Pudotanko painoani liian nopeasti??
Olen laihtunut noin 9 kiloa n. 1kk 2vk aikana. Onko se jotenkin liian nopea tahti?
Pelottaa, että laihdutan ”liian nopeasti”, mitä se ikinä tarkoittaakaan, kun useasti sanotaan, että muutama kilo kuukaudessa on hyvä tahti. Minä en kuitenkaan ole millään dieetillä, vaan olen vain pienentänyt annoksiani ja lisännyt liikuntaa.
Kommentit (7)
Jos et ole nähnyt nälkää, vaan laihduttanut järkevästi (miltä aloitus kuulostaakin), niin en keksi muuta "uhkaa" kuin sen, että nahka ei jaksa pysyä mukana - jos siis suunnitelmissasi on vielä merkittävä lisäpudotus.
Painoin alussa 89kg ja nyt sen 80. Pituutta 170cm
Ap
Painon kanssa temputtelu on yhtä järkevää kuin savun poisto tulipalossa. Säälin sinua.
Mulla lähtee helposti kilo päivässä, tosin taitaa olla vain vettä ja ulostetta. Paino heiluu 63-65kg.
Alussa lähtee nestettä joten alun vauhti on osittain sitä eikä pelkkää läskiä ja lihasmassan kuihtumista.
Hyvä alku, jatka samaan malliin.
Nopea painonpudotus on yleensä kuivumista, mutta ämpärillinen vettä on toki paljon. Toinen nopean painonpudotuksen salaisuus on suolisto. Ruoansulatuskanavassa on kymmenisen kiloa eri vaiheessa olevaa ruokaa. Esimerkiksi paastossa suolisto tyhjenee ja paino putoaa, kunnes paasto päättyy ja aletaan taas täyttää ruoansulatuskanavaa normaaliin tilaan.
Riippuu aloituspainostasi. Onhan tuo noin 6-7 viikossa 9kg paljon, päälle 1kg viikossa joka on kaiketi sen terveellisen tiputuksen yläraja.
Mutta jos olet 165cm ja alkupaino 100kg niin ei ihmekään jos paino tippuu rivakasti alussa. Jos sen sijaan olet sen 165cm ja ollut alussa 70kg niin on todellakin liian nopea vauhti ja kannattaisi selvittää ihan lääkärin kanssa mistä johtuu.