Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen miesvaltaisella alalla

Vierailija
25.06.2019 |

Joku voisi kuvitella, että naisella on helppoa, kun suurin osa työkavereista on miehiä. Siinä kun lirkuttelee.

Olen luonteeltani ujohko ja melko hiljainen, mutta yllättäen osaan puolustautua aika hyökkäävästi tai se on oikeastaan ainoa puolustautumistyylini, en osaa muuta. Olen alemmin koulutettu kuin lähimmät työkaverini ja olen huomannut hiljalleen pientä "tyhmänä pitämistä" eli työtehtäviä jaetaan sen mukaan, että minä saan helpoimmat, korjaamme toistemme töitä ja minun virheisiini kiinnitetään enemmän huomiota, ja saan niistä eniten kuulla. Joskus tutkin toisten lopputuloksia oppimismielessä ja näen, kuinka niissä saatta olla räikeitäkin virheitä, minun virheeni siis tosiaankin huomataan ja syynätään..

Tämä luonteeni ei ehkä sovi tälle alalle, kun en liikaa puhu. Onko minun vaihdettava alaa? Olen ihan aikuinen akka, joten tiedän etten tästä varmaan enää räikeästi muutu ihmisenä. Olen kuitenkin 100x rohkeampi ja puheliaampi kuin teininä. Itsetunto on vaan laskenut tässä ajan mittaan, kun minun pitäisi todistella osaamistani joka välissä. Olen myös alkanut tuomaan näitä juttuja esille, mutta luulen olevani seuraava, joka yt-neuvotteluissa lähtee jos liikaa hyökkään. En usko että kovin helposti saisin uuttaa paikkaa, kun jännitän niin pahasti haastatteluissa..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti erehtyy, jos kuvittelee miesvaltaisessa paikassa lirkuttelemalla selviävänstä. Joskus sitä pitää olla kovempi jätkä kuin miehet, mutta toisaalta voi kohdata herrasmiehiä, joiden seurassa pääsee vähän helpommalla. Siellä ei todellakaan olla jalustalla vaan kuten eräät ovat havainneet, voi joutua silmätikuksi. Toisaalta, ihan sitä samaa on täysin naisvaltaisillakin työpaikoilla.

Ap:n kannattaisi pysähtyä hetkeksi ajattelemaan, johtuuko todistelun tarve hänestä itsestään, työpaikasta vai työkavereista. Jos ohjeet vaihtelevat, niin eihän se ole kenenkään sukupuolen syy vaan huonon työnjohdon. Vaihtelevat ohjeet kannattaa merkitä muistiin ja kysyä, miksi ne vaihtuvat. Antavatko eri ihmiset erilaisia ohjeita vai onko olemassa joku todellinen syy, miksi eri tilanteissa kuuluukin tehdä eri tavalla?

Huono työpaikka on huono tekijöitten sukupuolesta riippumatta. Joillekin ihmisille kaikki työpaikat ovat huonoja, ja silloin olisi syytä vilkaista peiliin. Herkkänahkaisilla on vaikeaa ihan kaikkialla, myös töissä.  Minulla on ollut ilo olla hyvissä työpaikoissa, vaikka olen tavannut muutaman todella hankalan henkilön.

t. käpyinssi siltä vuosikymmeneltä, kun metsäala oli vielä miesvaltainen.

Vierailija
22/22 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan luovuta !!!!!!!

Menet ja kerrot esimiehellesi miten SINÄ koet asian, jos se EI auta, kerrot ihan saman HÄNEN esimiehelle.

Miesvaltaisella alalla pitää saada oma suu auki, EI ne miehet mitään selvännäkijöitä ole, ei ne välttämättä edes huomaa, jos ei joku kerro ja sano !!!!

T: DI, esimies, johtavassa asemassa, miesvaltainen ala, jossa 1% naisia, mutta ne naiset ovat ihan huippuja !!!.

Ps, Olen 100% varma että asia selviää kun kerrot asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan