Miksi ei saa sanoa ettei pidä pridestä?
Kommentit (17)
Mitä ihmisarvoa? En arvosta läheskään kaikkia ihmisiä, miksi siitä ei metelöidä?
Riippuu ihan siitä osaako noudattaa palstan sääntöjä.
Mainostajan luullaan nielleen homohtavan pajuköyden, Z_anoma pelkää homorwmbwa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä osaako noudattaa palstan sääntöjä.
Herne nenään kun ehotin boikottia homosponsoreita kohtaan.
Eihän kaikki seksuaalivähemmistöjen edustajatkaan pidä, mutta kaikkien muiden pitää?
Hmot osoitteli mua sormella ja huusivat vtun läski mee lenkille, mukavaa porukkaa tosiaan ja olin vielä lenkillä. Saanko nyt jostain vertaistukea ja kulkueen?
En pidä pridestä.
Noin, sanoin sen eikä kukaan estänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmisarvoa? En arvosta läheskään kaikkia ihmisiä, miksi siitä ei metelöidä?
Voi hyvä ihminen, kenenkään ihmisarvo ei ole kiinni siitä arvostatko sinä heitä vai ei :D Paluu peruskouluun saattaisi tehdä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Hmot osoitteli mua sormella ja huusivat vtun läski mee lenkille, mukavaa porukkaa tosiaan ja olin vielä lenkillä. Saanko nyt jostain vertaistukea ja kulkueen?
Just tämä, yleistetään sitten heti kaikki homot tai heterot jos jotain ikävää kommenttia saa.
Ei ne kaikki huudellu vaan kaksi kpl ja lasken ne porukaksi
En ymmärrä, miksi koko ajan väitetään, että ei saa sanoa, jos ei tykkää Pridesta. Saa toki sanoa ihan vapaasti, pitää ymmärtää, että suuri osa ihmistä on eri mieltä kanssasi. Myös heillä on oikeus ilmaista tämä ja kysyä perusteita mielipiteellesi. Jos sanoo ääneen, että heteroparuskunnat kotileikkeineen ja vaipparumbineen ovat ärsyttäviä, enkä halua kuulla tai nähdä heitä esim. telkkarissa, saan toki sanoa sen ääneen, mutta ymmärrän myös sen, että suuri osa ihmisistä loukkaantuu ja saattaa laittaa hyvinkin kiukkuisia vastauksia mielipiteeseeni vaikka keskustelupalstalle. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Pitäisikö homojen mennä sitten kaappiin takaisin, kun kerran ovat niin ärsyttäviä ja häiritsevät elämääsi? Pitää muistaa, että edelleenkään suuri osa ihmisistä eivät halua nähdä esim. julkisesti hellyydenosoituksia toisilleen osoittavia homopareja. Edelleenkään ei ole itsestään selvää, että homot voivat pitää toisiaan kädestä heteroparien tapaan. Huonolla tuurilla voi joutua Suomessakin hakatuksi asian takia. Niin kauan kuin tämä tilanne ei muutu, Pridea tarvitaan. Jos Pridea ei olisi, voisi jopa käydä niin, että homojen oikeudet elää elämäänsä sellaisina kuin he ovat, kavennettaisiin ja heidän olisi pakko mennä kaappiin takaisin. Puhumattakaan monista maista, jossa homous on rikokseen verrattava ominaisuus. Lisäksi elokuvissa ja televisiossa esitetään enimmäkseen heteroparien elämää, homot ovat lähinnä sivuhenkilöitä, lukuun ottamatta joitakin saippuaoopperoita, joissa heillä on yhtä tärkeä rooli kuin muillakin näyttelijöillä.
Totta kai saa sanoa, mutta ei tarvitse alkaa haukkumaan ketään. Olen homo enkä voi sietää kulkueita ja isoja tapahtumia enkä oikeastaan ihmisiäkään, joten pysyn todella kaukana pridestä. Ihmiset tuntuu kuvittelevan, että kaikki pridelgbtq+-jutut ovat yhtä homogeenistä ideologiaa. Kaikki homot eivät halua sekaantua pride-juttuihin ja nykyään suurin osa siellä tuntuu olevan heteroita.
Saa, mutta kun se ei koskaan jää siihen vaan ruvetaan alentamaan ihmisarvoa.