Takaraivossa jyskyttää asioita joita pitäisi tehdä, mutta en saa aikaiseksi, MIKSI???
Ihan oikeasti, vtuttaa tällainen saamattomuus tai mitä tämä nyt onkin, mielialaongelma tms.
Olisi vaatekaappien tyhjennystä ja putsausta, kellari täynnä rompetta, vaatehuone romuvarasto jne.
Väsyttää.
Kommentit (7)
Kuulostaa tutulta. Se johtuu siitä, että ajattelet niitä kaikkia hommia kerralla, ja ne tuntuvat ikuisuusprojekteilta.
Valitse projekteista se, mitä pidät kiireellisimpänä. Jaa se osiin. Ajattele vain sitä osaprojektia, mikä on seuraavana vuorossa. Älä edes ajattele niitä muita hommia.
Jostain luin, että osa ihmisistä omaa laiskuuden geenin. Ihan totta, lähdettä en nyt löydä tähän hätään.
Masennus, ADHD, Asperger, burn out, piilevä sairaus, naisena hormonaalinen epätasapaino, stressi. Myös toimettomuudesta voi saada burn outin, kun ei ole mitään tekemistä, ei mitään positiivista odotettava tai haastetta, ja kaikki tuntuu merkityksettömälle.
Tai kesä, se unohtu tuosta listasta. Itse olen aivan rättipoikki kesäisin ja voisin vaan nukkua. Piristyn syksyä kohti ja talvisin voin hyvin. Tämä on tietty hirveä synti tässä maassa ja mulle lähinnä vaan nauretaan, jos erehdyn sanomaan, että kesä väsyttää ja en pidä siitä.
Noista mikään ei kuulosta kauhean kivalta hommalta. Onko noilla kauhea kiire? Rentoudu mielummin? Omaa kehoaan voi kuunnella.
Ensimmäinen askel on aina vaativin...
Masennus.