän koneella kammottavan ahdistavassa ilmapiirissä.

Vierailija
4/4 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi, mutta on harhaanjohtavaa puhua sisäilmavauriosta kun kyseessä on aina RAKENNEvaurio. Eli rakennuksessa hometta, sieniä, itiöitä, asbestia. Vika on aina rakenteissa ka rakenteista nouseva ”haitta-aines” aiheuttaa sen ongelman.

Olen itse hometyöpaikassa sairastunut vakavaan keuhkosairauteen, joka ei parane vaan päin vastoin etenee lääkkeistä huolimatta. Enää en voi olla missään hometilassa kun elimistöön heti roihahtaa infektio. Tämä rajoittaa kovasti esim uuden työn hakua sillä on vaikea hakuvaiheessa selvittää onko hometta vai ei.

Ps. Oireesi sopivat myös anemiaan, tarkosta hb ja ferritiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi