Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa reilaamaan - Missä järki?!

Vierailija
25.06.2019 |

Ihmiset ovat innostuksissaan ja ilmastonmuutostuskissaan ryhtyneen yhä enemmän matkustamaan maata pitkin. Seuraan samannimistä fb-ryhmääkin, joka on tosi aktiivinen
Siellä on paljon ihmisiä, jotka kyselevät tyyliin "olen aivan innoissani, olen lähdössä 4 ja 1 v kanssa Espanjaan junalla / bussilla. Mitä kantsii pakata mukaan? Rattaat nyt ainakin, mutta..." Tai tyyppejä, jotka reilaavat pitkin Eurooppaa muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa "seuratkaa meidän matkaa instassa!" Heihin suhtaudutaan ihaillen, kun uskaltavat ja viitsivät.
Mulla on lapsia ja olen matkustanut aika paljon. Vaikea on ymmärtää, mitä hauskaa 2-vuotiaalle on junassa tai bussissa istuminen tuntikausia, kun tuon ikäiselle elämys olisi joku kotieläinpiha tai eväsretki uuteen leikkipuistoon. Tai millaista vauvalla on keikkua pitkin Eurooppaa rintarepussa uudesta maasta toiseen, kun tuon ikäinen kai arvostaa eniten rintamaitoa ja värikkäitä hymynaamakuvia.
Välillä tuntuu, että vanhemmilta on kateissa taito sietää arkea ja se kyky asettua pienen lapsen asemaan. Mut saahan näistä hei ihania instakuvia.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se päiväkoti/alle -ikäinen saa irti tuollaisesta matkustelusta? Oppii kaikenlaista joo, mutta nuo reissut unohtuvat nopeasti. Kuinka moni teistäkään muistaa tarkasti mitä  teki tuossa iässä?

Minä en enää tarkalleen muista Kyproksen ja Rhodoksen lomia vuodelta -99 ja 2000, kannattiko edes mennä? En muistanut, että olen käynyt päiväseltään Edinburghin linnassa, kun olin Glasgow'ssa lomalla, tämä oli vuonna 2005. Että ei ne aikuisenakaan koetut lomat niin ikimuistoisia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän