Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko huolissasi, jos 12 vuotias tyttö

Vierailija
25.05.2006 |

olisi lähes aina kotona ja leikkisi vain 5 vuotta nuoremman pikkusiskonsa kanssa? Olisiko auttamatta jälkeenjäänyt ja kaipaisiko ulkopuolista apua?

Meillä tällainen tilanne kotona ja ihmettelen asiaa. Koulussa tytöllä kuitenkin on jotain kavereita eikä ole kiusattu. Iltaisin eikö viikonloppuisin ei kavereita kuitenkaan vain näy ja tyttö on omissa oloissaan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella tuon ikäisellä alkaa jo olla paineita esim. siitä, että täytyy olla niin jumalattoman aikuinen jo että ei edes halua leikkiä enää

Vierailija
2/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihana, jos on sisaruksilla noin hyvät välit keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on vaan yksinäinen?

Vierailija
4/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla rauhassa lapsi ja oma itsensä.

Vierailija
5/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastavat seksiä vanhempien poikien kanssa ja tulevat raskaaksi.

Ole onnellinen, että tyttösi viihtyy kotona!!!

Vierailija
6/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset eivät ole vaan niin sosiaalisia kuin toiset, mutta ton ikäsellä pitäis kaverit olla jo aikas tärkeitä. Onko tytöllä harrastuksia? Esim. partio vois olla kiva ujommalle tytölle, siel on hyvä henki ja kaikista tykätään.. :) Suosittelen.

Vierailija
7/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 12-vuotias on vielä aivan lapsi, joten ole onnellinen tilanteesta!

Vierailija
8/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisti kamalasti ihan teininäkin se, että oletettiin, että on koko ajan oltava menossa jonnekin, taikka on luuseri. 14-vuotiaasta saakka pakottauduin ties minne kavereitten mukaan ihan tämän takia aina välillä, mutta inhottavaa se oli. Nyt aikuisena osaan onneksi arvostaa omia halujani ja luonnettani ja viihdyn kotona.

Vierailija
9/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aina ollut ujo, mutta kertomansa mukaan koulussa on kuitenkin jotain kavereita (vaikka mistäs sitä tietää kun ei ole mukana katsomassa).

-ap

Vierailija
10/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella en ikinä oikein ystävystynyt kenenkään eikä minua kutsuttu koulun jälkeen kenenkään luo, vaikka koulussa olikin kyllä seuraa. Olin illat kotona, tein läksyjä, luin paljon kirjoja ja leikin 7 v. nuoremman siskon kanssa :)

Yläasteella sitten tutustuin yhteen tyttöön, josta tuli minulle bestis ja hengasimme sitten kaikki illat yhdessä. Jossakin vaiheessa pääsimme " piireihin" mukaan, eli meitä pyydettiin myös bileisiin jne.

En sinuna olisi huolissaan, mutta sanoisin tytölle, että saa ja pitää kertoa, jos kiusataan tai kaverittomuus muuten vaivaa.

Vierailija
11/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat minusta yleensä aistivat aika hyvin luokan sosiaaliset suhteet ja huomaavat kyllä, jos joku jää aina yksin paritöissä ym.

Vierailija
12/49 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä välitä stellan mielipiteestä... Olin itse ihan samanlainen tyttö, olin mielellään kotona ja yksin. Muistan vieläkin kuinka pahalle tuntui kun äiti aina kehui siskoani niin " aktiiviseksi ja ulospäinsuuntautuneeksi" ! se loukkasi, tunsin että minunkin pitäisi olla samanlainen mutta kun se ei tule luonnostaan. Nyt olen tasapainoinen aikuinen ja vasta nyt olen oppinut hyväksymään ja olemaan onnellinen siitä että olen juuri tällainen kuin olen enkä pätkääkään aktiivisempi! Tykkään käydä keskusteluja KIINNOSTAVIEN ja fiksujen ihmisten kanssa enkä hölistä jokaisen vastaantulijan kanssa turhanpäiväisyyksiä.

Vierailija
13/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet vanhemmat eivät tajua sitä, kun lapsi siinä iässä juuri " osaisi" olla aika itsenäisesti. Esim. läksyjen lukuun kaipaa aikuisen seuraa ja muutenkin kaipaa sitä että saa vaan olla vanhempiensa kanssa ja että he kuuntelevat. Siksi varmaan tykkää olla kotona. Ole huoleti!

Vierailija
14/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytimme tilannetta häikäilemättömästi hyväksemme ja pyrimme jollain tasolla vakauttamaan suhdettamme tyttöön, koska arvelimme mieheni kanssa, ettei hän kovin kauaa enää kotona viihdy =) Ja niinhän siinä kävi. Nykyään saamme välillä anella, että lapsi viettäisi meidän kanssamme iltaa ja joudumme melkein kalenterin kanssa järjestelemään yhteisiä leffareissuja.

Tuon kotonaviihtymiskauden aikana tuli kuitenkin paljon sellaisia peruspilareita istutettua, että olemme niiden avulla selvinneet pahimmistakin murrosiän myrskyistä.

Vierailija
15/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei vaan...

Meillä 11 ja puolivuotias katsoo säännöllisesti tv 2:n lastenohjelmat pikkusisarusten kanssa, enkä ajatellut viedä tyttörukkaa kasvatusneuvolaan.

leikkii myös nukeilla jne.

Vierailija
16/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni 14v ja oli tossa kausi ettei käynyt missään. Kyllä olin huolissani. Ei lapsen joka päivä tarttekkaan kavereiden kanssa lähteä mutta jos ei ollenkaan mene olisin huolissani.

Minkähän takia tätä asiaa taas verrattiin " huonokäytöksisiin" nuoriin?

Useimmat 12 vuotiaat ei juo tai polta tai tee muutenkaan tyhmyyksiä.

Vierailija
17/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei kiusata koulussa ja tytöllä varmasti kavereita koulussa? Miksi tyttö ei viihdy kavereiden kanssa, syrjitäänkö häntä? Onko tyttö ujo ja arka? Harrastuksia? Onko 12-vuotiaan kehityksen tasolla? Onko tavallista lapsellisempi? Onko itse täysin tyytyväinen kaverittomaan elämään?

Vierailija
18/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuon ikäisillä pitäisi ikäisiään kavereita olla. Ota yhteys opettajaan ja kysy onko tyttö välitunneilla yksin - tyttö ei välttämättä kerro totuutta kotona. En tarkoita että tytön pitäisi kaiket illat jossain olla, mutta mielestäni tuon ikäiselle (oma tyttö 11 v) omat kaverit ovat tosi tärkeitä. Minunkin tyttö viihtyy tosi hyvin kotona, mutta kyllä ne kaveritkin ovat tärkeitä

Vierailija
19/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit vastauksia ainakin osaan kysymyksistäsi. Tämä ei ole kovin pitkä ketju vielä, jaksat varmasti. Tsemppiä lukuhetkeen, kyllä sä selviät siitä.

Vierailija:

Oletko varma, ettei kiusata koulussa ja tytöllä varmasti kavereita koulussa? Miksi tyttö ei viihdy kavereiden kanssa, syrjitäänkö häntä? Onko tyttö ujo ja arka? Harrastuksia? Onko 12-vuotiaan kehityksen tasolla? Onko tavallista lapsellisempi? Onko itse täysin tyytyväinen kaverittomaan elämään?

Vierailija
20/49 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on kavereita ei tarkoita sitä että olisi " aikuinen " ja että heti dokaa jossain kaupungilla jos on kavereita. Ihme yleistyksiä...

12 v pitäisi olla omanikäisiä kavereita. Meidän 12v kaverit ovat tosi tärkeitä ja niiden kanssa LEIKITÄÄN eikä hengailla kaupungilla.