Omien lelujen säilytys taloyhtiön pihalla
Mitäs mieltä tästä? Naapurit jättää taloyhtiön pihalle omat ulkolelunsa. Hiekkalelut, leikkiautot, mopot, traktorit. Ja sitten jos joku muu lapsi näillä leikkii, huudellaan parvekkeelta kiukkuisesti.
Itse olen sitä mieltä että lelut jotka jätetään pitkin poikin pihoja, on vapaata riistaa. En todellakaan ala vahtimaan muiden leluja, jos itse ei vaivauduta olemaan paikalla. Jos taas lelujen omistaja on paikalla, silloin kohteliaasti kysymme saako näitä lainata.
Eikä tämä nyt koske meidän perhettä, vaan vierestä lähinnä tätä menoa seurannut.
Kommentit (5)
Meidän naapurin "huonotapaiset" pojat repii lelunsa toisten käsistä.
Itse leikkivät kuitenkin muiden leluilla. Ärsyttää.
Hiekkaleluja saa lainata, jos ovat pihassa. Silti ärsyttää korjata kaivuria viikoittain muiden lasten jäljiltä. Jos lapseni unohtaa kalliin hittilelun pihalle tai pyörän lukitsematta, niin ne pitää jättää rauhaan.
Meidän taloyhtiössä leikitään vaan omilla leluilla. Jos jättää ulos, niin on tietenkin omalla vastuulla. Mutta lapset oppivat kyllä leikkimään vain omillaan, jos niin on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Hiekkaleluja saa lainata, jos ovat pihassa. Silti ärsyttää korjata kaivuria viikoittain muiden lasten jäljiltä. Jos lapseni unohtaa kalliin hittilelun pihalle tai pyörän lukitsematta, niin ne pitää jättää rauhaan.
Tietääkö muutkin sääntösi?
Hiekkalaatikolla olevilla leluilla saa tietysti kaikki leikkiä.