Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hylätty polkupyörä

Vierailija
24.06.2019 |

Uskaltaako hylätyn ja rikkinäisen polkupyörän (joka ei ole lukossa) korjata ja ottaa käyttöönsä? Voiko tuossa olla joku systeemi taustalla, esim. poliisi jättänyt pyörän jonnekin ja laittanut paikantimen sisään ja seuraa minne pyörä kulkeutuu?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää. Minun taloyhtiöni aidatulle pihalle ilmestyi viime kesänä kahdeksan pyörää, pinkistä lastenpyörästä komeaan maantiepyörään. Kukaan ei tiedä, kenelle ne kuuluvat ja mistä ne tulivat. Pyörät olivat koko talven lumen alla, ja keväällä niitä alkoi kadota. Nyt on yksi romu ja kaksi maastopyörää jäljellä. Toinen maastopyörä kiinnostaa minua kovasti. Saankohan jo ottaa?

Ota pois, taloyhtiössä olisi vuoden aikana pitänyt olla jo kysely noiden omistajien perään ja siirto roskalavalle, jos sellaista ei löydy.

Vierailija
22/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetty on tienposkeen tahallisesti, aion nytkin kun seuraavaan kerran kyltti: merkitsemättömät pyörät poistetaan suojasta.

Katson että teet hyvin kun poistat roskan eikö se ole kierrätystä.  Paikantimia ei liene kuin kalliissa kapineissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran satuin ajamaan paikalle kun teinit olivat juuri heittämässä pyörää kaiteen yli sillalta järveen. Kysyin että oliko oma pyörä joka sinne meni niin vastaukseksi sain ''mitä v*ttua se sulle kuuluu''. Että sellaista. Vähän kun siinä kovensin poikia niin sain vastaukseksi että se pyörä oli hajonnut ja sillä ei tehnyt enää mitään. Mutta selvitin siinä sitten että minkähän takia se piti sinne veteen heittää, eikö voinut jättää vaikka siihen sillan kaiteeseen nojaamaan. Vesistön roskaamisesta kun voi saada yhtälailla rangaistuksen kuin pyörän varastamisestakin. Kaikenlaista sitä on...

Vierailija
24/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää. Minun taloyhtiöni aidatulle pihalle ilmestyi viime kesänä kahdeksan pyörää, pinkistä lastenpyörästä komeaan maantiepyörään. Kukaan ei tiedä, kenelle ne kuuluvat ja mistä ne tulivat. Pyörät olivat koko talven lumen alla, ja keväällä niitä alkoi kadota. Nyt on yksi romu ja kaksi maastopyörää jäljellä. Toinen maastopyörä kiinnostaa minua kovasti. Saankohan jo ottaa?

Teillä asuu pyörävaras naapurissa. Soita poliisille.

Vierailija
25/29 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuossa totesi että kyse on varkaudesta. Kyseessä on kuitenkin virallisesti kavallus jossakin sen muodoista, harvemmin (jos koskaan) törkeä kavallus polkupyörien kohdalla. Sakkoa voi kuitenkin teosta tulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kavallus

Vierailija
26/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa oli putkiremontti vuosi takaperin. Pyörät kehotettiin siirtämään kellarista. Talosta muutti ihmisiä pois remontin vuoksi. Vieläkin yksi pyörä nojaa ulkona talon seinään, ei oo lukossa ja ajokuntoinen, selvästi hylätty ja jonkun pois muuttaneen pyörä. Mulla kävi iltapäivällä niin että oma pyörä ajosi, ajattelin lainata tuota hylättyä pyörää. Mutta jotenkin tuli tunne että ei mee ihan lain mukaan, edes päivän laina. Lain mukaan en saa edes siirtää pyörää kellariin, vaan se lojuu taas talven yli ulkona. Olipa hyvä että luin nää tekstit täältä.

Vierailija
27/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin poliisin huutokaupassa, aikaa varmaan muutama vuosikymmen, mutta eivät ne romut ainakaan halpoja olleet. Muistan kun oli tarkoitus jotain ostaa mutta ilman sieltä poistuin.

Vierailija
28/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydettiin lapsena polkupyörä metsästä hylättynä ja kaatuneena. Vietiin poliisiasemalle ja saatiin siitä myöhemmin joku palkkio. Kokeilin toisenkin kerran viedä jonkun pyörän joka löytyi lukitttuna metsästä. Siitä ei saatu mitään rahaa. Lopetin sitten pyörien viennin. Jos pyörä löytyy metsästä ja näyttää epäselvältä niin se voidaan viedä pois.

Vierailija
29/29 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei saa edes OSTAA pyörää jollei ole varma ettei se myyjä ole oikea onistaja, muuten  syyllistyt itse varkauteen! Eli ET SAA OTTAA löytöpyörää, vaan se on vietävä poliisille. Ite olen tosin kulkenut ohi kun en voinu viiä, jätin siihen.