Vaatekaupassa, oliko myyjä oikeassa?
Kävin shoppailemassa eräässä vaatekaupassa. Joissain rekeissä ja hyllyissä oli kyltti, että nämä vaatteet on -70% alennuksessa. Näitä alevaatteita ei oltu merkitty mitenkään. Löysin sitten kivat farkut ja menin maksamaan. Myyjä ei ottanut niistä alennusta ja huomautin, että ne oli siinä alehyllyssä. Myyjä vaan naureskeli, että joku on ne vahingossa siihen siirtänyt.
Olen ollut aina siinä uskossa, että jos vaatteessa on joku tietty hintalappu tai jos se on jossain tällaisessa alehyllyssä (jonka tuotteita ei ole merkattu erikseen), niin asiakas saa sen siihen hintaan vaikka kauppa olisi mokannut.
Olinko siis ihan väärässä?
Kommentit (3)
mutta ei mikään kovin suurikaan. Sanoin, että kannattaisi varmaan merkata ne aletuotteet jotenkin, vastasivat että he eivät kuulemma ehdi :D
ap
kun eivät ole merkinneet ale-tuotteita erikseen. Niin pitää tehdä juuri siksi, että tuollaisilta ikäviltä tilanteilta säästyttäisiin.
Mua är-syt-tää liikkeet, joissa vain ihan summittain johonkin roiskaistu lappu: ale -50%, ja sitten asiakkaana voi vain arvailla, mitä tuotteita ale koskee!
Palautteen paikka. Palautetta liikkeeseen tai kuluttajasuojaviranomaiselle.
varsinkin sellaisissa koppimyymälöissä, joissa kyttäävä myyjä on näköetäisyydellä joka asiakkaasta koko ajan - ja tarkkaan tietää mikä mikäkin vaate on. mutta jos alennusrekistä kappahlissa löytyy joku merkkaamaton tuote, niin siinä kyllä uskon, että asiakkaat niitä kuljettelee paikasta toiseen ilman että myyjät niitä paikoilleen laittavat.