Aikuisten sisarusten väliset riidat
Itsellä on ongelmana sisarus, joka säännöllisin väliajoin haluaa luoda riidan välillemme, johon hän vetää koko perheen meidän vanhempiamme myöten. Meillä kummallakin on siis jo omat perheet, joten ns. yhteisten riitojen määrän kuvittelisi olevan nollassa, mutta sisaruksen puoliso ei osallistu mihinkään, joten sisarus kääntää kaikki omat parisuhdeongelmat minun perheeni syyksi. Esim. jos ei tehdä niin kuin hän haluaa, niin hän agitoi meidän eläkeläisvanhemmat omalle puolleen ja minun perhettäni vastaan. Syyt ovat esim. sellaisia, että ei kuskata häntä kaupoille juuri silloin kun hän haluaa, ei makseta hänen ostoksiaan tai ei muuten huomioida hänen tarpeitaan. Hän kiukuttelee ja syy on meidän, koska emme taipuneet omalla kustannuksellamme häntä miellyttämään. Meidän vanhemmat koittavat aina jotenkin siloitella asiaa,että miksette nyt voisi tai että ei sille voi sanoa mitään ettei suutu. Miten ihmeessä tällaisesta narsistin luomasta himmelistä pääsee eroon? Itse jo viimeisimmän riemurepeämän jälkeen deletoin kaikki yhteystiedot sisarukseen puhelimestani, koska olen kertakaikkisen kyllästynyt viimeisen 10 vuoden aikana katsomaan näitä 5-v (30v) oikkuja. En silti haluaisi aiheuttaa vanhemmillemme mielipahaa ja toisaalta toivoisin, että myös vanhempamme ottaisivat itsestään niskasta kiinni ja sanelisivat omat sääntönsä. Onko mahdollista luoda sukuhelvetistä suvanto, vai onko parempi vaan pitää etäisyyttä sisarukseen?
Itse pääsin himmelistä eroon toteamalla narsistiselle sisarukselleni että hän on narsisti ja että en halua olla missään yhteyksissä. Vanhempani suhtautuvat minuun edelleen ihan samalla tavoin kuin ennen välirikkoa.