Kesä on kohta ohi ja elämästä tulee taas paskaa! :(
En tiedä kestänkö sitä räntää ja pimeyttä enää. Ahdistaa päivittäin kun kesä lähestyy loppuaan.
Kommentit (25)
Sama täällä, onneksi vielä parin viikon italian matka edessä.
Hienoa, toivottavasti sataa loppukesän.
Nytkö sun elämäs on sitten ihan parasta? Mikä sen sen sitten syksyyn lopettais?
Mikä rännässä ja pimeydessä ahdistaa? Tuohon ensimmäiseen voi varautua säänmukaisilla vaatteilla. Jälkimmäiseen voi kokeilla kirkasvalolamppua, jos susta tuntuu, että et oikein jaksaisi käydä töissä. Pimeään vuodenaikaan ei mun mielestä kuulukaan elää kuten valoisaan aikaan vaan mennään aikaisemmin nukkumaan ja nukutaan siis pidemmät yöunet. Muutenkin elimistön saa hyvällä omallatunnolla laskea "talvilepoon" eli ei yritäkään olla niin sosiaalinen tai aktiivinen kuin normaalisti.
Mua ahdisti kesän loppuminen aikaisemmin, mutta kun hyväksyin sen, etten ole pimeään vuodenaikaan lainkaan sama ihminen kuin valoisaan vuodenaikaan, ahdistukseni helpotti lakattuani vaatimasta itseltäni liikaa. Pimeään vuodenaikaan voi mennä kaikessa mahdollisessa siitä, missä aita on matalin.
Kesä on parasta aikaa Suomessa. Syksyllä lähdenkin sitten ulkomaan loma-asunnolle ja nautin lämmöstä edelleen. Räntä ja loska ei hirveästi houkuttelisi.
Parasta tässä vuodenajassa on nimenomaan valoisuus. Minua ei haittaisi, vaikka ympäri vuoden olisi yöttömät yöt. Totta kai lämpökin on ihanaa, kunhan se pysyy kohtuullisissa lukemissa. Nyt on ollut kiva alkukesä säiden puolesta, oikeastaan juuri sellainen kuin toivoin.
Minäkin tulen surulliseksi ajatellessani syksyn ja talven pimeyttä, kylmyyttä. Olen kuitenkin jo parin vuoden ajan syksyn tullen asennoitunut siten, että pimeyden nostattama melankolia on ok. Sekin on yhdenlainen kokemus. Ja aina seuraava kevät tuntuu ihanalta pitkän pimeyden jälkeen.
Olen ajatellut sitäkin, että ilman tällaista vuodenkiertoa meillä ei olisi näin monimuotoinen ja herkkä luonto täällä pohjoisessa kesäisin.
Nyt on kuitenkin vasta kesäkuu. Älä hukkaa tätä aikaa murehtimalla tulevaa pimeyttä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mikä rännässä ja pimeydessä ahdistaa? Tuohon ensimmäiseen voi varautua säänmukaisilla vaatteilla. Jälkimmäiseen voi kokeilla kirkasvalolamppua, jos susta tuntuu, että et oikein jaksaisi käydä töissä. Pimeään vuodenaikaan ei mun mielestä kuulukaan elää kuten valoisaan aikaan vaan mennään aikaisemmin nukkumaan ja nukutaan siis pidemmät yöunet. Muutenkin elimistön saa hyvällä omallatunnolla laskea "talvilepoon" eli ei yritäkään olla niin sosiaalinen tai aktiivinen kuin normaalisti.
Mua ahdisti kesän loppuminen aikaisemmin, mutta kun hyväksyin sen, etten ole pimeään vuodenaikaan lainkaan sama ihminen kuin valoisaan vuodenaikaan, ahdistukseni helpotti lakattuani vaatimasta itseltäni liikaa. Pimeään vuodenaikaan voi mennä kaikessa mahdollisessa siitä, missä aita on matalin.
Meillä oli entisessä työpaikassa niitä kirkasvalolamppuja ja rehellisesti sanottuna ne kyllä ärsyttivät enemmän kuin jos niitä ei olisi ollut .Ja tuo pukeutuminen talvella on siinä mielessä ikävää, että ulkona pitää olla lämpimät vaatteet mutta heti kun menet sisään Stockalle tulee hiki pintaan niissä vaatteissa.
TLDR: syksy ja talvi ei ole mukavaa aikaa
Ihana kesä... Koko juhannuksen satoi kaatamalla vettä. Kun sade taukoaa, alkaa helvetillinen tuuli ja lämpömittari näyttää +10 astetta. Polttiaisia/mäkäräisiä on suut ja silmät täynnä. Itikat kuppaa, ihoon tulee isoja kutisevia patteja. Kesä tuli ja teki elämästä paskaa. Tervetuloa talvi, ei tarvitse kastua, eikä sietää verenhimoisia öttiäisiä.
Kesälomaa on jäljellä yli kuusi viikkoa, ja ensimmäistä kertaa pariinkymmeneen vuoteen vietän sen paikassa, jossa huoneen lämpötila on alle 25 astetta! Jess!
Kesä on vasta alkanut. Ihana kesä.
Kesä loppuu joskus syyskuussa.
Aurinkoista kesää kaikille!
Onpa sulla ankean kuuloinen elämä. Kannattaisko muuttaa jonnekin etelään? Eikö kuulosta vähän paskalta että noin 70% elämästäsi menee siis hukkaan kun et voi nauttia olostasi.
Voit alkaa pikkuhiljaa aloittelemaan Wappua. Kyl se siitä
Kesä tai talvi samaa pskaa eri paketissa.
Kannattaa varata syksylle rantaloma vaikka Turkkiin niin on jotain mitä odottaa
Kesähän loppuu vasta elokuun loppuun, sitä on siis vielä 2 kk jäljellä!
08-alueelta terve kirjoitti:
Ihana kesä... Koko juhannuksen satoi kaatamalla vettä. Kun sade taukoaa, alkaa helvetillinen tuuli ja lämpömittari näyttää +10 astetta. Polttiaisia/mäkäräisiä on suut ja silmät täynnä. Itikat kuppaa, ihoon tulee isoja kutisevia patteja. Kesä tuli ja teki elämästä paskaa. Tervetuloa talvi, ei tarvitse kastua, eikä sietää verenhimoisia öttiäisiä.
No morjensta pöytään! Täällä Etelä-Suomessa oli mahtava juhannus. Varsinkin aattona oli todella lämmin. Ei ollut itikoita ja oli mahtavaa istua ulkona syöden ja juoden :)
Kyllä se 8 kuukauden pimeyden ja kylmyyden jälkeen oli taas muistutus, että elämästä voi myös nauttia. Kesä jatkukoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli entisessä työpaikassa niitä kirkasvalolamppuja ja rehellisesti sanottuna ne kyllä ärsyttivät enemmän kuin jos niitä ei olisi ollut .Ja tuo pukeutuminen talvella on siinä mielessä ikävää, että ulkona pitää olla lämpimät vaatteet mutta heti kun menet sisään Stockalle tulee hiki pintaan niissä vaatteissa.
TLDR: syksy ja talvi ei ole mukavaa aikaa
Kirkasvalolampun kuuluukin olla kotona ja sitä käytetään noin 30-60 minuuttia heräämisen jälkeen. Ei siis enää työpaikalla, jos ei myös yövy työpaikalla. Onko pakko mennä Stockalle talvella? Eikö voisi käydä shoppailemassa kesäisin ja käyttää verkkokauppoja talvisin?
En siis edelleenkään ole mikään talvi-ihminen vaan rakastan kesää, mutta huomasin itse, että kun en edes yritä talvisin samoja asioita kuin kesäisin, ahdistus väheni.
Äläkä unohda sääskiä ja niiden sulosointuista ininää ja pistämistä
Jos nyt jo noin ahdistaa, kun kesä on parhaimmillaan, niin mitenhän ankeaa mahtaa olla talvella? Kannattaisiko nauttia nimenomaan nyt, eikä murehtia reilun parin kuukauden päästä tapahtuvia asioita? Syyskuu on myös joskus ollut todella lämmin, myös Suomessa. Ja ainahan voi lähteä myös etelään kaamosta karkuun.
Itse pidän syksystä, kun illat pimenevät, muuttuvat tunnelmalliseksi, ja puiden lehdet ovat värikkäitä. Siihen vielä kirpakkaat ja raikkaat aurinkoiset päivät, niin ei ulkoilukeli paljon parane!
Mutta nyt on ollut säiden puolesta todella hyvä kesäkuu, lämmintä ja aurinkoista on ollut riittämiin, joten en ihan ymmärrä tuota murehtimista. Itse asiassa täälläpäin luonto kaipaisi jo kunnon sadekuuroa.
Ripusta itsesi kaulasta johonkin.