Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkän köyhän kauden jälkeen raha todellakin tuo onnea

Vierailija
24.06.2019 |

Perheeni on pitkään erilaisten tilanteiden myötä kärsinyt todella paljon raha ja talousongelmista. Yksinkertaisesti ei ole ollut varaa mihinkään. Ei mihinkään. Hädintuskin ruokaan. Kaksi lasta on pidetty hengissä ja uusissa kengissä parhaan kyvyn mukaan, sekä isovanhemmat ovat paikanneet pahimpia paikkoja sitten asioissa, heidän eläkkeensäkin on ollut hyvä verrattuna meidän puheen tuloihin.

Olen hävennyt, kärsinyt, itkenyt ja yrittänyt saada perheemme tilannetta paranemaan kunnes toukokuussa eteeni tuli sattumien kautta tilanne, joka alkoi purkaa vyyhtiä parempaan suuntaan. Keksin idean joka alkoi tuoda rahaa, jatkuvana virtana joka ei osoita vieläkään hiipumisen merkkejä.

On ollut vaikea vastaanottaa tätä onnea, vaikka tiedän että niin todellakin olen minä ja lapset sen ansainneet. Tunnen hiukan häpeää myös siitä miten hyvälle se tuntuu, kun sitä rahaa tulee nyt helposti. Siirsin juuri omalle tililleni 5500€ ja lisää tulee koko ajan. Tuntuu että räjähdän, kenellekkään en voi kertoa sillä pelkään että joku alkaa tehdä perässä saman ja haluan pitää itselläni tämän onnen! Raha ihan oikeasti tuo sitä hyvää oloa, jestas miten olen itselleni yrittänyt uskotella että ei se tuo, mutta kyllä se vaan saa hymyn kasvoille ja olon kepeäksi, mieli tekee olla kaikille ystävällinen ja auttaa muita, olla hyvä maailmalle koska itsellekin tulee sitä hyvää nyt vastaan. Ja me omat pienet lapset, reppanat jotka eivät ole aikoihin saaneet yhtikäs mitään. Äitillä ei ole rahaa on kuulunut niin monta kertaa, etteivät ole edes mitään pyytäneet aikoihin.

Lapsille ostin yhteisesti trampoliinin, vanhemmalle uuden pyörän ja unelmien lelun jota oli toivonut vuosia. Pienemmälle uudet juoksukengät, pyöräilykypärän ja hyvät uimavarusteet. Jätskiä pakastin täyteen. Lomamatka varattuna koko perheelle. Itselle kahden vuoden ostamattomuuden jälkeen uusia nykyaikaisia sopivia aikuisen naisen kesävaatteita, korkkarit, aurinkolasit ja treenikortti lempisalille kesän loppuun saakka.

Tulin vain tänne sanomaan että olen tosi onnellinen! Lapsilleni olen kelvannut silloinkin kun täysin rahattomana vietimme talvilomaa ja ainoa ilo oli seurakunnan ilmaistapahtuma jossa tarjottiin mehut ja letut lapsille. Muistan vieläkin sen nöyrän kiitollisuuden tunteen, kun itsellä oli rahaa tuona hetkenä tilillä 12,40€ eikä yhtään enempää tulossa pitkään aikaaan. Lapset hyväksyi minut ihan rutiköyhänäkin, mutta tämä onnentunne on aivan valtava kun pystyn heille tarjoamaan jotakin parempaa ja olen onnistunut kääntämään tämän kaiken plussan puolelle.

Raha on tuonut tähän mennessä vain hyvää oloa, arvostan todella paljon jo tätä hetkeä että saan tämän kokea näin miten se nyt eteen tulee.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on että raha antaa tilaa muille ajatuksille kun se päällimmäinen huoli ei ole jatkuvasti se toimeentulo.

Vierailija
2/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole kertomassa tuota ideaasi nyt seuraavaksi kuitenkaan meille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki haluun!!!

Vierailija
4/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta - ihan tuommoisia summia ei mulle ole tulossa, mutta näyttäisi siltä, että pitkään jatkunut rahapula alkaa hellittää, muutama satanen kuussa alkaa jäädä enemmän käteen. Ja kyllä, olen ihan hirveän onnellinen!

Vierailija
5/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se tuo. Olen elänyt koko aikuiselämäni (30 vuotta) työttömyyskorvauksilla lukuunottamatta yhtä puolen vuoden pätkää, jonka olin palkkatöissä. Tulotasoni nousi yli kaksinkertaiseksi ja se helpotti elämää todella paljon. Ei tarvinnut kaupassa miettiä mitä mikäkin tuote maksaa, ei tarvinnut pelätä paljonko on jäljellä laskujen jälkeen ja sai viettää normaalia aikuisen elämää matkusteluineen ja ulkona syömisineen.

Tuosta on nyt jo yli kymmenen vuotta aikaa ja työttömyyskorvauksilla elämiseen on taas tottunut, mutta kyllä tuota aikaa vielä välillä tulee muisteltua.

Vierailija
6/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa!

Raha ei tietenkään tuo onnea silloin kun siitä ei ole puutetta, mutta mikä tahansa puute heikentää elämänlaatua. 

Minulla ei ole ollut seksiä sisältävää rakastavaa parisuhdetta viitentoista vuoteen ja uskaltaisin väittää sellaisen tuovan omaan elämääni onnea. Sen sijaan lisäraha ei. 

Vierailija
7/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista, että aika pikkurahalla köyhä saa hyvän mielen ja valtavasti tarpeellista tavaraa. Jos jollekin keskituloiselle lyötäisiin käteen 5500 euroa ylimääräistä, se ei tuntuisi yhtään missään, uskallan väittää.

Vierailija
8/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla tuli ensimmäisenä mieleen, että ap myy itseään, kuviaan tai pikkuhousujaan 😅

Vierailija
9/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä mielenkiintoista, että aika pikkurahalla köyhä saa hyvän mielen ja valtavasti tarpeellista tavaraa. Jos jollekin keskituloiselle lyötäisiin käteen 5500 euroa ylimääräistä, se ei tuntuisi yhtään missään, uskallan väittää.

Höpö höpö, keskituloiselle tuo on noin kahden kuukauden nettopalkka. Kyllä se ilahduttaisi!

Vierailija
10/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sulle ja perheellesi kaikkea hyvää tästä eteenpäin!

Itsekin olen ollut jokusen hetken oikeasti köyhä ja väitän, että rahan tuomaa onnea ei kunnolla ymmärrä, ellei omasta elämästä löydy tällaista kokemusta. Raha tuo onnea juuri siinä mielessä, että riittävä varallisuus vapauttaa ajattelemaan ns. korkeamman tason asioita, kuten toisten huomioonottamista ja empaattisuutta silkan selviytymistaistelun sijaan.

Hyväosaisten ja syntymävarakkaiden on helppo arvostella köyhiä, jos sitä kuukaudesta toiseen jatkuvaa lohduttomuuden suota ei ole itse kokenut. Näin itse ex-köyhänä olen välillä ollut järkyttynyt rikkaisiin perheisiin syntyneiden tuttavieni ajatuksista - köyhän mielenmaisema ja sen vaikutukset maailmankuvaan eivät todellakaan ole mitään yleisesti tunnettuja juttuja.

Kaunista kesää kuitenkin ap:lle ja hienoa, että sait hommat käännettyä parempaan päin!

T. M35

Vierailija
11/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se tuo. Olen elänyt koko aikuiselämäni (30 vuotta) työttömyyskorvauksilla lukuunottamatta yhtä puolen vuoden pätkää, jonka olin palkkatöissä. Tulotasoni nousi yli kaksinkertaiseksi ja se helpotti elämää todella paljon. Ei tarvinnut kaupassa miettiä mitä mikäkin tuote maksaa, ei tarvinnut pelätä paljonko on jäljellä laskujen jälkeen ja sai viettää normaalia aikuisen elämää matkusteluineen ja ulkona syömisineen.

Tuosta on nyt jo yli kymmenen vuotta aikaa ja työttömyyskorvauksilla elämiseen on taas tottunut, mutta kyllä tuota aikaa vielä välillä tulee muisteltua.

Kuvittelet siis ettei työssäkäyvän tarvitse yhtään katsoa mitä mikään maksaa,senkun tuhlaa vaan? Kyllä huomaa miksi köyhä pysyy köyhänä vaikka saisi miljoonan...Esim. rikas kansanedustaja Lehti säästi joka asiassa.

Vierailija
12/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää koukuttaa johonkin verkostomarkkinointiin valheilla.

Vierailija
13/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sanoo, että raha ei tuo onnea ei ole koskaan elänyt todella köyhänä. Ainakaan pitempää aikaa.

Onnittelut aloittajalle kun sait helpotuksen elämääsi, ymmärrän sinua täysin. Niin totta joka sana. Nauti nyt elämästä koko sydämestäsi perheesi kanssa!

Itse olen myös köyhä ja tili oli tyhjä, tämä viikko ja ensi viikonloppu olisi ollut ilman rahaa.

Yllättäen yhdestä jutusta sain 15 euroa tililleni, jo se summa nosti rintaan helpotuksen huokaisun ja kevensi mieltä.

Mikään kovin iso raha se ei ole, mutta paljon parempi kuin tyhjä tili. Olen siitä tosi iloinen.

Vierailija
14/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat olla hyvä koko maailmalle mutta et kuitenkaan soisi samaa heille vaan haluat pitää sen itselläsi. Lienee jonkinlainen hyväntekijä-syndrooma.

Siinä olet oikeassa että raha tuo turvallisuudentunnetta ja siten hyvää oloa ja vähentää stressiä. Vaikka et käyttäisikään sitä tässä hetkessä mihinkään.

Vierailija
15/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajat kun 300 euroa tilillä oli ihan hillitön summa rahaa. Tai siltä se tuntui, raha oli tosin mennyt parissa viikossa ruokaan ja laskuihin. Muistan ajat kun tili oli nollilla viikkoa ennen palkkapäivää vaikka kuinka yritti pihistellä kaikesta. Piti siirrellä laskujen eräpäiviä ja lainailla rahaa sukulaisilta :s

Sitten sain vakituisen työpaikan hyvillä tunneilla ja ok palkalla ja voi vietävä miten mahtava tunne on kun voi maksaa kaikki laskut heti ja tilille jää kolminumeroinen summa loppukuuksi. Tulee turvallinen olo kun tietää että on rahaa syödä eikä tarvitse stressata.

Vierailija
16/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet siis ettei työssäkäyvän tarvitse yhtään katsoa mitä mikään maksaa,senkun tuhlaa vaan? Kyllä huomaa miksi köyhä pysyy köyhänä vaikka saisi miljoonan...Esim. rikas kansanedustaja Lehti säästi joka asiassa.

En tuhlannut mihinkään. Ei sitä rahaa tuon puolen vuoden aikana niin paljon ollut. Tarkoitin että ruokaostoksilla ei tarvinnut miettiä ostaako halvinta makkaraa vaan sain ottaa huoletta minkä tahansa leikkelepakkauksen. Pystyi myös ostamaan välillä vaikka uudet farkut ilman, että edellisiä olisi paikattu ja parsittu.

Vierailija
17/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan, kunopiskeluiden jälkeen pääsi töihin. Minäkin sain asua puoli vuotta opiskelija-asunnossa.

Ja se, kun asuntolaina oli maksettu.

Onnea !

Vierailija
18/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, keskituloiselle tuo on noin kahden kuukauden nettopalkka. Kyllä se ilahduttaisi!

Ero on siinä, että keskituloiselle tuo on parin kuukauden palkka, köyhälle se voi olla parin vuoden tulot. Vaikka tällä palstalla keskituloiset ovat kyllä sellaisia marttyyrejä, että siinä kalpenee malawilaisetkin.

Vierailija
19/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla välillä näitä onnellisempiakin tarinoita täällä. Kaikkea hyvää ap:lle ja lapsilleen myös tulevaisuudessa!

Kyllä raha tuo onnea siinä mielessä, että ei tarvitse koko ajan murehtia, miten selviää taloudellisesti päivästä päivään. Itsellenikin tuo on niin tuttua. Töissä käyn, mutta erittäin pienellä palkalla ja kun perheessä on myös työttömyyttä ja sairauksia, niin kuvio on valmis.

Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille!

Vierailija
20/23 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin useamman vuode n tappelemaan toimeentulon kanssa. Jatkuvasti sai stressata mistä seuraava vuokra tulee, mitä huomenna syödään ja mistä rahat laskuihin. Lohduttominta oli se että sille ei näkynyt loppua. Sitten kun saa tilanteen korjattua niin kyllähän se onnea tuo. Tuntuu hyvältä että velat on maksettu, ruokaa on kaapissa ja laskut ajantasalla eikä ensi kuun vuokrakaan huoleta. Ihanaa tietää että olisin ok muutaman kuukauden vaikka työt lähtis alta just nyt. En ole materialisti, mutta on mukavaa ostaa jotain itselle vain koska huvittaa. En usko että olisin onnellisempi jos olisin oikeasti rikas. En kaipaa kalliita autoja ja valtavaa asuntoa, enkä myöskään merkivaatteita. Mutta tiedän että olisin onneton jos joutuisin taas istumaan nälkäisenä kylmässä asunnossa kun ei ole varaa lämmittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi