Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määrää vain lääkkeitä verenpaineeseen

Vierailija
24.06.2019 |

Runsaasti ylipainonen sukulaiseni saa jatkuvasti yhä vahvempia verenpainelääkkeitä, mutta lääkäri ei millään lailla ohjaa tai vaadi elämäntapamuutokseen. Kuulemma kukaan lääkäreistä ei ole ottanut puheeksi laihduttamista ja liikunnan lisäämistä selä terveellisempään ruokavalioon siirtymistä. Olen pettynyt tähän lääkkkeiden yluvaltaan elintasosairausten kohdalla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se puhuminen hyödyttää, pitäis tehdäkin sitten jotain sen eteen. Ei kai sun sukulainen mikään tyhmä ole, kai hän itsekin tajuaa mitä pitäis syödä tai tehdä.

Vierailija
2/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle määrätty, kun vasta liian myöhään.

Hoidin orjallisesti itseäni, en ole ylipainoinen, urheilen, syln terveelliesti, en käytä tupakkaa, alkoa, suolaa,salmiakkia enkä laksritsaa. Se verenpaine, diastolinen oli aina vaan korkealla. jopa sairaalloisen korkealla. Olen aivan tavallinen reipas ilmestys.

Sain sen aivoverenkiertohäiriön lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se runsaasti ylipainoinen sukulainen sulle sanoo… Aivan varmasti in annettu muitakin elämäntapaohjeita.

Vierailija
4/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut mukana. Minulla on verenpaine ollut lievästi koholla, ja painoa vain pikkaisen liikaa, ja kyllä se on ruokavalio ja liikunta mistä lääkärit ovat puhuneet. Joka kerta.

Vierailija
5/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sen lääkärin kumminkin hoitaa se akuutti vaiva, eli korkea verenpaine. Kyllä ihmisellä itselläkin on vastuuta terveydestään, aina ei vaan huvita.

Mun hoikalla miehellä on verenpainelääkitys ja mulla ylipainoisella ei ole tarvetta. On siinä sukurasitustakin. Mutta aivan varmaan ylipainoista on käsketty laihduttamaan ja kiinnittämään huomiota elintapoihin.

Vierailija
6/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma oli selkäsärky ja lääkäri määräsi kipulääkkeitä eikä maininnut venyttelyä sanallakaan. Sattumalta työkaveri mainitsi että alaselkäkivut johtuvat usein kireistä takareisistä. Aloin joogata ja selkä on kuin uusi. Eli lääkärit munkin mielestä tuputtaa usein lääkkeitä vaivoihin joiden syy olisi helposti korjattavissa elämäntapamuutoksella.

Vierailija
7/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuntemallani verenpaine/ diabetes2 +kolesterolipotilaalla. Tyyppi varmaan elättää yksistään jonkun lääkefirman kun rouskuttaa pillereitä kuin karkkia mieluummin kuin edes vähentää lihansyöntiään tai lisää liikuntaa. Varmasti on joskus neuvottu, mutta eivät taida jaksaa enää jankuttaa sillekkään kun se makkara vaan on niin hyvää! :D

Vierailija
8/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuus on niin valtava bisnes, että taitaa siitä lääkärienkin eduksi jotain tulla, jos lääkkeitä määräävät.

Vierailija
9/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen ei tarvitse lääkärin lupaa elämäntapojen parantamiseen. Jos toivoo opastusta elämäntapoihin, voi vaikka itse pyytää tukea ja vaikka lähetettä ravitsemusterapeutille/laihdutusryhmään/nettipohjaiseen painonhallintataloon jne. Toki lääkärin pitää myös pitää elintapoja esillä. Mutta siitäkin moni sitten kyllä loukkaantuu.

Aika monella ihmisellä on elämässään muitakin asioita meneillään, jolloin paukut kohdentuvat vähän muuhun kuin laihduttamiseen. Silloin pelkkä lääkehoito on parempi kuin ei mitään. Itse asiassa valtavan suuri osa ihmisistä kuuluu tähän porukkaan ja se on inhimillistä.

Vierailija
10/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma oli selkäsärky ja lääkäri määräsi kipulääkkeitä eikä maininnut venyttelyä sanallakaan. Sattumalta työkaveri mainitsi että alaselkäkivut johtuvat usein kireistä takareisistä. Aloin joogata ja selkä on kuin uusi. Eli lääkärit munkin mielestä tuputtaa usein lääkkeitä vaivoihin joiden syy olisi helposti korjattavissa elämäntapamuutoksella.

Mulla oli niska toispuoleisesti kipeä melkein puoli vuotta. Lääkäri ja fyssari käskivät vain ottaa 3(!) kertaa päivässä isoimman mahdollisen buranan. En suostunut. Poikaystävä sitten hieroi hartioitani, ja jokin tuntui muljahtavan paikalleen siellä kipeässä kohdassa. Ja niskakvut loppui siihen. Meni luittamus fysioterapeutteihin.

Vierailija
11/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verenpainelääkkeet painaessani 58 kg. Sama annostus edelleen, vaikka olen lihonut toisesta sydänlääkkeestä (todettiin synnynnäinen kardiomyopatia) 20 kg. Sama liikuntamäärä ja ruokaa olen vähentänyt. Ei auta mikään. Paino vaan on.

Tänään olen syönyt esim. riisipiirakan kinkulla ja juustolla aamupalaksi. Lounaaksi melonia, ananasta, kurkkua, maustekurkkua ja 2 kanamunaa paistettuna.

Illalliseksi grillattiin makkaraa. Mulle 1 kpl ja 2 ruokalusikallista perunasalaattia ja läjä kurkkua.

Tässä mun tavalliset syömiset, kun enempää en edes halua syödä.

Välissä meni 2 dl sokerilimua ja pala homejuustoa n. 20 gr.

Vierailija
12/18 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain verenpainelääkkeet painaessani 58 kg. Sama annostus edelleen, vaikka olen lihonut toisesta sydänlääkkeestä (todettiin synnynnäinen kardiomyopatia) 20 kg. Sama liikuntamäärä ja ruokaa olen vähentänyt. Ei auta mikään. Paino vaan on.

Tänään olen syönyt esim. riisipiirakan kinkulla ja juustolla aamupalaksi. Lounaaksi melonia, ananasta, kurkkua, maustekurkkua ja 2 kanamunaa paistettuna.

Illalliseksi grillattiin makkaraa. Mulle 1 kpl ja 2 ruokalusikallista perunasalaattia ja läjä kurkkua.

Anteeksi, mutta mielestäni tässä ruokavaliossa ei ole mitään terveellistä. Ei auta ruoan vähentäminen, jos ruoassa ei ole mitään terveellistä.

Vierailija
13/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja painonpudotus, niistä lääkäri puhuu joka kerta. Pituutta 170 cm, painoa 58 kg eli omasta mielestä olen normaalipainoinen. Ei lääkitystä, vaikka paineet huitelevat todella korkeina. Kun ensin pitää tehdä se elämäntapamuutos. Anorexiaan sairastuminen auttaisi siihen, että saisi verenpainelääkkeet. En tupakoi, elämäntavat on säännölliset, ei alkoa kuin 2-3 annosta vuodessa.

Vierailija
14/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se runsaasti ylipainoinen sukulainen sulle sanoo… Aivan varmasti in annettu muitakin elämäntapaohjeita.

"Ai juu, kyllä ne lääkärit aina joka kerta sanovat, että paino pitäisi saada alas. En vain ole saanut itseäni niskasta kiinni koska olen saamaton nopean nautinnon metsästäjä."

Vierailija
15/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä syöt vain elintarviketeollisuuden suolaamia eineksiä.

Vierailija
16/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ihan järjetön määrä suolaa. Tottakai tuolla ruokavaliolla on verenpaine koholla. Jätä homejuusto, makkarat, einessalaatit, maistekurkut ym ja kokeile itse tehtyä tuoretta ruokaa.

Vierailija
17/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo paastoaminen muilla vaikuttaa?

Oletko kokeillut?

Pitäisikö sen vaikuttaa heti?

Ja sitten varovasti aloittaa melkein nollasuolainen linja?

Jos siis lääkkeillä on huomannut hyvän hoitovasteen. (viittaisi siihen, ettei elimellistä syytä ole taustalla).

Vierailija
18/18 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lääkäri katsoi että potilas heikkolahjainen ja ihan turha selittää mitään painonhallinnasta. Helpommalla pääsee kun antaa vaan olla ja resepti kouraan.

Ei lääkäriä tartte kukaan normaalijärkinen sanomaan että pitäs laihduttaa jos kiloja kertynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi